Kjenne «spark» allerede?

Rognebæret

Betatt av forumet
❄️ Januargull 2023 ❄️
Jeg er førstegangsfødende og i uke 14+1, så var egentlig forberedt på å ikke kjenne noe på flere uker, men i går kjente jeg plutselig noen nye, bittesmå bevegelser i magen. Kan selvfølgelig bare være luft eller lignende, hva vet jeg, men det kjennes nesten som små insektsvinger som stryker mot innsiden av magen. Nå på morgenen når jeg legger fingrene mot magen, kjenner jeg det også. Noen flere som har opplevd dette? Evt flergangsfødende som vet mer hva man skal se etter?

Førstegangsfødende og med morkaka bak. 14+1 hadde jeg nok mye samme opplevelsen som deg. Kjentes ut som en mark eller noe bevegde seg inni magen (eller noe med mange ben eller vinger, men det ville jeg ikke tenke på :hilarious: )
Har dog ikke kjent noe mer etterpå. Men den følelsen var veldig tydelig og noe jeg aldri har kjent før. Kilte skikkelig.
Hvor i magen kjente du det? Jeg kjente det ganske langt ut på siden, så det gjør at jeg samtidig ikke er overbevist om at det var babyen jeg kjente.

Førstegangs her og, og aner ikke hva jeg skal kjenne etter.

Det er «flutters» dere kjenner. De små bevegelsene før de skikkelige sparkene kommer ;) Babyen begynner å bevege seg allerede i uke 10.

Det er «flutters» dere kjenner. De små bevegelsene før de skikkelige sparkene kommer ;) Babyen begynner å bevege seg allerede i uke 10.
Kan du utdype noe om det? Nytt begrep for meg, og google kunne ikke hjelpe overhode :hilarious:
Er det bare at bevegelsene ikke er sterke nok til at det kjennes som spark ol. enda, og derfor bare blir kiling?

Kan du utdype noe om det? Nytt begrep for meg, og google kunne ikke hjelpe overhode :hilarious:
Er det bare at bevegelsene ikke er sterke nok til at det kjennes som spark ol. enda, og derfor bare blir kiling?
Some moms can feel their baby move as early as 13-16 weeks from the start of their last period. These first fetal movements are called quickening and are often described as flutters. It may be difficult to determine whether this feeling is gas or your baby's movements, but soon you will begin to notice a pattern.

Er elendig på å forklare på norsk :hilarious: :hilarious:
Men du merker tydelig forskjell på luft i magen og denne kilingen! I alle fall gjorde jeg det og var ikke i tvil om at det var babyen

Some moms can feel their baby move as early as 13-16 weeks from the start of their last period. These first fetal movements are called quickening and are often described as flutters. It may be difficult to determine whether this feeling is gas or your baby's movements, but soon you will begin to notice a pattern.

Er elendig på å forklare på norsk :hilarious: :hilarious:
Men du merker tydelig forskjell på luft i magen og denne kilingen! I alle fall gjorde jeg det og var ikke i tvil om at det var babyen
Takk:)

Ikke usannsynlig at det er baby du kjenner :) jeg kunne se spart på utsiden i uke 16 med min nr 2.
kjennes litt som en fiskehale som spreller, bobler som sprekker eller en sommerfugl som flakser :) veldig svakt men at man kjenner det ❤️

ja, det er sikkert veldig forskjellig. Men etterhvert når en kjenner igjen bevegelsene så er det jo ikke noe tvil. Husker i alle fall her at det kunne gå lang tid mellom hver gang jeg kjente noe de første gangene.

Dette er fjerde for meg, og jeg har vel aldri kjent noe selv før mellom uke 16-18 :-)

Jeg kjente det i slutten av uke tolv med første og tretten med andre, så det er fullt mulig om morkaka ligger riktig plassert :) Første gangen var jeg ikke sikker på at det var det det var, men andre gangen kjente jeg det igjen :)

Herlig! Takk for svar. Høres ut som det kanskje er det jeg kjenner, ja. Blir spennende å se hvordan bevegelsene utvikler seg etter hvert :)

Ikke usannsynlig at det er baby du kjenner :) jeg kunne se spart på utsiden i uke 16 med min nr 2.
kjennes litt som en fiskehale som spreller, bobler som sprekker eller en sommerfugl som flakser :) veldig svakt men at man kjenner det ❤️
Oi, kult! Se spark på utsiden er jeg ikke i nærheten av ennå, men kjenner meg veldig igjen i alle de følelsene du beskriver. Akkurat sånn det kjentes ut for meg også :)

Jeg også føler at det er noen inni der. Er 13+ 5, og har kjent små sånne rykk innimellom. Vanskelig å beskrive egentlig. Jeg har ganske mye magefett, så vanskelig å kjenne noe sted om magen har vokst. Men kjenner tydelig små rykk, napp, stikk. Ofte under navelen, har vært en del på siden også.

Kan legge til at jeg kan kjenne livmoren hvis jeg trykker nederst på magen, dog dårligere enn ved forrige graviditet da jeg har noen kilo flere på magen enn sist, MEN når jeg våkner om morgenen og må skikkelig tisse så ligger plutselig livmora pressa helt opp over navlen, og da kjenner jeg den bedre. :)

13+2, kjente nettopp to tydelige spark etter hverandre nederst i magen ❤️

14 i dag. Dette er fjerde og jeg har ikke kjent noe som helst. Har pleie å kjenne de første sprellene fra uke 16, så sikkert ikke så lenge til :-)

Er på 12+4 og tror jeg har kjent noe liv inni magen. Førstegangsgravid så vet ikke helt hva jeg skal kjenne, men kjennes ut som en rar kribling og bevegelser i magen

Jeg har kjent liv siden uke 13+0 . Ikke hver dag i begynnelsen, men blir bare mer og mer. Er i uke 16 nå med 3 mann:)

Jeg er 14+1 og har kjent noe et par uker nå. Siste uken daglig. Dette er nr 5, og på forrige ul så jeg babyen sparke samtidig som jeg kjente det, så ingen tvil om hva jeg kjenner :love017

Back
Topp