Kjempe redd!

Ekornmamma

Ønsker oss en liten en
Julikulene 2020
Vi skal på forsamtale i porsgrunn i morgen, og jeg har gledet meg såå mye! Selvfølgelig spent og nervøs for hva fremtiden bringer, men vært veldig klar for at vi skal få starte opp med en gang og jeg skal klare sprøytestikk og det som måtte komme! Jeg har til og med lagt om kosten siste 3/4 året og begynt å trene. Nå etter jul har jeg faktisk intensivert treningen!

Og så gikk jeg på vekten i dag, og jeg har gått opp 2KG de siste 4 dagene! 2 kg!! Antagelig omgjort endel til muskler og holder på litt vann, men kg er kg. Jeg var på grensen ifht bmi, men nå er jeg så redd for at de sier at vi må vente! At jeg er for tykk! Har mest lyst til å begynne å grine :( hadde vært koselig å hørt noen solskinnshistorier om de fins!

Skjønner at du blir stresset og lei deg når slikt skjer, men det er faktisk ikke mulig å gå opp 2 kg på fire dager. Det må bety at dagens vekt ikke er korrekt. Har du spist noe ekstra salt de siste dagene som gjør at kroppen eventuelt holder på vann? Har du veid deg jevnlig slik at du har sett en jevn vektreduksjon hele tiden? Hvor i syklus er du? Veldig mange kvinner går opp en kilo eller to rett før mens fordi kroppen samler vann rett før (man blir oppblåst). Ikke stress deg opp, for det virker mot sin hensikt. Man kan hverken legge på seg to kilo muskler eller fett på fire dager. Det er fysisk umulig, så senk skuldrene og tenk på den fantastiske jobben du har gjort med kostholdsomlegging og trening det siste 3/4 året. All ære til deg. Dette går nok bra! Har ingen erfaring selv ettersom jeg var normalvektig ved oppstart av prosessen, men kan endel om kroppen og hvordan den fungerer (har to utdanninger bak meg, helserelaterte). Lykke til i morgen på klinikken! :)

Skjønner følelsene dine så godt! Jeg var også redd at bmi skulle bli et problem, men det ble faktisk ikke nevnt en gang på forsamtalen. Jeg hadde da bmi på 29.

Du har gjort en kjempeinnsats den siste tiden, det står det respekt av! Vær stolt av det, og husk at kroppen din er mye sunnere nå enn for noen måneder siden - uavhengig av vekten.

Masse lykke til i dag! Håper dere får gode svar og at dere snart er i gang med forsøk :-)

Hvor mye veier du da? Jeg veide 104 kg ved første kontroll og fikk da beskjed om å komme tilbake når jeg var under 92 kg.
Var 94 da jeg kom tilbake, men fikk fortsatt starte. Men sier som de over her, at mest sannsynlig er det vann som har fått deg til å gå opp. Drikk masse vann idag og hold deg unna mat med masse salt i og sukker til imorgen :)
Masse lykke til! Gi beskjed hvordan det går imorgen :)

Takk for fine oppmuntringer!! :)

Fører treningsdagbok med vekt og mål, og har stagnert på 94 +/- 500 g siste halvannen måneden (stolt av at jeg klarte jula :P). Men i dag var den 96,7. Jeg går alltid opp ca 1 kg rundt tanta, men hadde ikke tenkt at jeg skulle det nå rundt el. Er nok vann som dere sier, mye tanker og stress. Håper bare ikke jeg må veie meg der i morgen. Vurderte å ta avføringsmidler i stad, men skal ikke det altså :P

Jeg var også litt over bmi, fikk brev om at jeg må ha gått ned til så så mye (jeg er ganske lav). Jeg gikk ned ca 9 kg, hadde en ussel kg igjen til jeg var i mål! Da var det ikke noe problem og de stolte på hva jeg sa :)
Uansett, bmi din må ikke være over 32 tror jeg det var!
De er veldig hyggelige der borte, så det går nok bra :D

Du kan jo vise til at du jobber med vekta, og det er er veldig fint! Tror ikke det er så mye å bekymre seg for. Jeg måtte gå ned noen kilo for å få lov til å sette i gang, så måtte vente fra forsamtale i mars til jeg oppnådde målet i juni, fikk begynne med medisiner i juli. Men det var for å få ned bmi fra altfor (!!) høy, til litt lavere.

