Kjenne liv med morkaken foran

Søskendrøm2022

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
September To Remember
Nå har jeg begynt å glede meg til å kjenne liv. Føler meg ganske lite gravid om dagen bortsett fra et vondt bekken, så spent på når jeg kan kjenne liv. Med første kjente jeg i uke 16, men da var morkaken bak. Denne gangen er den foran.

Når kjente dere liv med morkaken foran? Presiser gjerne om det var førstegangs eller andre/tredje…, da jeg har hørt en del kjente liv raskere gang to.
 
Uke 18-19 med første, og uke 17 med andre. Begge med morkaken forran. Utover i svangerskapet var det ikke noe problem å kjenne babyene. Mistenker at jeg kan ha morkaken bak denne gangen, siden jeg har kjent bevegelse fra slutten av uke 14 denne gangen.
 
Nå har jeg begynt å glede meg til å kjenne liv. Føler meg ganske lite gravid om dagen bortsett fra et vondt bekken, så spent på når jeg kan kjenne liv. Med første kjente jeg i uke 16, men da var morkaken bak. Denne gangen er den foran.

Når kjente dere liv med morkaken foran? Presiser gjerne om det var førstegangs eller andre/tredje…, da jeg har hørt en del kjente liv raskere gang to.

Sniker
1. gang: Morkake bak - kjente i uke 16
2. gang: Morkake bak - kjente nesten daglig fra uke 14-15, og utenpå magen i uke 17
3. gang: Morkake foran - kjente såvidt noe én gang i uke 12, 13 og 14 mens livmor enda lå ganske skvist nede i bekkenet, men så snart livmoren spratt ordentlig opp ble det mye plass og morkaken la seg til rette veldig foran babyen. Kjente sporadisk rundt uke 18 men daglig først rundt uke 22, og utenpå såvidt fra uke 24.
 
Kjente i uke 22 som førstegangs med morkaka foran. Og hadde ofte vanskelig å kjenne spark, med mindre det var på sidene.
 
Kjente i uke 16 med første, morkake foran. 15+2 i dag, morkaka er antageligvis ikke foran, har (kanskje) ikke kjent noe enda. :wacky:
 
Har morkaken fremme, har kjent vagt bevegelser fra 15+5, men kan gå lang til mellom hver gang. Nå er jeg 16+5 og kjenner som regel bittelitt hver kveld. Men det er veldig svakt. Dette er min nr 4.
Hadde morkaken fremme med nr 3 også, men da kjente jeg liv mye tidligere. Kommer helt sikkert ann på hvor babyen sparker osv❤️
 
Sniker fra juli:rolleyes: Førstegangs med morkake på fremsiden, kjente ikke bevegelse før uke 22+5. Det kan hende jeg kjente noe smått før det, men det var ikke før den dagen jeg virkelig skjønte at det var baby. Har tatt seg opp etter det med den mest aktive dagen for tre dager siden, men i dag 25+0 er det litt roligere igjen med noen småbevegelser innimellom.
 
Last edited:
Når hørte dere hjertelyd hos lege/jordmor med morkake forran?

i dag 17+1 :D men var første jordmor kntroll så veit ikkje om ho hadde hørt tidligere
 
Så kjekt:smiley-bounce015
Eg var inne hos jordmor 14+3 og ho tørde ikkje å lytta ette i frykt for å ikkje finna nåke og å skapa uro for meg mtp tidlegare:smiley-ashamed005

det forstår eg, legen turte heller ikkje forrige uke :hilarious:
 
Sniker fra April:) Kjente bevegelser (tydelig) første gang 19+4. førstegangs med morkake foran.
 
Kjente liv for første gang 16+0 ca. Da var det sporadisk og ikke hver dag. Nå kjenner jeg litt hver dag, men veldig vagt enda :) 17+4. er min 4. hadde morkaka fremme med nr 3 også, og da kjente jeg det fra uke 13, så litt rart.. kanskje en veldig bedagelig baby:p:p
 
Har også foranliggende morkake. Kjenner ingenting enda :-( Har hatt det tidligere svangerskap, og husker jeg kjente sent liv da. Etter OUL
 
Førstegangs den gang da, rundt uke 23.

Vet ikke hvor morkaken ligger nå, men synes ikke jeg har følt noe enda. De er jo bittesmå.
 
Første graviditet kjente jeg Det rundt uke 20, med morkaken foran:)
 
Back
Topp