Kjempeangst!

RacingFrue

Glad i forumet
Hva Gjør jeg nå?
På jobben er det stressende, det er stortsett alltid kaos, men nå holder jeg på med fagbrev og er ikke der jeg pleier. Det er likevel masse stress!
Samtidig er det en del bekymringer hjemme, ettersom jeg har en syk pappa, kort fortalt er jeg usikker på om han fortsatt er her lenge nok til å hilse på babyen...
Jeg er også veldig bekymret for å miste. Har konisert flere ganger så mulighetene er vel litt større. Før trodde jeg ikke dette var vanlig heller, men det har jeg jo skjønt at det er....

I det siste har kvalmen begynt å ta seg opp, jobber med mat og det er mange rare lukter hos oss. Jeg har også i hele dag hatt vondt i magen. Ikke sånn som man har når man er for mett eller har luft i magen. Ikke murringer som ved tr, og heller ikke sånn strekk og stikk som jeg har hatt en del av i det siste. Det er på samme sted, kommer i bølger, men gjør mye mer vondt!
Så hva gjør man da? Kan stress og uro være nok til å miste?
Jeg var ikke i form i dag heller, men jeg kom meg gjennom dagen. Jeg vet jeg vil føle meg for frisk til å være hjemme kanskje, men hvis jeg mister fordi jeg ikke tok det med ro... DA!
 
kjære deg, høres ikke ut som du har det så veldig godt akkurat nå :(
Utrolig mange spørsmål som dukker opp i hodet etter positiv test.

Jeg tror det beste for deg er å kjenne etter, ta deg ett par dager fri. kjenn på følelsen av å gå hjemme. eller kanskje du kan få gradert sykemelding?

Jeg tror ikke stress å bekymringer i seg selv kan føre til du mister, men om stresset å uroen gjør att du ikke får i deg mat, ikke sover nok, ikke får nok hvile så kan det kanskje ha noe å si? jeg vet ikke, best å snakke med en lege om det? :)

Men, jeg tror også att følelsene du går å kjenner på er veldig vanlige. Jeg er selv livredd, etter ma i sommer, er jeg redd for att det samme skal skje igjen. Da jobba jeg fullt, jeg tok på meg ekstra, å jeg levde helt normalt. ( har en fysisk hard jobb) men mente dette skulle gå fint, da kroppen var vant til det? I dag er jeg usikker, går hele tiden å tenker, skal jeg ringe legen, skal jeg ikke.. jeg er ikke i like bra form denne gangen. er mye trøttere, å har mer vondt. Har hatt en ekkel å litt vond smerte i høyre side av nedre mage. har vært redd for att egget har slått seg til ro i eggleder. Men de to siste dagene har jeg vært bedre, så håper ikke det :) jeg er ikke mer en 4+5 i dag, men har allerede rukket å være redd en liten stund.

Kanskje du kan snakke med mannen din? høre hva han sier? de er jo ofte fantastiske støttespillere <3

Sender iallefall over en klem, å håper du føler deg bedre snart <3
 
Enig med fra 3 til 4! Hørtes ikke godt ut dette :( jeg ville gjort som hun sa og gått til lege, fortalt om alle bekymringene og se hva h*n sier om saken...
Utrulig hvor mye det hjelper bare å få lufta ting og få noen svar fra fagpersoner :)
Håper det går bedre for deg fremover, og prøv å huske at det er veldig vanlig å være bekymra, stressa og redd :) sender deg varme klemmer :)
 
Takk for gode ord dere :)
Jeg ble hjemme i dag, mest fordi jeg ikke orket en dag som i går igjen. Jeg stod og hang inntil vegger og satt med ned så fort jeg fikk sjansen.absolutt ikke ålreit og gå sånn!
Avventer litt med legen og tar heller en dag av gangen :)
 
Hei Racingfrue. Huff, du må gå til legen å få en sykemelding. Det er kngenting å lure på. Ta vare på deg selv, gå turer, les en bok, ta en tur til byen og kikk på ting, hva som helst som kan få tankene over på noe annet. Jeg kan relatere til hvordan du har det med pappaen din. Jeg har opplevd det før. Man er redd hele tiden og ønsker å gjøre det beste, men det er ikke opp til deg. Livet går sin gang, og det er viktig at du tar vare på kroppen din og det nye livet som har startet inni deg. Når det er sagt fikk jeg vite av en veldig flink ivf-lege i Danmark at det som skjer i hodet, vil aldri påvirke det som skjer i livmoren din. Men få deg en sykemelding så du kan få det bedre med deg selv. Du går igjennom en tøff tid, så du er ikke svak selv om du trenger en time-out. Jobben vil være der når du er bedre igjen. ;-) Lykke til!
 
