Kjempediskusjon med mannen ang teppe under bilstol..

Rampeguri

Blir kjent med forumet
..Og jeg trenger linker for å vise til at dette er FARLIG! Guuuud, han nekter å tro på meg når jeg understreker gang på gang at dette ikke er bra. Gi meg noe dokumentasjon eller noe som jeg kan trø oppi ansiktet hans!

*dunke hodet i veggen* MANNFOLK som tror de kan alt!

I mange butikker der du får kjøpt bilstoler, så får du også kjøpt beskyttelses teppe til å ha under bilstolen.
Har ikke fått med meg at dette kan ødlegge for sikkerheten for bilstolen

mini_mamma skrev:
I mange butikker der du får kjøpt bilstoler, så får du også kjøpt beskyttelses teppe til å ha under bilstolen.
Har ikke fått med meg at dette kan ødlegge for sikkerheten for bilstolen

...

Jeg kan ikke se for meg at det er farlig med ett teppe under bilstolen. Mange anbefaler å ha teppe e.l under bilstolen hvis setet heller veldig nedover, slike at ikke barnet ikke skal henge med hodet når det sovner. Hvis du skjønner hva jeg mener?

Det var tilfelle med vår stol, nå har vi måttet bygge opp med en plankebit under stolen i stedet, setet er presset kjempe hardt ned, så plankebiten kommer på ingen måte til å løsne selv om bilen suller rundt:)

Nå sover lillegull uten å henge med hodet.

Jeg tror nok ikke barnas hus hadde reklamert for dette om du var farlig. Men er veldig nysgjerrig på hva du har hørt, og hvorfor det kan være så farlig?

Reformulert etter litt pusting:

Legge en handduk, skumgumme o.l under bilstolen for å få bedre stilling. IKKE noen form for beskyttelse, dette er noe som er laget til det formålet.

TAKK!

Tina1989 skrev:

Jeg kan ikke se for meg at det er farlig med ett teppe under bilstolen. Mange anbefaler å ha teppe e.l under bilstolen hvis setet heller veldig nedover, slike at ikke barnet ikke skal henge med hodet når det sovner. Hvis du skjønner hva jeg mener?

Det var tilfelle med vår stol, nå har vi måttet bygge opp med en plankebit under stolen i stedet, setet er presset kjempe hardt ned, så plankebiten kommer på ingen måte til å løsne selv om bilen suller rundt:)

Jeg tror nok ikke barnas hus hadde reklamert for dette om du var farlig. Men er veldig nysgjerrig på hva du har hørt, og hvorfor det kan være så farlig?

tro meg barnas hus reklamerer ikke med å legge en plankebit under sete! den ville jeg fjernet umiddelbart. Ingen seter er testet med planker under og vi vet ingeneting om hva det vil si med tanke på setets montering i en eventuell kollisjon.

en sånn setebeskytter er ikke farlig å ha under bilstolen.. men å bygge opp med tepper eller plankebiter er livsfarlig!!

Ikke lurt å bruke nei.
Disse som selges, er faktisk ikkeheller  noe ok å bruke.
http://www.lilleprinsen.no/product/470302/Sunshine-Kids_Sit-Rite-holder-babybilstolen-stodig.html
Fikk dette svaret da jeg spurte Trygg trafikk:

Hei,

Jeg har sendt lenken til VTI i Sverige, og ingeniøren der sier at dette er ikke noe han ville anbefalt. Stolen skal stå så rett som mulig i bilen, og alt som er med på å “tilte” den mer, er uheldig ved en ulykke. Det står også at den er kræsjtestet, men ingenting om hvor og av hvem. Kan hende den er godkjent, men vi vil uansett ikke anbefale den.

Med vennlig hilsen
Elen Zickfeldt

Webansvarlig/prosjektleder

Trygg Trafikk | Tollbugaten 32 | Postboks 2610 St. Hanshaugen | 0131 Oslo
Telefon 22 40 40 40
| Mobil 47 60 29 09 | Faks 22 40 40 70 
zickfeldt@tryggtrafikk.no
| www.tryggtrafikk.no

veteran skrev:

Tina1989 skrev:

tro meg barnas hus reklamerer ikke med å legge en plankebit under sete! den ville jeg fjernet umiddelbart. Ingen seter er testet med planker under og vi vet ingeneting om hva det vil si med tanke på setets montering i en eventuell kollisjon.

