Kjenne bevegelse førstegangsgravid

Janneckee

Glad i forumet
Juligull2021
Augustbarna2024
Hei :)
Har dere begynt å kjenne bevegelse ?
Og dere som har vært gravid tidligere, når kjente dere noe første gang ? :)

Med første var det nok ikke før i uke 18 :)
Andregangs nå, 14+3, ikke merka noe ennå :)

Sniker
Kjente i uke 16 i mitt første svangerskap, med morkaken på bakre vegg.
De fleste kjenner de første bevegelsene innen uke 23 sies det, så med andre ord store variasjoner. Men om morkaken ligger akkurat der babyen sparker mest tar det som regel litt lenger tid :)

Kjente i uke 21-22 med førstemann. Men da var det et skikkelig hardt spark som kom :) Hadde morkaka på bakre vegg. Med andremann var morkaka foran, og kjente spark rundt uke 20. Er nå 15+3 med tredjemann, og har kjent noe kiling som kanskje er lille, eller kanskje noe helt annet :hilarious: morkaka er foran denne gangen også.

Med første tok det lang tid, morkake lå foran barnet. Nå med nr 2 føler jeg nå små sprell i Nedre regionen, spesielt når jeg ligger på ryggen om kvelden. Er nå i uke 14. Jordmor sa at det godt kan føles nå, spesielt med nr to. :happy093

Kjente første spark i uke 17 med førstemann. Tror jeg har kjent noen bevegelser allerede, men er kun 11 uker nå. Var helt sikker på at jeg kjente et lite karatespark her om dagen, for det føltes absolutt ikke ut som luft :p Men så vet jeg ikke om lille kan sparke så hard enda :hilarious:

Jeg tror jeg har kjent noe i en uke nå, men er vanskelig å vite :rolleyes: Med førstemann hadde jeg morkaken forran og kjente vel ikke noe før rundt uke 20, men nå er jeg 13+4 så er jo en god forskjell :p

Førstegang kjente jeg spark i uke 16, andre gang i uke 14, og denne gang var jeg 13+0 når jeg kjente:shy:
Men det er veldig individuelt fra person til person:shy:
For meg tar det lang tid før det kan kjennes utenpå, pga spekk:angelic: så får dårlig samvittighet når gubben ser på meg med forventning når jeg forteller at jeg kjenner det sparker

Med første begynte jeg å kjenne litt uke 18-ish, men hadde morkaka foran så kjente ikke jevnt med liv før nærmere uke 23. I tillegg var mageboeren generelt en rolig type. Er bare i uke 11 nå, og vet ikke om morkaka er foran eller bak. Det er nok litt avgjørende :) og hvilken vei den lille ligger og sparker, ikke alt kjennes like godt!

Nr 1: uke 16, morkake på bakre vegg
Nr 2: uke 14, morkake på bakre vegg
Nr 3: uke 18, morkake forran
Nr 4: Er i uke 13 nå og har et par ganger lurt på om det var baby jeg kjente. Såg en veldig aktiv krabat på ul for en ukes tid siden, så er ikke helt utenkelig

Med førstemann kjente jeg bevegelser i uke 16. Nå sitter jeg og venter på å kjenne, er 12+5, men har ikke kjent noe enda.

Lurte på om jeg kjente noe i uke 15, i uke 16 var jeg sikker:)

Kjente det i uke 16 med første. Enda ikke kjent noe denne gangen, men er bare 11+2 :)

Kjente i uke 18 i første svangerskap, akkurat før OUL. Morkake på bakre vegg. Håper å kjenne liv litt tidligere denne gangen... Verdens beste følelse :)

Med første mistenkte jeg noe fra uke 16ish, men var ikke sikker før i uke 18
Med andre kjente jeg fra uke 14/15ish
Denne begynte jeg å kjenne rett før uke 13.

Jeg kjente liv da jeg var 19 uker sist, hadde nok kjent før men da var jeg helt sikker og kunne kjenne utenpå også :love7

Jeg hadde OUL i uke 20 sist og da hadde jeg kjent noe liv rett før det. Men jeg hadde morkaka foran så jeg kjente aldri jevnlig spark, bare noen spark av og til, "store bevegelser" inni mellom og hikking :P

Nå er jeg bare 14 uker så regner med det er en stund til jeg kjenner noe. Var på UL i uke 11 og de mente morkaka lå foran denne gangen også :bag:

Har ikke kjent noe før oul med noen av de. Mulig jeg kjente han rett før oul sist svangerskap, men da var det tvillinger. Kjente iallfall kun en av de, i lang tid. Tror ikke jeg kjente førstemann før nærmer uke 24 liksom. Husker ho ultralyddama mente at jeg måtte ha kjemt noe, men nei. Så regner ikke med å kjenne noe før oul nå heller. :cool:

Back
Topp