Kjenne nurket?

AuroraBorealis

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Junilykke2018
For dere som er flergangsfødene. Hvordan merker dere babyen. Hvordan føles bevegelse?

Jeg er førstegangsfødene og som alle dem veldig nysgjerrig på når man kjenner noe.

Jeg har slitt med magen i mange år. Så føler jeg kjenner magen min godt. Men vil ikke ta gleden på forskudd, da jeg ikke vet hva den nye boblende følelsen er. Jeg føler at det er noe som beveger seg. Men det er vel bare en ønske tenkning. Er 12+2 og har følt dette en stund. Blir bare mer og mer. Men er mulig det er bare dårlig fordøyelse. Det er vel ikke mulig for en førstegangsfødene å kjenne så tidlig?

Noen som kan beskrive hvordan det føles? Sikkert flere som lurer.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg har ikke noe svar egentlig på spørsmålet ditt siden jeg er førstegangs selv, men jeg vet bare at jordmoren min sa det er utrolig individuelt når man kjenner noe, personlig har jeg ikke kjent noe, men det høres jo ut som det du opplever kan være babyen :)

D kommer helt an på hvor godt du kjenner kroppen/magen din fra før..Finnes ingen fasit på når du kan merke d..Har du vært gravid før så vet man jo hva man skal kjenne etter og hvordan d kjennes ut, men er man førstegangs så kan d være vanskelig..Har du for eksempel vært mye plaget m magen før så lærer du jo å kjenne den bedre enn andre og klarer å skille hva som er hva så alt er mulig..Jeg selv merket d v 11 uker, men jeg er ikke fersk;) Så vet hva jeg skal kjenne etter pluss at jeg har slitt mye m magen så jeg vet eksakt hva som er hva m magen..

Stol på det du kjenner! Jeg merket ingen bevegelser før rundt uke 19-20 sist, men denne gangen kjente jeg i uke 12.. Trodde det ikke jeg heller, men det kan ikke være noe annet :) syns du det kjennes ut som det så kos deg med det <3 jeg syns forøvrig at det kjennes ut som innvendig leamus :P hehehe.. Syns det forrige gang når jeg begynte å kjenne det også :)

Det er ingen fasitsvar.
Jeg vet alt om sensitiv mage (har irritabel tarm, som de så fint kaller det) og er vant med mange slags vondter og auer.
Da jeg var førstegangs hadde derimot magen min aldri vært så bra før.
Da jeg var ca like langt som deg merket jeg først at jeg fikk litt luft og luftsmertene (kan vel knapt kalles smerter) var på andre plasser enn tidligere.
Så kjente jeg at livmoren begynte å jobbe. Jeg snakker om kynnere. Den ble hard og så kjente jeg kilinger og ålende bevegelser i det samme området.
Sånn lærte jeg å kjenne forskjell på baby og luft.

Så denne gangen kjente jeg det og veldig tidlig fordi jeg hadde kjent det før.
Jeg har kjent bevegelse daglig i godt og vel over en uke++

Så mitt tips er kjenn etter hvorvidt boblene er i samme område som du tror livmoren er eller om de er mer opp eller på siden. :)

Første gang kjente jeg det ved uke 12,5, nå er jeg 13+4 og kjenner ingen ting :( Jeg husker følelsen av små bobbler som sprekker.

Back
Topp