Tro meg, Jeg fikk tipset om å bygge opp setet med en håndkle eller lignende av barnas hus oslo fordi setet ble i bratteste laget. Jeg syns derimot dette var en dårlig idé og lot vær, men som sagt: flere som har fått dette tipset av den butikken. Merkelig å være så skråsikker på at det ikke har skjedd...

Sorry meg, men man er passe dom når man legger en PLANKE under bilstolen?

For å ikke snakke om at den Barnas Hus butikken skulle hatt seg en omgang tilsnakk! Man anbefaler ikke slikt!

Kjøp seter som har en hvilestilling istedetfor å utsette barnet for fare med planker og andre ulumskheter. 

Husk at folk som jobber på barnas hus (eller andre baby butikker) ikke nødvendigvis er eksperter på sikring i bil. Ville heller hørt på de i Trygg Trafikk og sånt! :)

Husk at folk som jobber på barnas hus (eller andre baby butikker) ikke nødvendigvis er eksperter på sikring i bil. Ville heller hørt på de i Trygg Trafikk og sånt! :)

Vi har Besafe teppe under izi combi stolen! Hadde vi ikke hatt det hadde vi fått hull i setet! Er faktisk hull i teppet!

Møt hverandre på halvveien!! Kjøp de som er beregnet på seter så er det ikke mer å mase om!

Vi har Besafe teppe under izi combi stolen! Hadde vi ikke hatt det hadde vi fått hull i setet! Er faktisk hull i teppet!

Møt hverandre på halvveien!! Kjøp de som er beregnet på seter så er det ikke mer å mase om!

Det er et valg vi har tatt, og kommer nok ikke til å fjerne den med det første. Jeg velger å høre på de som jobber på barnas hus, fordi jeg kjenner ei som jobber der, og hun har vært på flere kurser i nettopp sikring av bilstoler:) Selvfølgelig kan du ha en annen oppfatning enn meg når det gjelder bilsikring. 

Jeg gjør det jeg mener er best for mitt barn:) Jeg tenker i hvertfall at det ikke er noe vits å henge seg opp i hva andre gjør, de har som regel en grunn til å gjøre, hva nå enn de gjør.

Det må være fryktelig slitsomt å bli så sint over hva andre velger å gjøre med barna sine.

Ha en strålende dag;)

Tina1989 skrev:

Det er et valg vi har tatt, og kommer nok ikke til å fjerne den med det første. Jeg velger å høre på de som jobber på barnas hus, fordi jeg kjenner ei som jobber der, og hun har vært på flere kurser i nettopp sikring av bilstoler:) Selvfølgelig kan du ha en annen oppfatning enn meg når det gjelder bilsikring. 

Jeg gjør det jeg mener er best for mitt barn:) Jeg tenker i hvertfall at det ikke er noe vits å henge seg opp i hva andre gjør, de har som regel en grunn til å gjøre, hva nå enn de gjør.

Det må være fryktelig slitsomt å bli så sint over hva andre velger å gjøre med barna sine.

Ha en strålende dag;)

Jeg blir ikke sint på deg - jeg synes synd på barna dine som har foreldre som faktisk velger å gjøre det stikk motsatte av det trygg trafikk sier.
Trygg trafikk er en non-profitt interesseorganisasjon.. de tjener ikke penger på å fortelle deg og meg hvordan vi best sikrer barna våre.
Barnas hus derimot tjener fett på at vi foreldre kjøper det setet DE tjener mest på.. Om det er det sikreste? Ikke så sikkert.

Kjedelig den dagen om du skulle kræsje, og den plankebiten/pleddrullen/whatever er årsaken til at du ikke lenger har en så veldig god dag sammen med barnet ditt.

Back
Topp