kjenne liv

Theab

Flørter med forumet
Hei

Jeg er nå 20+0 og har kjent liv helt fra uke 13. De siste ukene har jeg begynt å engste meg litt for dette med liv, for jeg kjenner litt men så kan det gå mange dager i mellom før jeg kjenner igjen. Nå er det en hel uke aiden jeg er helt sikker på at jeg he kjent og det stresser mer veldig. Er det normalt at det kan gå uker i mellom når jeg er 20 uker? Det skal forresten nevnes at det er flere ganger jeg er veldig i tvil om det er liv eller innbilning/luft. Blir litt gal av å kjenne etter hele tiden

Jeg har ikke kjent helt sikkert liv enda, jeg er liksom i tvil om det er luft eller spark:) Jeg er i uke 18+3 idag. Skal på oul til fredag og håper og ber om at alt er bra :smiley-angelic001
Om du er veldig bekymret, hør med jordmor om du kan komme å få høre hjertelyd?

Det er helt normalt, de har enda god plass der inne, og kan sparke mot morkaken, da kjenner du ikke noe særlig. :) Viss du er bekymret, så tar du kontakt med lege eller jordmor.

Helt normalt. Tror det er i fra ca uke 24 du skal begynne å tenke over mønsteret i bevegelsene. Og følge med på om du kjenner mindre liv.

Helt vanlig. Er 3 gangs og litt bekymret selv. Men på OUL lå han langt nede helt skvist. Så da er det ikke rart jeg ikke kjenner så godt hver dag:happy:

Er ikke alltid jeg heller kjenner så mye liv, mest når jeg minst venter det og slapper av. Prøver jeg å kjenne etter, kjenner jeg som oftest ikke noe. Når jeg var på OUL på fredag hadde jeg ikke kjent noe siden torsdag, men da viste det seg at lille lå med ryggen ut og med ansiktet og beina inn mot magen min og morkaken. Morkaken hadde da tatt en del av bevegelsene. Er forresten 19+6 (siden klokka har bikket 24:00) i dag.

Sniker fra mars. Helt normalt, jeg kunne kjenne masse liv flere dager og plutselig ingenting på flere dager. Jordmor sa at fra uke 24 skal du kjenne noe hver dag, og fra 28 skal du kjenne flere ganger om dagen. Hvis du er veldig bekymret så ta kontakt med jordmoren din og be om å få høre hjertelyd, er ikke gøy å gå rundt og bekymre seg :)

Takk for svar alle sammen! Jeg slal heldigvis på kontroll hos jordmor i dag, så da får jeg lufte bekymringene mine

Skjønner hvordan du har det.. Jeg er fjerdegangs og føler jeg burde kjenne masse liv hele tiden, men det gjør jeg altså ikke. Det kan gå flere dager mellom hver gang og når jeg kjenner noe, er det som regel et lite dult eller en vridning - ikke noe mer.. Når man leser på forumene her, så får man inntrykk av at ALLE kjenner masse hele tiden fra 12-13 uker og utover. Men jeg tror ikke det er vanlig altså.. Alt er sikkert i skjønneste orden <3

Er 19 uker og ikke alle dager jeg kjenner liv. Men hun hadde masse plass og fostervann. Så tenker det er sikkert grunn til at det er lite.
Har kjent henne på utsiden, så veit hun er sterk nok. :)

Hei

Jeg er nå 20+0 og har kjent liv helt fra uke 13. De siste ukene har jeg begynt å engste meg litt for dette med liv, for jeg kjenner litt men så kan det gå mange dager i mellom før jeg kjenner igjen. Nå er det en hel uke aiden jeg er helt sikker på at jeg he kjent og det stresser mer veldig. Er det normalt at det kan gå uker i mellom når jeg er 20 uker? Det skal forresten nevnes at det er flere ganger jeg er veldig i tvil om det er liv eller innbilning/luft. Blir litt gal av å kjenne etter hele tiden

Her var det aktivitet nesten hele tiden siden jeg begynte å merke i uke 17. Men nå har a begynt å sove, så nå merker jeg bare litt noen få ganger i løpet av dagen. (Også er bevegelsene mer viljebasert enn spasmer) er 20 uker

Er du bekymret ringer du lege/jordmor/føden

Back
Topp