Kjenne morkaka utapå magen?

Vintervår

Blir kjent med forumet
Et dumt spørsmål, men: Noen som vet om man kan kjenne hvor morkaka er utapå magen når man har den foran? Har noen merkbare «skiller» mellom mykt og hardt midt på magen (som ikke er baby altså) og bare litt nysgjerrig på om noe av det man kan kjenne er hvor morkaka går? Eller om noen vet hva anna dette er? :D
 
Jeg merker at det er mykere noen steder, men det er nok baby hos meg siden det flytter seg. Så vet ikke om man kan kjenne morkaka, spørs kanskje litt på hvordan den ligger?
 
Tenker jeg spør jordmor neste gang jeg er der :) blitt litt nysgjerrig på hvor stort - og hvor - det feltet hvor jeg i utgangspunktet ikke skal kunne kjenne noen spark er!
 
Såvidt jeg kan huske så er morkaka som et mykt stykke kjøtt så tror egentlig ikke man kan kjenne den sånnsett. Men kan huske feil :woot: kjøtt er kanskje feil ord å bruke også men vanskelig å forklare. :hilarious:
 
Uten at jeg egentlig vet, så tror jeg ikke man kan det. Både jordmor og lege har spurt meg på kontroller om de sa noe på ultralyd om hvor morkaka er, og vil jo tro de begge kunne kjent det hvis det var mulig :)
 
Jeg har ikke greid å kjenne noe, nei. Har også fått spørsmål fra jordmor om plassering av morkake, så tror ikke det er så lett å kjenne.
 
Kjenner ikke morkaka. Men kan kjenne kanten på livmoren da. Så vet jo hvor baby kan treffe med spark. Kjenner de tydeligere på den siden jeg ikke har morkaka(naturligvis) heldigvis er det favoritt siden å sparke mot. Fint å kjenne på spark :) ❤️
 
Back
Topp