Kjenne liv...

En baby til :)

Glad i forumet
Er det noen som har kjent liv? Syntes nettopp det kjentes ut som om det var det jeg kjente.. er 11+1... dersom terminen er riktig. Vet det er tidlig. Kjente i ett tidligere svangerskap liv rundt uke 13 mener jeg å huske d var. Men vet ikke om det kan være mulig å kjenne allerede nå?

Vet ikke helt hvor tidlig man kjenner det, men kommer sikkert an på om man har vært gravid tidligere. Så spennende hvis det var det du kjente:)

Jeg er 13 i dag, har et barn fra før og synes jeg kjenner noe av og til, men er litt usikker ;) gleder meg til man merker det hele tiden, så slipper man å lure:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Hvordan kjenner dere liv så tidlig? Dette er første gang jeg har kommet så langt i et svangerskap (2tidligere sa)er nå snart 13 uker på vei men vet ikke helt hva jeg letere etter

Bakovervendt livmor og morkake på fremsiden... Har ingen forventninger om å kjenne liv på en god stund :P

Med førstemann kjente jeg liv først ved uke 20 og med nr 2 rundt uke 19 :) Regner ikke med å kjenne noe på lenge ennå ;)

- Flittig bruker av app'en ;)

Jeg har et par ganger lurt litt på det, men tør ikke helt å tro det enda.. Startet med en litt kilende følelse sist, før det plutselig slo ut en arm eller et bein, men det var senere enn jeg er nå :)

Har ikke kjent noe enda nei, er 14+2 i dag. Har egentlig ikke forventing om å kunne kjenne noe enda heller, og ikke vet jeg hva jeg skal kjenne etter ;-) :-p

Huska ikkje når eg kjente det sist.. men følelsen var ikkje til å ta feil av..eg trur eg hoppa i taket. Hos meg var den første følesen av liv, akkurat som ein fiskehale som bevegde seg, veldig liten bevegelse, men også veldig tydelig!! Eg blei så rørt, og begynte å grine midt på jobben sist.. hehe...

De sier vel som regel at det tidligste er i uke 13, for at babyen skal ha vokst seg stor nok til å gi noe utslag på vårt nervesenter (altså at vi skal kunne kjenne det). Men man har veldig mye bevegelser nedi der rundt uke 10-12 som kan være alt fra luft til tarmbevegelser osv, pga at det skjer så mye. Jeg kunne ha trodd at jeg kjente masse bevegelser i den tida, men visste at det mest sannsynlig var andre ting, det kjennes jo dønn likt ut!!

I dag, på morran, er første gang jeg kan si uten tviiil at det var babyen, den dulta til og med gjennom magen og mot håndflata mi 3 ganger :D :D

Dette er min 4 graviditet, og jeg har blitt mer og mer reservert på å kalle veldig tidlige bevegelser der nede for spark fra babyen, for det er nesten umulig å vite for sikkert (før i alle fall 13 uker eller seinere).

Jeg gleder meg til det blir regelmessige spark hveeeer dag :D

tarmene begynner å bli skyvd ganske mye ut av sin vanlige posisjon, så luft i tarmene kjennes myyye bedre på denne tiden. små luftbobler kjennes virkelig ut som spark.
i tilleg får gjerne livmora og musklene rundt, små "spasmer" som også kjennes ut som spark.
luftboblene i tarmene kan kjennes i hånda slik at det kjennes ut som om babyen sparker mot hånda.

det er et par ganger her jeg har tenkt at, jøss... det der var da helt likt som spark. men jeg vet jo det er umulig

Husker sist, da kjentes det ut som en fisk som sprellet :)
har ikkje kjent noe enda, og rekner ikke med å kjenne noe før om mangen uker enda :)

Benjamin 18.11.08 & mini termin 8 januar <3

Husker sist, da kjentes det ut som en fisk som sprellet :)
har ikkje kjent noe enda, og rekner ikke med å kjenne noe før om mangen uker enda :)

Benjamin 18.11.08 & mini termin 8 januar <3

Jeg tror ikke det går an å høre så tidlig...

Med førstemann begynte jeg å kjenne det i ca. uke 19. Føltes som sommerfuglvinger som slo :-)

*Venter #2 i januar 2014*

Babyen eller bare rumling?

Det er imidlertid så tidlig at du ikke kan regne med å kjenne liv hver dag. Kanskje kjenner du noe den ene dagen og så kan det gå et par dager eller til og med uker til neste gang.
Noen førstegangsgravide kjenner med én gang at dette var noe de aldri hadde kjent før, mens andre er usikre på hva som er vanlig aktivitet i magen og hva som er babybevegelser.
Hvor tidlig du kjenner liv, er også avhengig av hvor morkaken er plassert, fosterets størrelse og hvor aktivt barnet er.
Dette står i uke 16 på klikk sin side mens på bv står det fra uke 18.. Hmmmm....

Nå føltes det akkurat ut som jeg kjente den lille. Noe som strøk over magen 2 ganger. Men syns det er litt tidlig. Tror jeg innbiller meg det. Men sitter ganske krøket i sofaen så er jo mulig h*n blir litt most, og måtte snu seg eller noe.

Back
Topp