Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Som førstegangsfødende er det mye jeg ikke vet fra før. Blandt annet hvor mye liv jeg skal kjenne eller hvordan det skal kjennes.
Har fått anbefalt denne nettsiden som kan være kjekk å se gjennom om man er usikker.
Der anbefales det å registrere (eller hvertfall tenke over) sparkene daglig fra uke 28:
Spurte legen min om dette sist jeg var der.
Hun da at det var greit å følge med, men å begynne å telle timer eller lignende ikke var nødvendig.
Er det en dag man følte at noe var unormalt var det best å gå litt rundt, så drikke brus/spise godis og legge seg litt.
Om man da ikke kjenner noe, var det bare å ringe føden. Bedre å ringe en gang for mye enn for lite.
(og de kommer til å be deg spise noe søtt først, så test det før du ringer )
Også som andre gangs syns jeg den siden er veldig bra. Men jeg heller føler ikke behov for å skrive ned, men er veldig bevisst på omtrent hvilket mønster hun har og følger med på det. Storebror hadde tydelig mønster og da var det ikke noe vits i å telle timer. Denne gangen er hun mer jevn aktiv hele tiden, så alle er forskjellig. Det viktigste tror jeg er å kjenne på egen magefølelse og ikke være redd for å ta kontakt med føden hvis en er bekymret