Kjenne liv i magen? Bh?

K7583

Betatt av forumet
Septemberbarna 2019
Hei. Er første gangs gravid og har følgende spørsmål;

-Vokser puppene igjennom hele svangerskapet? Eller stopper det på et tidspunkt? Kjøper dere amme bher med en gang eller hvordan løser dere dette underveis? (Bhene mine passer ikke lengre)

-Har vært livmor operert, har tarmsykdom og har morkake plassert fremme og nede. (Skal på oppfølging pga av dette).
Men i det siste har jeg følt noe krampe lignende/leamus aktige følelser i magen. Kan være noen dager i mellom hvær gang. Og som oftest når jeg sitter i samme stilling i sofaen. Kan dette være barnet jeg kjenner? De kommer som et "dytt" om gangen og vet ikke om de er for kraftige til å være barnet. Og de kommer ikke i gjevnt mønster. (Er i uke 21).

-Siste ting jeg lurer på er at jeg sliter med å pusse tennene. Brekker meg hver gang. Å fortsetter jeg så spyr jeg til slutt. Har noen gode tips for å forbedre dette. Litt kjedelig å måtte korte ned tannpussen
 
Puppene vokser i rykk og napp, og mest når melken kommer etter fødsel. Kjøp gjerne én ammebh i en str større enn det du trenger nå, og resten etter fødsel. Hvis du er i uke 21 er det helt sikkert baby du kjenner!! Å pusse tenner ja. Jeg pusset resten av tennene godt først, og bakerst til slutt. Og ganske kjapt. Det hjalp.
 
Ja det er nok baby som bevege seg :) Ang bh, så kjøpte eg vel slike enkle på h&m eller noko, som var ammebh, i tilfelle eg trengte enda større.
 
Å spy er ikke heldig for tennene, så jeg hadde nok heller kortet ned på hvor lenge jeg hadde pusset, men gjort det oftere.

Mine pupper ble digre etter fødsel, og jeg kjøpte bh i stor størrelse for at det ikke skulle bli for smått.
 
Det er ulikt hvor fort og hvor mye puppene vokser underveis i svangerskapet, men de blir som regel en god del større etter fødsel (ofte hovner de litt opp før melkeproduksjonen kommer i gang og stabiliserer seg). Jeg har små pupper og har ikke trengt ammehb før de siste ukene før fødsel, mens andre må kjøpe nye bher mye tidligere. Jeg har brukt ammebh fra Lindex, vært fornøyd med de.

De første sparkene er ofte ikke så harde og blir sterkere etterhvert. Hvis du har morkaka foran vil den fungere som en støtdemper slik at når du først kjenner spark er de ganske harde. Hvis magefølelsen din tror det er spark i uke 21 er det nok det. De fleste spark er helt urytmiske. Det er armer og ben omhverandre og babyen skifter ofte posisjon. Hvis du derimot merker rytmiske bevegelser over litt tid kan det være at babyen hikker.
 
Back
Topp