Kjenne liv hver dag?

Nienor__

Elsker forumet
Aprillykke 2016
Dere som kjenner liv, merker dere forskjeller fra dag til dag eller er det stort sett samme aktivitetsnivå jevnt over?

Jeg har stort sett kjent ganske mye liv hver dag, og særlig hvis jeg spiser/drikker noe søtt og legger meg ned for å kjenne etterpå. Men andre dager er det nesten helt stille, og får kanskje et lite dult i ny og ne, samt litt leamus-fornemmelse.

Merker jo at de dagene jeg ikke kjenner så mye, hele helga her har hun vært veldig rolig, blir jeg mer stressa enn jeg vil. Er 20+2 i dag, og det er vel ikke før uke 28 vi skal forvente å kjenne liv hver dag?

Blir litt gal av meg selv, først stressa jeg fordi jeg ikke kjente liv, og nå stresser jeg fordi jeg ikke alltid kjenner så mye liv som jeg vil :p

Her er det som regel jevnt med liv. Mest om jeg har spist eller drukket noe med sukker i, og når jeg sitter stille. Men så hender det at det er litt mindre aktivitet også og da blir jeg litt stressa akkurat som deg.

Noen dager er det litt midre en andre dager, men kjenner noe hver dag:) kommer kanskje litt Ann på hvordan di ligger inni magen:) er 21 uker i dag:)

Her er det stort sett jevnt, men de dagene jeg er mere i aktivitet enn normalt så er hun roligere enn om jeg er rolig. Men det tror jeg også har litt med om jeg har tid til å kjenne liv også:-)

Her kjenner jeg litt aktivitet nå og da, men alltid mye aktivitet og spark på kveld/natt og når jeg har planer om å sove :p

Jeg er 22+ og synes det varierer fra dag til dag hvor mye moves det er. Det har liksom over mange uker økt sakte på mer og mer vil jeg si. Alt er sikkert fint med mini :-)

Drakk et stort glass kald saft i stad, fordi jeg ikke hadde kjent noe liv siden 8 i morges. Kjente fortsatt ingenting, så freaka ut og fant fram doppleren bare for å høre om det var liv. Leita litt men fant hjerteslagene til slutt. Og nå kjenner jeg endelig litt dulting fra henne, ikke av det kraftigste slaget men hvertfall litt action.
Lurer på om jeg noensinne kommer til å slappe av i dette svangerskapet :p

Gjelder å ta det med ro og ikke stresse. Det er ennå god snuplass der inne, så kommer nok an på hvordan mini ligger for hvor mye aktivitet en kjenner :)

Her er det også litt varierende,,, har kjent han hver dag, men noen dager er det mer en andre igjen... Lille har god plass enda og derfor sparker de ulike steder til ulike tidspunkt og man kjenner det ulikt. Når jeg synes det har tatt lang tid siden sist hjelper det å drikke noe iskaldt, da kommer det som regel et dult eller to...

Er i uke 23, og kjenner varierende med liv. Siste uken har jeg kjent noe hver dag, spesielt når jeg slapper av på kveld/ eller når jeg våkner på morgenen :) men er ikke noe regelmessig enda!

Jeg er 22+5 og kjenner liv hver dag, flere ganger om dagen ❤️ det har blitt veldig mye tydeligere spark fra han de siste to ukene, og flere har kjent det utpå magen. For et par dager siden fikk jeg også helt skjeiv mage når jeg skulle legge meg, tror han holdt på å snu seg eller noe :p ganske freaky å se på, men fantastisk på samme tid :) Jeg kjenner mest liv når jeg ligger eller står/sitter stille. Er jeg travel/går/trener er det lite bevegelse. Tenker bare at han sover når jeg er aktiv selv :)

Den siste uken har jeg kjent masse bevegelser hver dag, er 21 uker idag. Han begynner å få faste tidspunkter hvor han er våken, midt på dagen, på ettermiddagen, på kvelden og på natta. :)

Men før uke 20 var det mer sporadisk når og om jeg kjente noe.

Jeg har begynt å kjenne en del nå, men veldig svakt. Men morskaken min ligger foran, så kjenner ikke så godt ennå. Har kjent hver dag i 4-5 dager nå :) veldig koselig for hadde kjent veldig lite før det

Ja jeg kjenner forskjell :) Noen dager er han roligere enn andre :) I dag har det vært en del spark :)

Lillejenta i magen var kjemperolig i kanskje 5 dager, kjente bevegelse hver dag, men mye mindre enn de forbigående ukene. Nå har hun hatt 2 dager med masse aktivitet, bobler konstant i magen til tider og en del kraftige spark flere ganger om dagen.

Eg har kjent babyen kvar dag frå eg merka første tydelige spark då eg var 17 veker. Enkelte dagar er roligare enn andre, men viss på eit tidspunkt ikkje skulle ha kjent babyen i løpet av kvelden (det er då det pleier å vere mest aktivitet), vil eg nok bli urolig. Er 21+5 no.

23+2 i dag. Kjenner liv hver dag. Gjort det siste ukene. Men noen dager er roligere enn andre:) noen dager sparker bebien gjevt å trutt hele dagen. Andre ganger er det kun ett spar innimellom og da mer på kvelden:)

Jeg er 23+1 og bekymrer vettet av meg fordi jeg føler det er så lite liv. For et par uker siden hadde jeg et par dager da det var godt med liv - jeg tenkte yes, nå begynner det! Men så er det lange perioder der jeg kjenner lite og blir bekymra. Føler ikke det blir noe forskjell om jeg drikker kaldt og søtt heller. I går var det en time midt på dagen der han sparka fint - så det bevegde seg på utsiden. Så vet jo at han er i live. Men kun en liten time i løpet av dagen - er ikke det litt lite? Før kjente jeg han alltid om kvelden, nesten slutt på det nå...

Back
Topp