Hvis det er kjønnsvorter er det mest sannsynlig det, og som sagt er det som regel et virus som går over av seg selv

Har hatt flere venninner som har hatt det (flere har fått det når de er gravide, det er mer vanlig å få da), hvor det har forsvunnet av seg selv etter at graviditeten er over. Og de fikk og beskjed om at uansett om det skulle være noe så ville det ikke ha noen innvirkning på svangerskapet.
Har endel erfaring siden jeg selv har hatt HPV-virus og det hadde dessverre utviklet seg, men da over 10 år (dvs de mente jeg måtte ha fått det da jeg var ca 15 år). De er veldig flinke på dette i Norge og tar regelmessige tester, og hvis det er noe kommer man raskt inn for å fjerne det. Jeg fjernet deler av livmorhalsen som heldigvis er et lite inngrep på sykehuset, alt er vekke nå og på kontrollene under graviditeten har livmorhalsen vært fin. Dette var utenom svangerskap, og som sagt det er veldig vanlig å få det når man er gravid.
Sier ikke dette for å skremme, men for å prøve å berolige dersom det skulle være noe videre går det og som regel bra.
I min vennekrets var det ikke vanlig å snakke om dette før, men når jeg fikk det og snakket med folk oppdaget jeg at det var mange som hadde hatt HPV-viruset, men ingen snakket om det.
Kan og anbefale å ta vaksinen når du er ferdig med graviditeten, litt dyr hvis du må betale den selv, men absolutt verdt det spør du meg!
Håper du får god informasjon fra legen! Er alltid skummelt når man bare får en beskjed uten en forklaring.
Klem