kjenne livmoren allerede nå?

mittønske

Flørter med forumet

Jeg er 7+3 i dag tror jeg, men har allerede i ca 2 uker kjent livmoren høyt over symfysebeinet (om det er riktig navn??)

Samboeren min er lege, og han mener jeg må være minst 1 mnd lenger på vei, noe som kan stemme, i og med at jeg hadde en veldig rar menstrasjon, den siste jeg hadde før jeg ble gravid.

Hva tror dere? Er det normalt å kjenne livmoren så godt allerede nå?

Skal til legen i morgen, håper på å bli sendt på UL :)

 
Jeg kjente livmoren selv for et par dager siden, og spurte gynekologen på onsdag, og joda livmoren er over allerede...
Kan ha noe med hvordan livmoren ligger til også da, og om det ikke er første graviditeten...
 
Jeg gikk jo nettopp gravid syns jeg. Er jo bare 1,5 år siden sist, så kan jo være at den kommer tildig på grunn av det, ja :)

Har også fått stor mage, som er begynnt å bli ganske hard...

Takk for svar :)

~troll2012/2013?~ skrev:
Jeg kjente livmoren selv for et par dager siden, og spurte gynekologen på onsdag, og joda livmoren er over allerede...
Kan ha noe med hvordan livmoren ligger til også da, og om det ikke er første graviditeten...



 
Jeg er 11 +++ og kjenner livmoren om jeg ligger på magen. Kjent det i noen uker nå
 
Hvordan merker dere livmoren?? Sikkert teit spm;)
 


MiniPuselabb skrev:
Jeg er 11 +++ og kjenner livmoren om jeg ligger på magen. Kjent det i noen uker nå


Jeg kjenner min hele tiden. Den buler skikkelig ut, sånn at det vises når jeg står.. Om jeg er en mnd lenger er jeg jo ca 11+3 på vei...
 


Emani82 skrev:
Hvordan merker dere livmoren?? Sikkert teit spm;)



Den er veldig hard, men samtdig kjennes den litt ut som en ballong om du skjønner. hehe :)
 
Jeg er rimelig sikker på at min er over (9+3). Kjenner ikke den, men kjenner vondtene/krampene (nesten en følelse av kynnere) har flyttet seg over skambenet, og er nå mellom skambenet og navelen. De sier vel rundt uke 12+ -. Aner ikke om uke 7 er i tidligste laget eller ikke!!??
 


mittønske skrev:


MiniPuselabb skrev:
Jeg er 11 +++ og kjenner livmoren om jeg ligger på magen. Kjent det i noen uker nå


Jeg kjenner min hele tiden. Den buler skikkelig ut, sånn at det vises når jeg står.. Om jeg er en mnd lenger er jeg jo ca 11+3 på vei...



Det syntes på meg også at jeg er gravid. Biler ut ved truse kanten og opp til navlen. Jeg er alt fra 11 uker til 14. Gått gravid før.. Egentlig bare ikke tenkt på at jeg kan kjenne den når jeg trykker :P men kjente etter må, og ja, kjenner det ligger en ball i magen :) har blitt spurt av flere om jeg er gravid :|
 
Jeg kjenner noe i magen som har hardt å er nesten som en ballong.. Kjente det ikke i går, men nå når jeg stod i dusjen så kjente jeg det.. Og den er hard.. Men det skal sies at jeg har noen kg for mye da og magen min tilsier at jeg er 7 mnd på vei;)
 
Om du er flergangsfødende så kommer som regel livmora over symfysen mye tidligere enn førstegangs så det kan stemme som mannen din sier :) Jeg kjenner og ser ei kul allerede, er nok litt oppblåst men har en kul før jeg spiser om morgenen men igjen så er jeg flergangsfødene:)
 
Back
Topp