Kjenne livmoren

EnGodNummerTre

Betatt av forumet
Maiblomstene 2020
Har lurt på om det er livmoren jeg har kjent i en liten uke nå, men har ikke vært helt sikker før i dag. Er 8+0 i dag, kjent den tidlig i tidligere svangerskap også, men ikke så tidlig. Har ikke vært på tul enda, så er herlig å kjenne noe rent fysisk annet enn trøttheten og bekkenet :flower
Hvor høyt kjenner dere livmoren, og hvor langt på vei?

Jeg har aldri visst hva jeg skal kjenne etter som er livmoren:-)

Trooor jeg kjenner livmoren, men syns det er litt vanskelig å vite sikkert. Mener jeg kjenner kanten på livmoren 1-2 fingerbredder over skambenet :) Er andregangs i uke 10+2

Jeg skjønner ikke hva jeg skal kjenne etter :dontknow jeg er 11+2

Det er ikke så lett. Hvis du legger deg ned på ryggen, helt flatt, så kan du etterhvert som livmor vokser kjenne kanten av den over skambenet. Skjer rundt uke 12 for førstegangsfødende, ofte litt tidligere for de som har vært gravide før. Det kjennes litt ut som en pølse syns jeg, som er litt hardere enn det vanligvis er der nede :p

Det er ikke så lett. Hvis du legger deg ned på ryggen, helt flatt, så kan du etterhvert som livmor vokser kjenne kanten av den over skambenet. Skjer rundt uke 12 for førstegangsfødende, ofte litt tidligere for de som har vært gravide før. Det kjennes litt ut som en pølse syns jeg, som er litt hardere enn det vanligvis er der nede :p

Enig i at det kjennes litt ut som en pølse! Ikke så lett før en vet akkurat hva en kjenner etter nei, men kjennes liksom litt fastere ut enn alt annet bevegelig der nede i magen :joyful:

Selv langt uti svangerskapene mine har jeg syntes det har vært veldig vanskelig å definere toppen av livmoren. Synes uansett magemuskler er hardere tidlig i svangerskapet. Blir lettere etterhvert som musklene «forsvinner»:-)

Selv langt uti svangerskapene mine har jeg syntes det har vært veldig vanskelig å definere toppen av livmoren. Synes uansett magemuskler er hardere tidlig i svangerskapet. Blir lettere etterhvert som musklene «forsvinner»:)

Jeg tror ikke jeg har noen magemuskler så langt nede som ved skambeinet :p Har ikke så mye magemuskler å skryte av i det hele tatt egentlig :smiley-bounce022 Men ja, jeg syns også det er litt vanskelig å kjenne!

Jeg tror ikke jeg har noen magemuskler så langt nede som ved skambeinet :p Har ikke så mye magemuskler å skryte av i det hele tatt egentlig :smiley-bounce022 Men ja, jeg syns også det er litt vanskelig å kjenne!
Jeg føler jeg bare har fått tilbake en brøkdel av magemusklene mine etter forrigemann. Jeg hadde ingen kontakt med de rette magemusklene på slutten av forrige svangerskap. Helt sært å ikke kunne reise seg opp med en sit up. Ved forrige svangerskapsstart var magen min veltrent, og likevel forsvant alt. Frykter for hvordan det går nå. Er sikkert muskelløs halvveis. En kroppsanalyse rett etter sommeren mente jeg var såvidt over gjennomsnittlig på kjernemusklatur for kjønn og alder. Får prøve å vedlikeholde litt.

Jeg føler jeg bare har fått tilbake en brøkdel av magemusklene mine etter forrigemann. Jeg hadde ingen kontakt med de rette magemusklene på slutten av forrige svangerskap. Helt sært å ikke kunne reise seg opp med en sit up. Ved forrige svangerskapsstart var magen min veltrent, og likevel forsvant alt. Frykter for hvordan det går nå. Er sikkert muskelløs halvveis. En kroppsanalyse rett etter sommeren mente jeg var såvidt over gjennomsnittlig på kjernemusklatur for kjønn og alder. Får prøve å vedlikeholde litt.

Kjenner meg igjen i det å ikke kunne sette seg opp med en sit up. Jeg ble helt sjokkert etter første fødsel, magemusklene funka jo ikke :eek: Følte meg helt hjelpesløs. Heldigvis gikk det seg til da, men jeg har aldri trent noe særlig «muskeltrening». Jeg liker å jogge, og før jeg ble gravid denne gangen vil jeg si jeg var i god form, hadde flat mage selvom det var lite tydelige muskler. Savner følelsen av å jogge og være sånn deilig andpusten, og kjenne at kroppen fungerer :sorry: Nå orker jeg såvidt å gå en rolig tur på 20 minutter...

Kjenner meg igjen i det å ikke kunne sette seg opp med en sit up. Jeg ble helt sjokkert etter første fødsel, magemusklene funka jo ikke :eek: Følte meg helt hjelpesløs. Heldigvis gikk det seg til da, men jeg har aldri trent noe særlig «muskeltrening». Jeg liker å jogge, og før jeg ble gravid denne gangen vil jeg si jeg var i god form, hadde flat mage selvom det var lite tydelige muskler. Savner følelsen av å jogge og være sånn deilig andpusten, og kjenne at kroppen fungerer :sorry: Nå orker jeg såvidt å gå en rolig tur på 20 minutter...
Det er helt latterlig hvordan kondisen bare flykter sånn ca 4 uker på vei. Jeg har aldri vært noen jogger, men jeg sykler en del. Syklet blant annet Lillehammer - Oslo under Styrkeprøven i vår med helt midt på treet tid. Så jeg hadde ikke noen kjempekondis, men var i grei form. På spinningtimene jeg har vært på etter jeg ble gravid har jeg omtrent blitt anpusten av å sette meg på sykkelen, og å gå opp trappa til 5. etasje hvor jeg jobber er sliiiiiitsomt. Jeg trener styrke 1 time i uka nå. Burde trent 2 timer i uka, men prioriterer å sove:sorry: Selv på rene styrkeøvelser er det kondisen som sliter:shifty:

Uke 11+5 , jordmor kjente livmoren halveis opp til naveln :) Har vært gravid før så kanskje det har noe med att den er så høyt opp..Tviler jeg er lenger påvei..

Jeg ligger her, kjenner og graver, må bare tisse :hilarious: Kjenner noe som er litt hardere rett over skambenet, men det kan være noe annet. Blir gøy litt senere når jeg vet hva jeg kjenner :D

Tidlig synes jeg livmor er lettest å kjenne på morgenen i sengen når du ligger på ryggen :happy:
Nå har min kommet godt opp. Barn 3 og er 11+5 :happy:

Back
Topp