Kjenn liv - så viktige er bevegelsene fra babyen i magen

• Trådstarter Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Wilma

Guest
Landsforeningen uventet barnedød (LUB) har lansert nettsiden kjennliv.no for å forebygge dødfødsler og gjøre gravide bevisste på hvor viktig det er å kjenne spark og bevegelser fra babyen i magen hver dag.

Les artikkelen her :)

Hva slags mageboer har du? En rolig en eller en som det er full fart i hele tiden? :)

Her er det masse aktivitet både dag og natt, 25 + 4.
Var rundt 20 veker på vei før eg med sikkerhet kunne sei eg kjende bevegelse, så det gjer ekstra godt at lille er såpass aktiv no;)

Her er det liv dagen igjennom. Men ikke noe spesielle tidspunkt. Noen ganger kan det være litt stillere en kveld når jeg har lagt meg og mye når jeg våkner.. og omvendt:)
28+5 i dag :)

Her er det mye liv om natten, når jeg våkner om morgenen og litt på kveldstid. Veldig lite midt på dagen.

Her er det full rulle nesten hele tiden! Kjente ikke noe særlig før rundt uke 20 jeg heller så nå er jeg glad for hvert spark/albue eller flikk Flakk inni der. Litt spent på om dette er en indikasjon på hvordan energinivået vil bli på utsiden, for da vil det hektisk :woot:

Roligere enn storesøstrene, men jevnlige spark og bevegelser. Har morkaka foran så det har vel kanskje noe med saken å gjøre. Mellomste var fullstendig turbo og hun er høyt og lavt fortsatt [emoji23]

Varierer litt fra dag til dag. Noen dager spreller hun myye veldig ofte, andre dager er det noen dult her og der. Kommer jo an på stillingen hennes :)

Masse liv hver kveld, men lite på dagtid.

Loppa her har i det siste begynt å sparke/dulte innover istedenfor utover. Det er en rar følelse. Hu er som regel aktiv på morgenen og kvelden, men ikke noe superenergisk - litt som a mor [emoji1][emoji4]

Det siste halvannet døgnet har jeg nesten ikke kjent noen ting. Sannsynligvis har han bare snudd seg , men kontaktet føden og kjører inn der nå for sikkerhets skyld.. Godt å bli tatt på alvor selv om jeg er redd for å virke hysterisk..

Hvordan går det med dere?

Det går veldig fint!! :happy:Målingene var fine, men siden jeg ikke kjente noe så tok de ultralyd. Han hadde snudd seg og ligger og sparker innover. Så på ultralyden at han sparket og tumlet, men kjente ingenting. Var så utrolig glad for å bli tatt på alvor! Og at de hele tiden gjentok at det var mye bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite.

Back
Topp