Var hos legen i går og ble 100% sykemeldt tom 3. desember. Ringte sjefen for å fortelle, men jeg fikk ikke lov til å bli sykemeldt!
Han sa det ikke ordrett, men gjorde det tydelig at litt kvalme tåler man! Og siden det var værst på morgen og kveld (i følge han var morgen ca fra 07-10) så kunne jeg fint komme på jobb etter det.
Han begrunner det med at jeg må gjøre ferdig fagbrevet. Vel, hvis det er SÅ krise å gjøre ferdig det fagbrevet akkurat nå så skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke får mye tid til å holde på med det. Pga underbemanning er vi hele tiden tatt vekk fra opplæringen og satt i produksjonen for å dekke opp de som mangler.
Vi har ikke satt noen dato på når vi skal gå opp og fabrikksjefen sa hun regnet med feb/mars neste år.
Jeg skulle komme på jobb uansett om det var for en time eller fire, for alt var bedre enn ingenting.
I tillegg snakket jeg med mamma i går, som kunne fortelle at de hadde hatt besøk av en advokat. For å få rådgivning og hjelp til hva hun har krav på og ikke som enke. Så det betyr jo bare at pappa ikke har noe håp og antagelig føler på seg at det snart er over!
Jeg var så frustrert i går, så jeg ringte hoved tillitsvalgte etter arbeidstid for å finne ut hva jeg skulle gjøre. Hun rådet meg til å bli hjemme disse to ukene her (det er faktisk bare to uker) og heller komme før sykemeldinga går ut om formen skulle bli bedre.
Så nå må jeg ringe sjefen i dag, for å fortelle at jeg faktisk ikke kommer i det hele tatt! DET gleder jeg meg til altså!
 
Arbeidsgiver kan ikke si at du skal komme på jobb når du er sykemeldt. Dersom noe skulle skje med deg når du er på jobb og er sykemeldt så
Gjelder ikke forsikringer. Det er legen som har bestemt at du er sykemeldt og han kan ikke overprøve det. Du får bare sette han på plass! Makan til drittsekk.

Bli hjemme og bruk tid med familien ❤️
 
Arbeidsgiver kan ikke si at du skal komme på jobb når du er sykemeldt. Dersom noe skulle skje med deg når du er på jobb og er sykemeldt så
Gjelder ikke forsikringer. Det er legen som har bestemt at du er sykemeldt og han kan ikke overprøve det. Du får bare sette han på plass! Makan til drittsekk.

Bli hjemme og bruk tid med familien ❤️
Ja, jeg vet. Men den sykemeldinga jeg har den kunne "vi bare skrive på", så det var ikke noe problem.
Han sendte meg en melding kl 10 og lurte på om jeg var på vei liksom... for da er vel morgenen over så da kan jeg ikke være i dårlig form lenger... har ikke hatt ork til å ringe enda, er det mulig!!
Har heldigvis klubben i ryggen så han kan ikke si noe uansett.
 
Ja, jeg vet. Men den sykemeldinga jeg har den kunne "vi bare skrive på", så det var ikke noe problem.
Han sendte meg en melding kl 10 og lurte på om jeg var på vei liksom... for da er vel morgenen over så da kan jeg ikke være i dårlig form lenger... har ikke hatt ork til å ringe enda, er det mulig!!
Har heldigvis klubben i ryggen så han kan ikke si noe uansett.

Nei han kan ikke det! For en sjef.
 
For en idiot! Er du sykemeldt så er du sykemeldt.
 
Herregud for en erketulling!!! Bli hjemme, og om han har sendt deg sms, så svar på sms at du ikke kommer, og at han har dessverre ingen mulighet til å bestemme om du skal på jobb eller ikke når du er sykemeldt! Forstår at han sikkert er stresset pga lite folk eller whatnot, men dette går da VIRKELIG ikke an!
 
Du er jo sykemeldt, herregud, hvem tror han at han er????
Jeg var mye sykemeldt under min lærlingtid, det eneste det hikke utover meg, jeg fikk mindre tid til opplæring før fagprøven.
Jeg ble fortalt tidlig at jeg ikke fikk utsatt prøve eller forlenget lærlingtiden, men igjen det gikk jo kun utover meg, og det gikk helt fint.

Jeg hadde gikk klar beskjed om at jeg ikke kommer i tiden jeg er sykemeldt, punktum, og så helst at han ikke maset da du faktisk er syk og trenger hvile.

Jeg klarer jo ikke å komme meg i butikken her jeg ligger engang, tenk om sjefen min skulle krevet at jeg kom, nei fy...

Morgenkvalme fungerer liksom ikke fra 7-10...
 
