Kjenne livmor

Mammalykke123

Ble mamma til verdens fineste prins ❤️ 03.02.2015
Ser flere av dere sier dere kan kjenne livmoren nå, hvordan gjør dere det? Hvordan kjennes det ut? Haha
Jeg er tredjegangs gravid og sønnen min er bare 16mnd. Er 10+2, kan jeg kjenne livmoren da? Vet liksom ikke hva jeg skal kjenne etter? :oops::p

Ligg flatt på ryggen, og kjenn rett ned med fingrene mellom skambeinet og navnen. Vanlgvis kan jeg trykke ganske rett ned over skambeinet, men nå kjenner jeg at det er liksom en avrundet kant der. Man kjenner det tydeligere jo større livmoren blir, jordmor viste meg det sist.

Ligg flatt på ryggen, og kjenn rett ned med fingrene mellom skambeinet og navnen. Vanlgvis kan jeg trykke ganske rett ned over skambeinet, men nå kjenner jeg at det er liksom en avrundet kant der. Man kjenner det tydeligere jo større livmoren blir, jordmor viste meg det sist.
Kjenner ikke noe, burde jeg bli beskymret?

Kjenner ikke noe, burde jeg bli beskymret?

Nei, for livmoren kommer ikke over skambeinet før uke 11-12 på de fleste, og hvis du ikke vet hva du skal kjenne etter uansett er det nok helst det som er problemet ;)

Jeg kjenner det bedre om jeg står. Magen forsvinner litt når jeg ligger. Men når jeg tar på Mens jeg står kjenner jeg tydelig at det er noe.

Jeg kjenner det bedre om jeg står. Magen forsvinner litt når jeg ligger. Men når jeg tar på Mens jeg står kjenner jeg tydelig at det er noe.

Da kan det hende det ikke er akkurat livmoren du kjenner, da :p for så tidlig må man ligge på rygg for å kunne kjenne toppen med hendene, er derfor man bestandig må flatt på rygg på kontrollene, så man kjenner ordentlig hvor toppen på livmoren er.

Jordmor viste meg min i går, og jeg ble så overrasket over hvor høyt den lå! Godt over skambenet, et par cm under navlen bare. Er bare 11+0. Vet ikke om jeg finner den igjen da :P

Back
Topp