Kjenne liv - og type bevegelse

Bubobubo

Flørter med forumet
Sensommerskattene 2023
Hvordan er det med liv i magen deres nå? Er det mye spark og aktivitet gjennom dagen, som er "tydelige" bevegelser? Hvor langt er dere på vei? Jeg er 26 uker på vei nå. Har kjent bevegelser daglig siden uke 15 eller noe, og bevegelsene har blitt mye kraftigere. Det jeg stusser litt over er at mye av bevegelsene, spesielt på dagtid, er av typen "gnuring", eller kribling. Kjenner at det bobler eller kiler i magen, men det kjennes ut som babyen bare driver og vrir seg rundt, ikke så mye spark. Ofte kommer det er "raid" om kvelden der det kan være mye spark og mye mer kraftige bevegelser, men ellers går det ganske forsiktig og rolig for seg.

Jeg har kjent bevegelse daglig siden uke 15, å føler på det samme som deg. Ikke alltid det er tydelige spark, men mer faktisk bevegelse på det lille mennesket inni der :) Jordmor sa at det ikke var noe å bekymre seg for, så lenge man kjenner bevegelse. Men det varierer veldig fra dag til dag, noen dager er det bare bevegelser, andre dager har hun turnopptreden inni der:laughing002 Jeg er 28+6 i dag

Åh, det var godt å høre:love7
Jeg har også merket at om lille i magen er ekstra aktiv den ene dagen, så er hun gjerne veeeldig rolig den neste dagen :laughing002 jeg har ikke stressa en eneste dag i dette svangerskapet når det kommer til bevegelser (var heeeelt motsatt med førstemann), å det har fått meg til å oppfatte spark og bevegelser på en helt annen måte. Å så er det veldig gøy å bli kjent med mønstrene og rutinene til babyen i magen!:love017 I dag har hun vært veldig aktiv, så kanskje slipper jeg å bli sparka gul og blå i toget i morgen:laughing002

Varierer her mellom sånn "kribling" som du sier, og noen ganger er det tydelig spark. Har vært en gang eller to det har vært såpass at jeg kommer med en reaksjon. :hilarious:
Var usikker på om det var spark og liv i starten, men kje te litt div fra rundt uke 15-16, men første tydelige (hvor jeg ikke lenger var i tvil) i uke 18-19. Siden da har jeg kjent daglig. Er 29+1 i dag (1 min igjen av dagen, så straks 29+2 da :hilarious:)

29+3 her :) Kjenner veldig ulik bevegelse, av og til kan hele magen hoppe, av og til er det mest som svake dunk langt inne, av og til mer bevegelse enn spark. Som hos @Ina99 kan min være påfallende rolig dagen etter en dag med mye futt og fart, det er ganske stress, men også er ganske tydelig mønster.

Veldig varierende her også. Fra uke 19-23 var der mye spark utover som jeg kjente godt.Fra uke 24-26 som jeg er nå er det alt mulig rart litt overalt i magen. Mest ulike bevegelser , romsteringer med noen kraftige spark her og der :love017 Tror ungen ligger godt gjemt til tider for noenganger må jeg legge meg på venstre sia for å kjenne bevegelsene/sparkene og da kjenne jeg de tydelige langt inni der som sterke pulseringer:Heartred apropo nå sparker han godt

Hvordan er bevegelsene nå? Jeg er uke 27 +0 i dag og har merket den siste uken at bevegelsene og sparkene har blitt sterkere :love017 Han beveger seg mye i løpet av en dag, med noen kraftige spark innimellom. Mest aktiv på morgen og kveld når mammaen slipper av hehe. Hender det tar tid for meg å sovne på kvelden fordi krabaten er aktiv hehe. Kjenner spark som regel rundt navlen eller på venstre sida (har morkake høyre side)

27+1 her, har merka markant endring den siste halve uken! Bebis er kjempeaktiv, og nå kan det omsider ses på utsiden av magen også! :love7

Back
Topp