Kjenne livmoren??

B

Baaabyyy2018

Guest
Ser det er flere som skriver at de merker at livmoren har kommet over bekkenet..

Kan noen fortelle hvordan man kjenner det? Evt hvor man skal begynne søket?

:)
 
Man kjenner det som et hardere område rett over skambeinet. Jeg kjenner det bare på morgenen når blæra er litt fullere, når jeg da trykker i området kjenner jeg at det dyttes ned mot underlivet :p
 
Man kjenner det som et hardere område rett over skambeinet. Jeg kjenner det bare på morgenen når blæra er litt fullere, når jeg da trykker i området kjenner jeg at det dyttes ned mot underlivet :p

Å ja! Da skal jeg prøve det :) Takk!
 
Jeg har aldri kjent det forrige svangerskap. Og ikke før 2 dager siden. Kjente jeg noe :p så tror jeg har kjent den nå
 
Jeg er 13+0 og kjenner ikke en dritt :p :))
 
Bruk to hender og kjenn fingrene fra navelen og nedover, beveg de frem og tilbake og trykk litt innover samtidig. Så skal man kjenne livmoren som en hard ball / appelsin :)
 
På morgenen er det som en kule i magen gjerne på venstre side. Synes veldig godt
 
Sikkert dumt av meg å spørre, men det er ikke "skadelig" om man trykker og klemmer litt i området hvor livmor er?
 
Sikkert dumt av meg å spørre, men det er ikke "skadelig" om man trykker og klemmer litt i området hvor livmor er?
Lurer på det samme! De siste dagene har jeg kjent febrilsk etter, og angra sånn etterpå fordi jeg har vært redd for at jeg har trykka for hardt eller for mye eller et eller annet.. Er så redd for alt mulig rart når jeg er gravid, kjenner jeg..
 
Ikke noe farlig. Husker første svangerskapet, jeg var så forsiktig, så kom jeg til ultralyd i uke 11. Han herja og dytta hardt for å få den lille til å våkne og flytte seg. Fikk en ahaopplevelse da..

Men så er det spm om det er noe vits i å kjenne etter, det har ikke jeg brukt energi på
 
Den lille ligger så beskyttet at det hadde jeg ikke giddet å bekymre meg for :)
 
Kjenner også en liten ball nederst på magen, spesielt om morgenen før jeg har vært oppe og tissa. :)
 
Jeg googlet meg frem til tidligere her om dagen at det sannsynligvis er livmora man kjenner som en ball på morgenen :D Dette fordi nå er den blitt så stor at urinblæra ikke klarer å "poppe forbi" den, men heller dytter den opp. Jeg har også kjent den de siste dagene :D Men ellers på dagen er jeg veldig usikker på om jeg kjenner noe altså. Det er i alle fall ikke noe som er supertydelig.
 
Når man først kjenner livmor, er det da alltid noe helt konkret, hardt? Eller kan det være litt mer diffust avhengig av hvordan den ligger i magen feks? Synes det er helt håpløst å avgjøre om det er det jeg kjenner eller ei, jeg altså, så da tenker jeg at det kanskje derfor ikke er livmora jeg kjenner? Eller? :p
 
Når man først kjenner livmor, er det da alltid noe helt konkret, hardt? Eller kan det være litt mer diffust avhengig av hvordan den ligger i magen feks? Synes det er helt håpløst å avgjøre om det er det jeg kjenner eller ei, jeg altså, så da tenker jeg at det kanskje derfor ikke er livmora jeg kjenner? Eller? :p
Jeg kjenner den bare på morgenen eller når jeg får en kynner. Ellers syns jeg den kan være vanskelig å finne. Spør jordmor om hun kan vise deg når du er på neste kontroll? :)

Med første så skjønte jeg ikke hvordan hun fant den før etter oul :)
 
Back
Topp