Kjenne liv med morkaken foran

Jeg kjente bevegelse nå, 14+5 :joyful:
Aner ikke hvordan morkaken ligger
 
I dag kjente mannen min liv også (16+5). Har ikke kjent liv på ti dager selv, som var første gang jeg kjente liv denne dagen, så var nesten litt bekymret. Så veldig hyggelig gjensyn at det nå var kraftig nok til at både mannen og jeg kunne kjenne det ❤️ Greit å vite at det kan gå litt mellom hver gang med morkaken foran.
 
Samboeren min kjente også liv for første gang igår. Er 18 + 4 ☺️
 
Ikke kjent noe siden for fire dager siden der mannen også kjente. Kjenner det er litt skumlere mer morkaken foran og mye mindre liv. Sist kjente jeg ganske sporadisk fra jeg kjente første gang. Flere som har det samme nå? At det tar lengre tid mellom hver gang? 17+2 i dag, så prøver å roe meg selv med at det fremdeles er tidlig ❤️
 
Jeg har bare kjent liv 4-5 ganger, så veldig sporadisk i løpet av de siste to ukene. Er 18+3 og var på OUL i går og alt er finr:) andregangs!
 
I dag kjente mannen min liv også (16+5). Har ikke kjent liv på ti dager selv, som var første gang jeg kjente liv denne dagen, så var nesten litt bekymret. Så veldig hyggelig gjensyn at det nå var kraftig nok til at både mannen og jeg kunne kjenne det ❤️ Greit å vite at det kan gå litt mellom hver gang med morkaken foran.

Det er jo helt utrolig tidlig! Særlig at partneren din føler det, tror det tok til uke 25-28 ved første barn før han kunne føle noe. Foranliggende morkake da. Jeg følte første bevegelser ca uke 22.

Nå er jeg 18+3 med bakenforliggende morkake - og selv om jeg utrolig nok har følt en god del småbobling siden uke 13-14 så er det ikke SJANS at partneren min føler noe nå :hilarious::bag: Har enda smått problemer med å kjenne hver dag. Det er vel først i uke 20-25 at man skal kjenne noe hver dag? Jeg hadde ogsø en sånn rar pause hvor jeg ikke kjente så mye mellom uke 16-17, hadde heldigvis en UL da og alt var i orden. Ungen bare lå på tvers helt utstrakt :shy:

sjekk på kjennliv.no, mener den siden var super hjelpsom sist graviditet. Om du er veldig urolig så ring legen eller jordmor og få en dopplertime for å roe uroen :Heartred Det er det verdt! :love2
 
Ikke kjent noe siden for fire dager siden der mannen også kjente. Kjenner det er litt skumlere mer morkaken foran og mye mindre liv. Sist kjente jeg ganske sporadisk fra jeg kjente første gang. Flere som har det samme nå? At det tar lengre tid mellom hver gang? 17+2 i dag, så prøver å roe meg selv med at det fremdeles er tidlig ❤️

Jepp. Helt likt her! Mannen mener også han kjente noe for noen dager siden. 17+0 i dag.
 
Det er jo helt utrolig tidlig! Særlig at partneren din føler det, tror det tok til uke 25-28 ved første barn før han kunne føle noe. Foranliggende morkake da. Jeg følte første bevegelser ca uke 22.

Nå er jeg 18+3 med bakenforliggende morkake - og selv om jeg utrolig nok har følt en god del småbobling siden uke 13-14 så er det ikke SJANS at partneren min føler noe nå :hilarious::bag: Har enda smått problemer med å kjenne hver dag. Det er vel først i uke 20-25 at man skal kjenne noe hver dag? Jeg hadde ogsø en sånn rar pause hvor jeg ikke kjente så mye mellom uke 16-17, hadde heldigvis en UL da og alt var i orden. Ungen bare lå på tvers helt utstrakt :shy:

sjekk på kjennliv.no, mener den siden var super hjelpsom sist graviditet. Om du er veldig urolig så ring legen eller jordmor og få en dopplertime for å roe uroen :Heartred Det er det verdt! :love2
Jeg vet. Kjente like tidlig sist. Rundt uke 16 selv, og noen dager etterpå kjente mannen på utsiden. Han kjente det tre ganger på rappen nå for noen dager siden sa «der», akkurat rett etter det kjentes hver gang. Forskjellen er bare at sist kjente jeg det omtrent hver dag fra første bevegelse, men nå går det mange dager mellom hver gang. Men er jo bare fem dager siden jeg kjente det sist, så sannsynligheten for at noe har gått galt på de fem dagene uten at jeg har blødd en gang er jo minimal, man blir bare litt koko av å gå gravid og bekymre seg hele tiden. Skal til legen på mandag, tenkte å høre om hun kan lytte etter hjertet ❤️
 
