Kjenne liv som førstegangsfødende

trima

Glad i forumet
Aprilspirene 2023
Maiskolbene 2023 :-)
Til dere som er førstegangs og eller har barn fra før, når og hvordan begynte dere å kjenne liv og hvor lå morkaken?

Jeg er 15+1 idag og har morkaken på bakrevegg, vil ikke si at jeg kjenner noe enda, bortsett fra noen stikk i siden av magen innimellom, men trooor ikke det er babyen :rolleyes:
 
Til dere som er førstegangs og eller har barn fra før, når og hvordan begynte dere å kjenne liv og hvor lå morkaken?

Jeg er 15+1 idag og har morkaken på bakrevegg, vil ikke si at jeg kjenner noe enda, bortsett fra noen stikk i siden av magen innimellom, men trooor ikke det er babyen :rolleyes:
Med førstemann hadde jeg morkaka bak, tror jeg kjente første sikre dult 17+noe :)
 
Siden sent i uke 11. Morkaken min er ganske langt nede, fikk vite foran i dag, så tror nok den har flyttet seg litt opp. Er snart 18 uker og kjenner fortsatt ikke foran / utenpå, morkake foran forklarer jo det :angelic:
 
Sniker.
Da jeg var gravid med første så kjente jeg henne ikke før uke 20, så det er store variasjoner innenfor normalen :)
 
Siden sent i uke 11. Morkaken min er ganske langt nede, fikk vite foran i dag, så tror nok den har flyttet seg litt opp. Er snart 18 uker og kjenner fortsatt ikke foran / utenpå, morkake foran forklarer jo det :angelic:
Sniker. Åj! Det var tidlig! Har aldri lest eller hørt om noen som har kjent det så tidlig!
 
Sniker. Åj! Det var tidlig! Har aldri lest eller hørt om noen som har kjent det så tidlig!
Ja er ganske sykt! Har sett flere som har kjent fra uke 12, men det er vel heller ikke vanlig for førstegangs :smiley-ashamed004 Jeg var ikke sikker før sånn en uke senere, etter TUL (så masse bevegelse) og å ha googlet meg til beskrivelser av følelsen (var ikke bobler, sommerfugler eller fjær for meg, var sterkere enn det fra starten) :p Nå som de fleste andre i termingruppa kjenner, føler jeg at jeg blir kickbokset innefra, er litt ubehagelig til tider :hilarious: Fikk se en aktiv jente som var stor 'for alderen' på OUL i dag! :D Nå er jeg jo nesten litt redd for hvordan det blir når hun blir enda større og sterkere :smiley-ashamed004
 
  • Elsker
Reactions: HCS
Da jeg var førstegangs kjente jeg det fra uke 18, men skjønte ikke at det var fosteret før uke 20. hadde morkaka bak. :)
 
19+ nå og er usikker på om jeg har kjent noe enda. Kanskje, men stoler ikke helt på det.
 
Første gangen hadde jeg morkaka foran, men kjente noe første gang i uke 16. det kjentes ikke ut som spark eller noe, men som en fisk som «tok salto»eller hoppet inne i magen :hilarious:
 
Til dere som er førstegangs og eller har barn fra før, når og hvordan begynte dere å kjenne liv og hvor lå morkaken?

Jeg er 15+1 idag og har morkaken på bakrevegg, vil ikke si at jeg kjenner noe enda, bortsett fra noen stikk i siden av magen innimellom, men trooor ikke det er babyen :rolleyes:
Kjente liv første gang i uke 19. Da var vi på ultralyd timen faktisk. Du merker det når er babyen. Til meg kjentes det ut som luftbobler som sprakk og en fiskehale som slo. Hadde morkaken bak jeg å. Har du den frem så er det vanlig å kjenne litt mindre.
 
Er i uke 19. Har kjent liv rundt 2 uker. Kan kjenne små dytt når jeg legger hånda på magen også. Artig :)
 
Tror jeg har kjent utenpå for første gang nå som jeg er 19 uker. Har prøvd i en stund nå å se om mannen kjenner, men da blir hun ofte sjenert :hilarious:
 
Morkaken foran begge ganger, med første kjente jeg ikke noe før uke 23. Nå i uke 16 kan jeg en sjelden gang kjenne noe når jeg legger meg på kvelden, men det er såpass lite at det kan tolkes som luft.
 
Back
Topp