Kjempe nervøs :s

~~11.01.2013~~

Glad i forumet
Skal på ny ul 6 juni. Er da akkurat 9 uker på vei. Tenk om de ikke finner hjertet da heller:( var i uke 6+2 da fant de ikke noe. Har hørt at mangen får se hjertet slå i uke 6. Alle symptomene mine er vekke og

~~11.01.2013~~ skrev:
Skal på ny ul 6 juni. Er da akkurat 9 uker på vei. Tenk om de ikke finner hjertet da heller:( var i uke 6+2 da fant de ikke noe. Har hørt at mangen får se hjertet slå i uke 6. Alle symptomene mine er vekke og

ikke for å skremme deg, men hjerte skal begyne å slå mitt i uke 5. jeg var 6+6 da jeg var på ul med første mann og da slog hjerte som bare det.

trist om det ikke går bra dette, men synes det er rart oxo at du ikke får ny ul før. jeg hadde stått op mitt å bett om en 3 dager etter sist, for da skal hjerte hvertfall slå.

Da kan det hende du er kortere på vei enn du tror:)

Side skrev:
Da kan det hende du er kortere på vei enn du tror:)

Størrelsen på fostersekken stemte med 6+2 når jeg var på ul. Så er ikke kortere på vei. Grunnen til at jeg måtte vente lengre var fordi jeg reiste på ferie dagen etter og er nettopp kommet hjem igjen

eg var 5+5 da eg var inne og ikke så et bankende hjerte. Men da eg var inne på dagen eg var 7 uker så slo deg som bare det!
Og legen anslo fosterets lengde til å være så langt som eg trodde eg skulle være.
Det varierer når hjerte starter å slå, men i gjennomsnitt starter det mellom uke 5 og 6, hos noen kan det gå lengre tid før hjerteslår. Innen en er 7 uker slår hjerte stort sett i alle svangerskap som går bra :)

Min gynekolog tar ikke tidlig ul før i uke 7 pga hjertet kanskje ikke viser på ul før. Du får ta en ny ul, men jeg vet ikke om jeg hadde ventet helt til 6 juni med det mindre jeg måtte. 

krysser fingrene for deg jeg.. Jeg har jo blitt gravid med fryseforsøk, og da får vi jo tidlig ul for å bekrefte hjerteaktivitet. Vi har ikke denne før i uke 7. Jeg tenker at det er for å være helt sikkert på at det er riktig...

Jeg har vært 2 ganger for har hatt en xu så har vært inne for å se at det er i livmoren denne gangen. Derfor jeg har vært så tidlig. For de mistenkte at jeg hadde fått det igjen. Pga masse smerter på samme plassen. Jeg kan sikkert prøve å komme inn i morgen i stedet. Håper jeg får se hjerte da. I morgen er jeg 8 uker

Er ikke lurt å ta ul før uke 7 for å se om hjertet slår, er flere som har opplevd at det ikke slår i uke 6 men at det går bra likevel...men det er selvfølgelig kjipt å oppleve dette og skjønner du er bekymra. Lenge å vente for deg da, du vil ikke ta sånn hcg-prøve hos legen da? Da får du vite iløpet av 3-4 dager om det øker eller ikke...øker det nok så er alt mest sannsynlig bra.

~~11.01.2013~~ skrev:
Jeg har vært 2 ganger for har hatt en ex så har vært inne for å se at det er i livmoren denne gangen. Derfor jeg har vært så tidlig. For de mistenkte at jeg hadde fått det igjen. Pga masse smerter på samme plassen. Jeg kan sikkert prøve å komme inn i morgen i stedet. Håper jeg får se hjerte da. I morgen er jeg 8 uker

Da forstår jeg veldig godt at du fikk time før. Godt å høre at h*n er på rett side av livmoren :) Det er jo flott om du får time nå i uke 8, da skal du garantert se hjerteaktivitet. Lykke til med neste ultralyd. Krysser fingre for deg. 

Krysser fingrene for deg og at hjerte slår :)

Samuels hjertemamma skrev:
Er ikke lurt å ta ul før uke 7 for å se om hjertet slår, er flere som har opplevd at det ikke slår i uke 6 men at det går bra likevel...men det er selvfølgelig kjipt å oppleve dette og skjønner du er bekymra. Lenge å vente for deg da, du vil ikke ta sånn hcg-prøve hos legen da? Da får du vite iløpet av 3-4 dager om det øker eller ikke...øker det nok så er alt mest sannsynlig bra.

Jeg ble henvist fra fastlegen for han mente jeg hadde fått ett nytt svangerskap utenfor livmoren. Hadde ikke vært for det. Så hadde vi nok ventet til ordinær ul. Men får no bare se på neste ul. Skal ringe i morgen å høre om jeg kan komme til tidligere

UL apparater er forskjellige og av forskjellig kvalitet. Hos min private gynekolog er det kjempevanskelig å se noe, det er visst et veldig usofistikert apparat. Hun fant ikke hjertet hos meg da jeg var 6 uker og noen dager (et annet svangerskap), mens på Ahus dagen etter så jeg det selv, klart og tydelig. Det KAN ha slike forklaringer at folk opplever det forskjellig!

Back
Topp