Jeg har morkaka halvveis foran. Dvs den dekker ikke ytterste del av høyre mage. I går (16+3) kunne jeg kjenne fjærlette stryk på innsiden. Var det babyen, mon tro? Førstegangs her, og vet ikke hva jeg skal kjenne etter :shy:
 
Ikke kjent noe siden for fire dager siden der mannen også kjente. Kjenner det er litt skumlere mer morkaken foran og mye mindre liv. Sist kjente jeg ganske sporadisk fra jeg kjente første gang. Flere som har det samme nå? At det tar lengre tid mellom hver gang? 17+2 i dag, så prøver å roe meg selv med at det fremdeles er tidlig ❤️

sniker
Jeg hadde det sånn forrige gang med morkaka foran. Veldig sporadisk frem til uke 22-23! Babyen måtte liksom ligge på HELT riktig sted for at jeg skulle kjenne. Det var ganske stressende siden jeg fra tidligere svangerskap var vandt til å kjenne ofte når jeg først hadde kjent liv.
 
sniker
Jeg hadde det sånn forrige gang med morkaka foran. Veldig sporadisk frem til uke 22-23! Babyen måtte liksom ligge på HELT riktig sted for at jeg skulle kjenne. Det var ganske stressende siden jeg fra tidligere svangerskap var vandt til å kjenne ofte når jeg først hadde kjent liv.
Takk for at du deler. Tror jeg syns det er mer stress fordi jeg har en opplevelse med morkaken bak sist som var helt annerledes ❤️
 
Takk for at du deler. Tror jeg syns det er mer stress fordi jeg har en opplevelse med morkaken bak sist som var helt annerledes ❤️

Ja, det var akkurat samme hos meg :) med morkaken et annet sted kjente jeg daglig fra uke 17, mens med morkaken foran veldig sporadisk helt til uke 23-24.
Satser på at du kjenner mer snart ❤️
 
17+0 .... venter enda på tydelig liv. Tror innimella jeg kjenner noe, men ikke tydelig nok enda..
 
Jeg er førstegangs, har morkaken foran og kjente spark på siden bare fra uke 17. Men det går veldig opp å ned for kan gå en stund før jeg kjenner spark igjen. Men alt er bra inni der og har vært på oul og hun ligger ikke akkurat rolig inni der :p
 
jeg er førstegangs, og
aner ikke hvor morkaka ligger..
Men ikke kjent liv enda. kun en gang jeg har kjent noe bobling. er 17+3 idag.
Har UL torsdag etter påske så spent å se hvor morkaka ligger og bevegelser.
 
Når man har morkaken forann, vil man kunne se bevegelsene på magen like godt ? Ser videoer av mager med masse bevegelser. Men morkaken er kanskje i veien for at det kjem gjennom på samme måte som visst den hadde vært bak ?
 
Når man har morkaken forann, vil man kunne se bevegelsene på magen like godt ? Ser videoer av mager med masse bevegelser. Men morkaken er kanskje i veien for at det kjem gjennom på samme måte som visst den hadde vært bak ?

Nei, vært forskjell der for min del. Men kunne likevel se babye velte seg fra en side til en annen med morkake foran. Men det var litt mer 3D-aktivt når morkaken min var mer mot siden. Har ikke sett sånn typ en fot/hånd eller sånn gjennom magen da. Mer at det enten er fot/hånd/kne eller hode/rompe :)
 
Nei, vært forskjell der for min del. Men kunne likevel se babye velte seg fra en side til en annen med morkake foran. Men det var litt mer 3D-aktivt når morkaken min var mer mot siden. Har ikke sett sånn typ en fot/hånd eller sånn gjennom magen da. Mer at det enten er fot/hånd/kne eller hode/rompe :)

åå det eg var redd for, eg har gledet meg sånn til å se det :p
 
åå det eg var redd for, eg har gledet meg sånn til å se det :p

Kan godt være du ser likevel :D jeg har ikke i noen av tilfellene sett en hånd eller fot tydelig gjennom magen liksom. Men det blir kult nok uansett altså. Du kommer til å se sånn alienaktiv store bevegelser hvor hele magen beveger seg likevel! :) tok veldig av med sånt fra uke 30 og utover husker jeg
 
Back
Topp