Vi har veldig godt inntrykk av Porsgrunn og føler oss godt ivaretatt der. Det er ikke så mange som jobber der, så det er ett lite miljø, det likte vi.
Masse lykke til i morgen :)

Du kan jo vise til at du jobber med vekta, og det er er veldig fint! Tror ikke det er så mye å bekymre seg for. Jeg måtte gå ned noen kilo for å få lov til å sette i gang, så måtte vente fra forsamtale i mars til jeg oppnådde målet i juni, fikk begynne med medisiner i juli. Men det var for å få ned bmi fra altfor (!!) høy, til litt lavere.

Vi har veldig godt inntrykk av Porsgrunn og føler oss godt ivaretatt der. Det er ikke så mange som jobber der, så det er ett lite miljø, det likte vi.
Masse lykke til i morgen :)

Jeg var også litt over bmi, fikk brev om at jeg må ha gått ned til så så mye (jeg er ganske lav). Jeg gikk ned ca 9 kg, hadde en ussel kg igjen til jeg var i mål! Da var det ikke noe problem og de stolte på hva jeg sa :)
Uansett, bmi din må ikke være over 32 tror jeg det var!
De er veldig hyggelige der borte, så det går nok bra :D

Så bra, har hørt mye bra om de! Nå fikk jeg inn en time med dans, så blir det nok bedre på psykisk og fysisk :)

Ånei. For en nedtur :( utrolig kjipt med en slik beskjed når man vet hvor hardt man har jobbet fram til nå.
Men det klarer du! Nå har du supermotivasjon til å klare det på kort tid. Så neste gang du får mensen kan du ringe de på nytt for da er vekta der :D

Uff, så leit med en slik beskjed, men tenk den fantastiske jobben du allerede har gjort! Dette kommer du til å klare fint :). Skjønner at du er skuffet og lei deg nå, men bit tennene sammen og tenk på gulroten som venter i andre enden. Nå har du all mulig grunn til å fortsette den gode jobben du er så godt i gang med og lage det beste utgangspunktet både for deg og et foster når du blir gravid. Lykke til videre! Du klarer det! :)

Skjønner veldig godt at den beskjeden er kjip å få, men jeg har troa på at du får det til! Da jeg fikk beskjed om å gå ned ble jeg ganske frustrert og lei meg. Jeg følte jeg var klar for å gå ned, men fikk det ikke til, hadde for mye stress i kroppen og uro i hodet over å ikke kunne sette i gang. Var hos fastlegen og hun mente jeg skulle være litt sykemeldt så jeg fikk mer overskudd til å trene og spise bedre. Var litt nedtur å måtte sykemelde meg, men det gjorde at jeg fikk tatt tak og fikk fortere ned. Det fungerte for meg, vi har alle ulike behov og mestringsstrategier.
Du har en stor heiagjeng her inne :)

Tusen takk for gode ord, alle sammen! Det er den kjipeste beskjeden jeg har fårr tror jeg. Det verste er at jeg tror at vi hadde kunnet starte før om jeg bare hadde forklart nok, men ble helt lammet i hodet og prøvde på harde livet å ikke begynne å hylgråte på legekontoret! MEN det er er grunn til at det er anbefalt å gå ned, og dette skal jeg klare for babyen min <3 tenkte ikke på at jeg faktisk kan klare det på bare et par menser!! :) uansett skulle jeg starte etter sommeren om jeg ikke hadde klart det.

Så på veien hjem ble det mcdonalds (mine siste karbohydrater på lenge) og har nå sovet et par timer. Så nå er jeg klar til dyst!! :) dette må bare gå!! Hadde vært så deilig å bli gravid før lillesøster føder i juni... :P

Back
Topp