Kjenne liv

abrakad

Forelsket i forumet
Ookei, uansett hvor jeg leser og uansett hvem jeg møter så ser/ hører jeg "åååh det er så mye liv å kjenne, det synes på utsiden hele tiden, får du i det hele tatt sove i denne perioden??"
Altså, burde jeg bli nervøs? Er straks uke 27,og jeg kjenner jo liv flere ganger i døgnet, men ikke så mye som "alle" skal ha det til :shifty: det er sånn at spark og bevegelse kjennes på utsiden, det synes også om jeg ligger og han sparker, men halo? Morkaken ligger ikke i veien.
Når jeg er på jobb eller holder på med noe feks, så er det ikke noe å kjenne i det hele tatt, det er når jeg setter/ legger meg ned at det skjer noe.
jeg må også legge til at de fleste (kjenner noen gode spark) bevegelsene jeg kjenner virker som sterk lemus/ fiskehale, ikke disse berømte "sparkene" som alle snakker om :wideyed:
haha oi, langt innlegg! Er førstegangs, men det kommer vell tydelig frem her, hahah :joyful:
Flere med samme følelse som meg angående dette? Jeg har forresten doppler, og jeg hører både han romstere og hjerteslag.
 
Det vil være økende bevegelse frem til uke 32! Utover det så er alle unger forskjellig, så lenge han opprettholder sitt eget aktivitetsnivå ville jeg ikke tenkt noe på det.

Med min første graviditet var det så mange som snakket om hikking. At det er så gøy når de hikker. Jordmor jeg gikk til sa at hikking var et sunnhetstegn. Jasså, tenkte jeg, har aldri kjent noe til noe hikking. Ble litt bekymret. Men ungen kom, var vil si hun var og er sunn og rask :smug:
 
Jeg har det ganske likt som deg. Kjenner liv flere ganger om dagen, men ikke veldig kraftig. Kan kjenne det på utsiden, men bare når jeg ligger. Tror det viktigste er at man blir kjent med sin baby og dens bevegelser :happy:
 
Ookei, uansett hvor jeg leser og uansett hvem jeg møter så ser/ hører jeg "åååh det er så mye liv å kjenne, det synes på utsiden hele tiden, får du i det hele tatt sove i denne perioden??"
Altså, burde jeg bli nervøs? Er straks uke 27,og jeg kjenner jo liv flere ganger i døgnet, men ikke så mye som "alle" skal ha det til :shifty: det er sånn at spark og bevegelse kjennes på utsiden, det synes også om jeg ligger og han sparker, men halo? Morkaken ligger ikke i veien.
Når jeg er på jobb eller holder på med noe feks, så er det ikke noe å kjenne i det hele tatt, det er når jeg setter/ legger meg ned at det skjer noe.
jeg må også legge til at de fleste (kjenner noen gode spark) bevegelsene jeg kjenner virker som sterk lemus/ fiskehale, ikke disse berømte "sparkene" som alle snakker om :wideyed:
haha oi, langt innlegg! Er førstegangs, men det kommer vell tydelig frem her, hahah :joyful:
Flere med samme følelse som meg angående dette? Jeg har forresten doppler, og jeg hører både han romstere og hjerteslag.
Heilt likt her også! Må sette meg eller legge med ned med handa på magen for å kjenna tydelige bevegelser. Er no 27+0, og har vore slik lenge. Kjente også bevegelser nokså seint i forhold til «alle andre». Dvs, kjente dei fyrst tydeleg litt etter OUL. Morkaka bak og litt på sida. Enkelte dagar meir enn andre, men eg tenker litt at så lenge eg kjenner at det skjer litt inni der, er det OK. Så lenge det ikkje er tydelige endringar plutseleg.
 
Høres helt normalt ut. Her prøver han å bygge ut hybelen sin når jeg skal sove, men jeg sovner fint fra det likevel. Aldri vært noe problem. Noen dager har han disko inni der, andre dager bare dulter han litt for å gi livstegn fra seg. Vi har jo ulik dagsform vi og;) Blir verre mor slutten når hele magen velter fra side til side når de beveger på seg:p
 
Alle graviditeter er forskjellige, så hadde ikke tenkt så mye på det så lenge din baby gjør som den pleier og følger sitt mønster er det som der skal fikk æ beskjed om <3 sånn som lin er turbo i 2/3 dager så er det stille i 1/2 dager med lite, aldri noe særlig på natta, men det er rytma til min <3 så kos deg og blås i hva alle sier, for det er hva som er normalt for deg og din som er det viktige :)
 
Back
Topp