Kjempesmerte i magen i natt

Sopha

Glad i forumet
Marsipanene 2019
I natt skulle jeg snu meg men da ble det plutselig kjempevondt mellom navlen og symfysen. Føltes ut som jeg skulle revne! Var så vondt at det ble å legge seg tilbake til den siden jeg hadde liggi, og da roet det seg. Opplevde det samme for en ukes tid tilbake, men kan ikke huske at jeg opplevde det med førstemann. Han lå riktignok bak med hodet ned, mens mini nå ligger foran og ser ut til å trives i seteleie. Massevis av liv inni der da.

Noen andre som har opplevd det samme?

Jaa!!Jeg også har opplevd dette - og det har først kommet nå den siste uken (uke 30 i dag). Smerter mellom navlen og nedover mot symfysen (men bare halveis ned for min del). Jeg har fått sjekket magemusklene for ikke lenge siden, og fått bekreftet at de fortsatt ikke har delt seg. Jeg har tenkt at det kanskje er dette som holder på å skje nå?

Det er en brå, plutselig og intens smerte som oppstår i det jeg skulle snu meg. Tenkte jo at det måtte være noe mer kroppen min og ikke med mini. Ingen anelse om hva. 30+4 her

Hmmm, jeg hadde vondt nederst i magen, akkurat som en stram tråd mellom navlen... vet ikke.. et sted nedi der. Og jeg hadde UVI :) Fikk antibiotika og det gikk bort + at ryggsmertene ble bedre.

Hmmm, jeg hadde vondt nederst i magen, akkurat som en stram tråd mellom navlen... vet ikke.. et sted nedi der. Og jeg hadde UVI :) Fikk antibiotika og det gikk bort + at ryggsmertene ble bedre.
Smerten oppsto i det jeg skulle snu meg og gikk gradvis over da det ikke ble noe snuing og jeg la meg tilbake sånn som jeg lå.. plutselig og kjempeintens smerte!

Kan våkne av noe lignende når jeg snur meg fort. Ligamentsmerter sier jordmor..

Kan våkne av samme, kjennes it som om huden skal revne.

Jeg bruker en pute mellom magen og madrassen når jeg ligger på siden. Når jeg snur meg, klemmer jeg puta mot magen. Da slipper jeg at det gjør vondt, i alle fall foreløpig...

Har opplevd det samme noen ganger, alltid hvor jeg skulle snu meg fra en side til den andre. Eneste som har fungert har vært å legge seg tilbake til den første siden igjen. Men det er ikke noe som skjer ofte, kanskje en uke mellom hver gang!

Jeg opplever også dette. Nesten så jeg hyler for det gjør så vondt !! Tror det er heftige ligamentsmerter, dette er nummer 5 og første gang jeg opplever dette på natta.

Jeg hadde og dette når jeg var gravid, aner ikke hva det kom av dessverre.
Men fy fader det var vondt!

Jeg bare minner på at om du blir redd/usikker eller ønsker en samtale eller sjekk, så ringer du lege eller jordmor :)

Jeg hadde og dette når jeg var gravid, aner ikke hva det kom av dessverre.
Men fy fader det var vondt!

Jeg bare minner på at om du blir redd/usikker eller ønsker en samtale eller sjekk, så ringer du lege eller jordmor :)
Takk...! Ja, hadde ikke smerten gitt seg såpass kjapt så hadde det blitt umiddelbar oppfølging. Godt å se at det er flere som opplever dette, at det er ganske normalt selv om det er vondt og kjipt for de som får det.

Det ble jeg og for en kveld. Kjempesmerte etter å ha ligget en stund på venstre side. Varte omtrent 30 sekunder, før jeg kom meg opp og gikk litt. Forsvant like fort som de kom, aldri opplevd før. Tredje svangerskap.

Det ble jeg og for en kveld. Kjempesmerte etter å ha ligget en stund på venstre side. Varte omtrent 30 sekunder, før jeg kom meg opp og gikk litt. Forsvant like fort som de kom, aldri opplevd før. Tredje svangerskap.

Helt merkelig greie det der. Skulle vi spurt volvat eller jordmor katrine ved neste nettmøte? Hadde vært greit å vite hva greia er..

Helt merkelig greie det der. Skulle vi spurt volvat eller jordmor katrine ved neste nettmøte? Hadde vært greit å vite hva greia er..

Tipper det er ligamentsmerter. Jordmor spurte sist om jeg hadde kjent noe til det, men da hadde jeg ikke anelse hva hun snakket om. Var visst vanlig hos flergangsfødende. Men utrolig vondt, går heldigvis fort over.

Jeg er førstegangs og har også dette innimellom. Men jeg tror det er ligamentsmerter og har egentlig aldri vært så bekymret. Går jo over npr jeg snur meg tilbake til utgangspunktet og så holder jeg litt ekstra på magen neste gang jeg snur meg, føler at det hjelper :)

Back
Topp