Kjenne liv som førstegangsfødende

TKW

Gift med forumet
Assistert-jentene
Septembergull'17
Sommerfuglene
Marshmallows2021
Februarhjertene 2025
Hei:)

Jeg lurer på om det er noen av dere andre som er gravid for første gang som har begynt å kjenne liv i magen enda? Jeg går og venter, og ligger lenge og kjenner etter hver dag, men enn så lenge er det helt stille. 16+5 i dag.

Og dere som har født før, husker dere når dere kjente liv første gang i første graviditet?

Tror jeg var 14 uker da jeg kjente førstemann for første gang. Boblende følelse eller som en liten fiskehale som slo litt. Hadde morkaken på bakveggen, er nok derfor jeg kjente det tidlig[emoji4]

Jeg er gravid for første gang. Jeg tror jeg kjente liv for første gang da jeg var 12+ et eller annet eller 13+ et eller annet. Jeg kjenner ingenting når jeg ligger, men kjenner innimellom noe når jeg sitter. Jeg er jo fortsatt ikke helt sikker på at det er babyen jeg kjenner siden jeg ikke har kjent det før. For meg føles det litt som når jeg har luft i magen og må prompe [emoji23][emoji23] bare at det er litt svakere og at jeg ikke kjenner luften bevege seg. Det er som et bittelite dult. Ofte er det er dult av gangen. I det siste har hun pleid å være aktiv rundt kl. 11 og kl.14. Og det har blitt litt mer de siste dagene. Er 18+2 i dag og morkaken ligger øverst på framveggen.

• Liker
Reactions: TKW
Er gravid for første gang, kjent liv fra uke 12-13. Kjenner det fortsatt ikke kjempe tydelig daglig. Synes det kjennes ut som et bittelite dult, og det kommer gjerne flere etterhverandre. (Kjenner foreløpig ikke noe utenpå magen, har god polstring[emoji12]). Har foresten morkaka helt øverst på fremre vegg.

• Liker
Jeg har også morkake på fremre vegg, men langt nede (previa ved siste UL, håper veldig på at det "retter" seg til at den ikke dekker over mormunnen). Jeg får bare smøre meg med tålmodighet og håpe jeg kjenner noe snart, det hadde vært så hyggelig å føle på at det er liv inni der.

Første gang i uke 21, fortsatt ikke kjent noe enda, er i uke 16+3 nå :) Morkaka ligger mot magen denne gangen også.

• Liker
Jeg har lurt på om jeg kjenner noe av og til de siste par ukene, men kan jo være luft også. Himla vanskelig å vite.
Er jo også førstegangs. Så kanskje det bare er ønsketenkning.

Jeg har kjent mye rart men veldig usikker på om det er liv. Godt mulig morkaka ligger foran her også. 18+3 idag [emoji4]

Med første kjente både mannen min og jeg et kjempespark i uke 16, vi ble veldig overraska og det tok ei stund før vi kjente samme på nytt. Morkaka lå foran da. Hadde ikke kjent noe før da, men ante ikke hva jeg skulle kjenne etter.
Nå har jeg kjent litt boblende, dirrende bevegelser til og fra i flere uker. Ikke hver dag, og ikke kraftig nok til å kjenne utenpå. Er ca uke 15.

Jeg er 14+4 i dag, og termin i slutten av september eller begynnelsen av oktober, så sniker litt begge steder akkurat nå :) Jeg er førstegangs, og har kjent det jeg tror er babyen de siste par dagene. Syntes det kjennes ut som en svak kiling, akkurat som en lett fjær på innsiden av magen. Jeg har det jordmor kalte forliggende morkake (fødselskanalen er godt gjemt midt under), håper det retter seg etterhvert.

Kjente det første gang i uke 16. Nå er jeg i uke 16 og har ikke kjent boblene enda. Kjenner at det er noe inni der da og fik høre hjertelyden for to dager siden, så da er vel alt bra:) Men kunne tenkt meg å kjenne liv snart.

• Liker
Første gang kjente jeg det i slutten av uke 16. Det var veldig rart og spesielt og fint. Nå er jeg i uke 18 og har kjent det daglig i flere uker.

• Liker
Første gang kjente jeg ikke liv før i uke 22. Morkaken låg fremme så fikk beskjed om at det var årsaken.

• Liker
Er 17+6 idag og enda ikke kjent noe :) har lurt noen ganger, men ser for meg jeg innbiller meg litt også :) har lest rundt på Internett og uansett hvordan morkaken ligger er det helt normalt å ikke kjenne noe enda :)

• Liker
Første gang var jeg usikker veldig lenge. Men da jeg så sparkene på utsiden i uke18, var jeg ikke i tvil lenger[emoji23]

• Liker
Første gang kjente jeg uke 19/20. Nå er jeg 14+4, men ikke kjent noe enda. Eller, har kjent noe jeg kan tolke i retning baby, men klarer ikke å skille fra luft:D

• Liker
Jeg kjenner noen små "stikk" hver dag nå, som kommer fra inni livmoren. Det kjennes ikke ut som det dere andre beskriver (dirring, lett kiling).. Det er mer stikk som nesten er litt ubehagelig. Men kan det være bevegelser jeg kjenner, eller er dette noe annet?

Jeg kjenner noen små "stikk" hver dag nå, som kommer fra inni livmoren. Det kjennes ikke ut som det dere andre beskriver (dirring, lett kiling).. Det er mer stikk som nesten er litt ubehagelig. Men kan det være bevegelser jeg kjenner, eller er dette noe annet?

Kanskje det er ligamentsmerter? At båndene som går til livmora strekkes. Kan merkes veldig godt!

Back
Topp