Kjenne liv hver dag?

Synne1233

Blir kjent med forumet
Hei!

Fra når forventer dere å kjenne liv hver dag? Jeg er i uke 23 og baby har vært veldig aktiv tors-lør, men noe roligere i dag og i går. Jeg har skjønt at det er litt for tidlig å bekymre seg for uregelmessig bevegelsesmønster, men vil gjerne høre hva dere tenker også!
 
Jeg har kjent aktivitet daglig siden uke 18, men er andregangs, med første kjente jeg ingenting før rundt uke 21/22. Kjenner mye sterkere spark osv nå, uke 22, men ikke like mye hver dag. Noen dager er det nesten helt stille, så ofte jeg må legge meg ned bare for å ta en sjekk på om der fortsatt er liv :rolleyes: Men som sagt, det varierer fra dag til dag, men jeg kjenner noe i løpet av dagen hver dag :)
 
Jeg aner ikke hva som er vanlig og hva man bør kjenne når. Men med første kjente jeg liv daglig fra uke 12 og denne gangen fra uke 10. Har aldri dager der jeg ikke kjenner noe, men jeg har dager der jeg kun kjenner litt fordi babyen sparker mot ryggen. Men det er bare litt i løpet av dagen, for han snur seg alt tilbake og sparker andre steder, eller gjør store bevegelser osv :)
 
Enig med hun over. Skulle også til å tipse om samme link :)
 
Mener det er sånn at når du først har begynt å kjenne liv daglig så skal det ikke stoppe. Om det gjør det skal man ringe for å få en sjekk... Er i hvertfall en slik plakat på legekontoret der jeg bor som sier noe i den dur.
 
Jeg har kjent bevegelse siden uke 16, og nå i uke 20 kjenner jeg det hver dag. :Heartpink Jeg skjønner at jeg er veldig heldig, for dette er min første, og jeg har møtt gravide i samme uke som ikke har kjent noe som helst enda.
Men det er veldig uregelmessig føler jeg.
Noen dager rører hun seg veldig mye, andre dager er det så stille at jeg blir bekymret...:pale Noen ganger rører hun seg veldig når jeg spiser, ligger stille eller sitter på do - andre dager er det ingen reaksjon laughing1
Så jeg skjønner det er for tidlig å kjenne noe regelmessig :knegg: gleder meg veldig til det er regelmessig, det blir veldig betryggende og koselig :Heartred
 
Jeg har kjent mye aktivitet siden midten av august og hun har ett nogenlunne mønster så holder hun seg ikke til det så kommer jeg til å være bekymret. 21*6 idag, nr 3 dette da :)
 
Er i uke 23 snart og kjent daglig i noen uker nå.. Men tar og høyde for at frøken ikke nødvendigvis sparker utover hele veien hvor jeg kjenner sparkene best.. De vises på utsiden også da.. Men forventer nå å kjenne godt med bevegelse hver dag. Men vet og morkaka er i ryggen på meg og skal kunne kjenne bevegelse bra. Må nok ta høyde for den og.. Så må man huske på at msn har kanskje mer aktive dager enn andre og begrenset hvor mye tid man faktisk har til å kjenne etter☺️
 
Jeg er også i uke 23. Har kjent bevegelser en god stund nå og ville reagert hvis jeg ikke hadde kjent noe i det hele tatt en dag. Men føler ikke baby har noe annet mønster en å være superaktiv hver gang jeg prøver å få meg en hvil og er jeg aktiv er baby rolig. Har så smått begynt å registrere slik som anbefalt på kjennliv fra uke 28, syns det er spennende. Men føler det er mer øving nå på å registrere slik at jeg er godt forberedt til når jeg føler det er mer naturlig å registrere for alvor.
 
Jeg er 23+2 og har kjent liv i noen uker nå. Er ikke lik aktivitet hver dag, noen dager er det full fest, mens andre dager litt roligere. Tenker at så lenge lille gir tegn fra seg i løpet av dagen er det ingenting å tenke mer over :)
 
Back
Topp