Kjenne livmora?

LuckyMom

Venn av forumet
Har hørt at det er flere som kjenner livmora.. Hvordan i alle dager kan jeg kjenne den? Har prøvd og prøvd, men merker ingenting. Føler jeg på feil sted eller har jeg for mange ekstra kilo som hindrer meg i å kjenne den?

Noen som kan fortelle meg direkte hvor den ligger og hvordan den kjennes ut? :)
Jeg har så lyst å merke den jeg også, hihi.

du finner toppen på skambeinet og så kjenner du deg litt oppover :)
 når du er 12 uker på vei er den vel bare rett over den kanten. Jordmor var vel bare rett over og fant toppen på livmora til meg da jeg var 12+4.

Ok, men hvor er skambeinet da? *flau*

Ja, så var det å få forklart det :P hehe ( jeg er eeeeelendlig på forklaringer :P )

Det er det benet som er under der håret vokser ( om du skjønner?) :P

Søk det opp på google med bilde :)

Amourica: Haha, ja, det var jo en grei beskrivelse, jeg forstår sikkert hva du mener ;) Det går så fint så!

Takk for tipset Kakken, det skal jeg gjøre :)

ja dette har jeg vansker med å kjenne, men så er jeg jo bare 11 uker da! 
Men i tillegg operert med kikkhuls operasjon rett over skambenet og 3 andre plasser, så har jo da fått arrvev under arret, som er i vegen for å kjenne!!!! :( 
JAAAAJjaaa..:P hehe..

Årh, så kipt da!

Men jaja, det er jo ikke det viktigste å kjenne det ;) Bare alt er i orden med de lille og alt al\nnet går fint for seg så.

den kommer nok ikke opp før uke 12-14... Men om du gjør deg kjent med hvordan det kjennes ut over skambenet/Venusberget, så vet du når du kjenner den. Er ikke tvil når du først kjenner den... Jeg er bare 9+4, og har begynt så vidt å kjenne etter. Kanskje den kommer litt tidligere denne gang. Er jo bare rett over året siden jeg fødte sist...

Er nok litt forskjellig men hos meg er SF faktisk målt til over 14 allerede! Har jo sett på UL at knøttet har meget god plass der inne da så er ikke bekymret inntil videre men synes det er ganske lett å kjenne..

En kjenner nok lettest når en ligger på ryggen, start å kjenne ved skambenet og kjenn ganske godt etter oppover. For meg kan det kjennes ut som en litt godt spent vannballong egentlig!

Jeg prøvde å kjenne etter livmora i går kveld, men eneste jeg kjente var at det var veldig ømt, og fikk en kvalmende følelse når jeg trykte for å finne den. Har vært veldig øm nederst i magen de siste dagen, så er vel livmora som vokser? Er i uke 11. 

Back
Topp