Kjenne liv

Linnpinn93

Betatt av forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Hei :)
Jeg har kjent litt liv i uke 19, men nå er jeg i uke 20 og kjenner ingenting lengre. Har morkaken foran. Har prøvd å dytte mye på magen, men kjenner fortsatt ingenting :( synes også magen har blitt bittelitt mindre den siste dagen. Har ikke hatt blødninger eller smerter i magen. Kontroll hos legen skal jeg ikke ha før 4 uker og ventetid hos jordmor er 1 - 2 mnd... Hva kan jeg gjøre? Bare vente og håpe jeg kjenner noe igjen snart?

Hei, du skal ikke bekymre deg, det er ikke faste bevegelser i uke 20, det kan gå noen tid mellom sparkene, har du prøvd om kvelden, når du har lagt deg, etter å drikke søt kald saft? Prøv dette i kveld hvis du ikke har prøvd. Jeg har også foranliggende morkake og kjenner ikke mye bevegelser (uke 20), men kan kjenne om kvelden når jeg slapper av. Ellers kan du ringe til fastlegen din, han har sikkert doppler og kan høre på hjertelyden til babyen.

Ville tatt en tlf til lege eller jordmor (kan hende de har ledige timer for slike ting) så de kan høre med doppler for å berolige deg :)

Har forresten hatt det lignende, de kan fort snu seg sånn at vi ikke merker de så godt spesielt med morkaka foran. :)

Jeg fikk klare beskjed idag når jeg sa jeg følte veldig mye liv, at jeg absolutt ikke måtte bekymre meg hvis jeg følt mindre liv en periode, de er så små enda der inni :)
Og om du har morkaka foran så demper det utrolig mye sa hun, så du kan sikkert slappe helt av!

Jeg hørte av jordmor at man ikke skal regne med å kjenne liv daglig før uke 24, men da skal man helst kjenne det daglig :)

Back
Topp