Kjenne liv, veke 30

Aprilbeibi17

Forelsket i forumet
Aprillykke 2017
Oktoberlykke 2019
Hei alle sammen! :) Er 30 veker på vei i morgon, og kjenner eg blir så usikker ang. det med å kjenne liv. Kjenner kvar dag litt dult her og der, og eit sterkt press av og til som eg trur er han som legger seg til rette/snur seg. Men er det fleire som føler dei kjenner veldig lite liv i forhold til før? Veit det skal gå over til meir flytande bevegelser fremfor dult, men føler det berre er minska på dult og at dei flytande ikkje er komt.. Har vert på kontroll eit par gonger pga den skepsisen her så veit alt er i orden ;) Syns det er så vanskelig å vite ka som er lite og mykje, når ein skal bekymre seg osv.. :/

Kjenner forresten nesten meir utanpå magen enn inni, altså at eg må legge handa til for å føle noke.. Har derfor fått gubben til å ta seg litt tid kvar kveld til å lytte på og kjenne på magen så får han bedømme :p Skal begynne med det fra og med i dag :)

Hei :) er 28 uker på vei med nummer to,og bekymringer om lite liv er stadig til stede dette svangerskapet. Nå blir det jo stadig trangere for babyen slik at bevegelsene blir seigere på en måte. Kanskje er det mye liv når du sover f.eks,og rolig når du er i ro. Ett tips; drikk ett iskaldt glass saft på styrten.lover at det blir liv i magen! :) og ring sykehuset, de er alltid villig til å ta en ekstra kontroll, og det er jo bedre enn at du skal bekymre deg unødvendig. :)

Hei :) er 28 uker på vei med nummer to,og bekymringer om lite liv er stadig til stede dette svangerskapet. Nå blir det jo stadig trangere for babyen slik at bevegelsene blir seigere på en måte. Kanskje er det mye liv når du sover f.eks,og rolig når du er i ro. Ett tips; drikk ett iskaldt glass saft på styrten.lover at det blir liv i magen! :) og ring sykehuset, de er alltid villig til å ta en ekstra kontroll, og det er jo bedre enn at du skal bekymre deg unødvendig. :)
Ja har vert på kontroll pga eg er så plaga med kynnera og smerte generelt, og fekk då registrere liv over tid med sånn føler :) Trur nok aldri bekymringa vil gå vekk uansett hehe, alt for masse ansvar å passe på ein baby før den e født føle eg og eg ikkje kan sjå korleis han har det :P Men takk for tips :D

Føler det akkurat som deg! Er 31 uker i morgen. Skal på svangerskapskontroll på onsdag. Men føler jeg bekymrer meg hele tida, og vil ikke virke så hysterisk å ringe hver gang jeg ikke har kjent noe på ei stund. Men synes dette er fryktelig vanskelig! Er jo dumt å ikke sjekke også..
Jeg får også samboern til å lytte på magen

Føler det akkurat som deg! Er 31 uker i morgen. Skal på svangerskapskontroll på onsdag. Men føler jeg bekymrer meg hele tida, og vil ikke virke så hysterisk å ringe hver gang jeg ikke har kjent noe på ei stund. Men synes dette er fryktelig vanskelig! Er jo dumt å ikke sjekke også..
Jeg får også samboern til å lytte på magen
Ja e det eg føle, kan ikkje reise inn til føden kvar gong eg e stressa, for stress gjer jo babyen roligare òg :p Og e jo mest sannsynlig veldig bra der inne :) Har sagt til samboer han skal prøve å lytte etter aktivitet òg, sånn at om han e roligare i magen enn han pleie ein dag veit vi det sjølv om det e aktivitet ;) Håpe alt e bra på kontrollen :D

Venter nr.3 og har det akkurat likt.
Tidligere var det full baluba i magen omtrent fra morgen til kveld, mens nå er bevegelsene mer flytende og de kjennes ikke lengre like kraftige. Det er akkurat slik det skal være, babyen får det trangere og det er ikke like lett å slå salto og bokse fra seg med armer og ben lengre :joyful:

Venter nr.3 og har det akkurat likt.
Tidligere var det full baluba i magen omtrent fra morgen til kveld, mens nå er bevegelsene mer flytende og de kjennes ikke lengre like kraftige. Det er akkurat slik det skal være, babyen får det trangere og det er ikke like lett å slå salto og bokse fra seg med armer og ben lengre :joyful:
Hehe, ja veit det er sånn det skal være, det som er kjedelig her e at eg kjenne det på ein måte ikkje utan å legge handa på i perioda :) Kanskje kroppen min har blitt for vandt med det, så kjenner det ikkje lenger :p Kjem nok veldig an på korleis han ligg òg, for føle veldig mykje rart inni der til tider og av og til virkelig ingen ting :P

Det beste tipset er å bli kjent med babyen i magen!! Stort sett så blir de litt mer vanedyr, og du kan kjenne mer bevegelser til faste tidspunker. Så begynn å skrive ned når han er aktiv, om det er etter mat, eller til noen mer eller mindre faste klokkeslett f.eks.

Hvis han ikke er aktiv til de normale tidspunktene, så prøver du med isvann eller veldig kald saft, legger deg ned og kjenner godt etter en times tid. Gjerne på siden, og helt uten tv/mobil. Hvis du fortsatt kjenner lite, så ringer du føden igjen :)

i uke 30 kan han fortsatt ligge og sparke deg i ryggen, det kjenner du ikke så mye til. Eller om du har morkaka foran, så demper jo den også spark. Og som de andre sier, de begynner å få dårligere plass, men du skal allikevel ikke kjenne mindre liv, bare mindre skarpe bevegelser :)

Er i uke 31 og opplever egentlig det samme som deg. Er mer flytende bevegelser og ikke like mye dansing i magen :p når jeg kjenner etter er det ofte bevegelse. Synes det er fint å roe ned f eks to ganger i løpet av døgnet og kjenne etter ti bevegelser. Mest for å berolige meg selv :p

Det beste tipset er å bli kjent med babyen i magen!! Stort sett så blir de litt mer vanedyr, og du kan kjenne mer bevegelser til faste tidspunker. Så begynn å skrive ned når han er aktiv, om det er etter mat, eller til noen mer eller mindre faste klokkeslett f.eks.

Hvis han ikke er aktiv til de normale tidspunktene, så prøver du med isvann eller veldig kald saft, legger deg ned og kjenner godt etter en times tid. Gjerne på siden, og helt uten tv/mobil. Hvis du fortsatt kjenner lite, så ringer du føden igjen :)

i uke 30 kan han fortsatt ligge og sparke deg i ryggen, det kjenner du ikke så mye til. Eller om du har morkaka foran, så demper jo den også spark. Og som de andre sier, de begynner å få dårligere plass, men du skal allikevel ikke kjenne mindre liv, bare mindre skarpe bevegelser :)
Kan prøve med det å skrive ned når eg kjenner, takk for tipset :) Har morkaka forran ja, så er heldigvis klar over at det minsker følelsen litt for meg :)

Back
Topp