Var hos legen i går og ble 100% sykemeldt tom 3. desember. Ringte sjefen for å fortelle, men jeg fikk ikke lov til å bli sykemeldt!
Han sa det ikke ordrett, men gjorde det tydelig at litt kvalme tåler man! Og siden det var værst på morgen og kveld (i følge han var morgen ca fra 07-10) så kunne jeg fint komme på jobb etter det.
Han begrunner det med at jeg må gjøre ferdig fagbrevet. Vel, hvis det er SÅ krise å gjøre ferdig det fagbrevet akkurat nå så skjønner jeg ikke hvorfor jeg ikke får mye tid til å holde på med det. Pga underbemanning er vi hele tiden tatt vekk fra opplæringen og satt i produksjonen for å dekke opp de som mangler.
Vi har ikke satt noen dato på når vi skal gå opp og fabrikksjefen sa hun regnet med feb/mars neste år.
Jeg skulle komme på jobb uansett om det var for en time eller fire, for alt var bedre enn ingenting.
I tillegg snakket jeg med mamma i går, som kunne fortelle at de hadde hatt besøk av en advokat. For å få rådgivning og hjelp til hva hun har krav på og ikke som enke. Så det betyr jo bare at pappa ikke har noe håp og antagelig føler på seg at det snart er over!
Jeg var så frustrert i går, så jeg ringte hoved tillitsvalgte etter arbeidstid for å finne ut hva jeg skulle gjøre. Hun rådet meg til å bli hjemme disse to ukene her (det er faktisk bare to uker) og heller komme før sykemeldinga går ut om formen skulle bli bedre.
Så nå må jeg ringe sjefen i dag, for å fortelle at jeg faktisk ikke kommer i det hele tatt! DET gleder jeg meg til altså!

Fy faen! Kjenner jeg blir forbanna på sjefen din. Hvem tror han at han er? Ring opplæringskontoret. Hvis du er sykemeldt, så er du også sykemeldt fra opplæring. Går jo ikke an å si: "Det er ikke lov å bli syk!" For en en kjempestor dust!
 
PS. Du kan hilse å si at det er han som bryter lover på det groveste, ved å be deg komme på jobb i 1-4 timer. Dette strider helt mot arbeidsmiljøloven. Jeg ville sagt fra til legen.
 
Kan jeg spørre hvilket yrke? (Sjefen din burde vært anmeldt for trakassering..seriøst!)
Mente du meg? Jeg er maskinoperatør. (Industriell matproduksjon ) og holder på å ta fagbrev i produksjonsteknikk.

Jeg sendte han meld kl 14.15 i dag og sa at jeg da akkurat hadde våknet opp på sofaen. Var våken en times tid i 11 tiden, og ellers Bare sovet resten... 15 min senere får jeg melding der han lurer på når jeg kom. Da klikket det litt kan du si. Jeg kjører ikke 25 min for å jobbe i 5 min og dra igjen, ei heller at jeg er der alene på ettermiddagen!
Da skrev jeg bare tilbake at jeg var sykemeldt for en grunn, og ikke hadde tatt ferie, skrev at jeg kom på jobb igjen når formen ble bedre, og at han kunne ta kontakt med hoved tillitsvalgte hvis det var noe han lurte på. Slang også med navn og tlf nr til fastlegen min. Da fikk jeg bare et smilefjes tilbake.
Sa selvfølgelig ifra til tillitsvalgte som klikka i vinkel, men syns jeg hadde gjort ting på den rette måten i hvertfall. De skal på IA møte til uka så hun skulle ta opp dette når saken min kommer opp.
Kjenner jeg er litt spent på om han ber meg komme i morgen, da klikker det i hvertfall for htv som kommer til å ta en prat med han og gå videre til forbundet.
 
Kanskje du kan forhøre deg med andre som også har vært gravide på din arbeidsplass og hvordan sjefen evt har oppført seg da.Da får du kanskje en indikasjon på om samarbeidet framover vil bli bra med sjefen, eller om du må ha et møte med sjefen, fastlege og hovedtillitsvalgt for at han skal forstå situasjonen. Du har uansett loven på din side :) Ønsker deg lykke til!
 
Kanskje du kan forhøre deg med andre som også har vært gravide på din arbeidsplass og hvordan sjefen evt har oppført seg da.Da får du kanskje en indikasjon på om samarbeidet framover vil bli bra med sjefen, eller om du må ha et møte med sjefen, fastlege og hovedtillitsvalgt for at han skal forstå situasjonen. Du har uansett loven på din side :) Ønsker deg lykke til!
Vel, snittalderen er så høy så det har ikke vært så mange de siste 10 årene.. var en for et par år siden, men hun var borte fra hun fikk vite at hun var gravid til hun kom tilbake fra permisjon...
 
Back
Topp