Kjenne livmor?

Cml09

Glad i forumet
Augustmødrene 2014
FebbisBebbis2021 ❄️
Andre som sjekkar om dei kan kjenne livmora om mårningen når blæra er full? :D

Kjente den for første gang i dag, 6+1 - alltid ein god følelse:rolleyes: kjent tidlegare og tidlegare for kvart sv. Skap.

Hvordan kjenner du det? Asså hvordan kjennes det ut?

Kjennest ut som ei hard appelsin under navlen. Men kjenner den kun med full blære og liggande på hardt underlag ;)

Kjente den ikke engang i uk 16 da km pekte den ut til meg:B haha! Men jeg fant hjertelyden overraskende høyt i uke 11 med nr to så gir mening at den kan kjennes med full blære.

Kjente den ikke engang i uk 16 da km pekte den ut til meg:B haha! Men jeg fant hjertelyden overraskende høyt i uke 11 med nr to så gir mening at den kan kjennes med full blære.
Jeg har har heller aldri skjønt hvordan jeg kjenner livmoren :joyful: selv når jordmor har sagt; «ja her kjenner vi den ja»... jeg bare tenker ; det var jo ikke behagelig.. føles jo ut som om de skal mose den :joyful:

Hehe.. Kanskje forskjellig fra person til person. Men må som sagt ligge rett på ryggen på hardt golv for å klare å kjenne xsmile5

Hehe.. Kanskje forskjellig fra person til person. Men må som sagt ligge rett på ryggen på hardt golv for å klare å kjenne xsmile5
Kanskje det er av typen «visst man først skjønner hva man kjenner også” ;) men uansett veldig koselig at du kjenner den nå - det hadde i hvert fall jeg tatt som ett godt tegn ❤️

Har ikke kjent den enda, er jo bare 4 uker. Men har funnet hjertelyd rundt uke 12 med begge de andre.

Kanskje det er av typen «visst man først skjønner hva man kjenner også” ;) men uansett veldig koselig at du kjenner den nå - det hadde i hvert fall jeg tatt som ett godt tegn ❤️
Veldig godt å kjenne på. Føle seg litt tryggare <3

Ettersom livmor ikke kommer over skambeinet før uke 10/11, har jeg ikke begynt å kjenne etter. Kjente den tydelig i forrige svangerskap rundt uke 13 :)

Nei, den synke rett tilbake etter toalettet, men før det er det lett å kjenne! Blir fint når ein nærma seg 12 veke og den er over heile tid. :DHer har eg kjent den tidlegare og tidlegare (på full blære vel å merke). Ca v 12, 11, 8, 7 å no veke 6 ❤️

Ettersom livmor ikke kommer over skambeinet før uke 10/11, har jeg ikke begynt å kjenne etter. Kjente den tydelig i forrige svangerskap rundt uke 13 :)
Jeg har alltid også hørt det. Men da jeg fant hjertelyden med nr to i 2018 var den 3 cm over skambenet i uke 11. Ble veldig overrasket, tok tid å finne hjertelyden for jeg lette alt for langt ned først! Så med oss som er andre, tredje, fjerdegangs osv tror jeg det er en sannhet med modifikasjoner ;)

Jeg har alltid også hørt det. Men da jeg fant hjertelyden med nr to i 2018 var den 3 cm over skambenet i uke 11. Ble veldig overrasket, tok tid å finne hjertelyden for jeg lette alt for langt ned først! Så med oss som er andre, tredje, fjerdegangs osv tror jeg det er en sannhet med modifikasjoner ;)
Stemmer!:D

Det sies at livmoren vokser fortere ved neste svangerskap da den allerede har vært strekt ut tidligere. Men mtp hvor lite fosteret er før uke 12 tror jeg nok ikke den vokser så veldig mye fortere enn tidligere. Men sikkert forskjell fra person til person. Og hvor tynn man er, jo tynnere man er jo lettere kjenner man jo :)

Back
Topp