kjempe klage. lang!!

Camah

Forelsket i forumet
sukk.
har aldri følt meg så overkjørt noen gang. greier ikke helt å slutte å gråte nå.
både jeg og sambo får penger fra nav. han får sykepenger og jeg får dagpenger.

det har blitt noe kluss med meldekortene mine så jeg måtte plutselig søke gjenopptak av dagpenger på nytt og sambo sine penger blir plutselig ikke utbetalt før 26 mars. tidligere fikk han to ganger i uka.
så da satt vi uten penger og jeg hadde medisiner jeg måtte hente på apoteket. jeg gikk da ned på nav med resepten og fortalte dem det. greit det jeg søkte om nødhjelp på for å få penger til medisinene.
i dag ringte de og ba meg komme ned. jeg gikk ned og ble fulgt inn på et rom av to damer. der ble jeg fortalt at utifra kontoutskriftene mine så var det grunn til bekymring. vi hadde brukt penger på ting som ikke var livsnødvenige og siden jeg hadde livsnødvendig medisin til meg og babyen i magen og en liten hjemme så var det like før det ble bekymringsmeldig til barnevernet. vi ble nødt til å planlegge ting. og det var akkurat så vidt det gikk greit hele greia, de regnet ut hvor mange penger jeg hadde igjen i forhold til når sambo skulle få penger og hvor mange penger det var snakk om osv.. det var litt voldsomt.
men herregud dette er ikke vår feil!!!!!! det er nav!!!!! ingen ga meg beskjed om at dagpengene var stoppet før jeg etterlyste pengene, ingen fortalte sambo at sykepengene nå bare kom en gang i mnd i stede for to.......
vi var en tur på mcdonalds etter ul og det var de pengene de mente, og det verste er at vi bare la ut de pengene.....
jeg føler meg som den mislykka personen og mammaen akkurat nå. er siste gang jeg går ned på nav og spør om hjelp....

Fy f***[:@] Det er nav i et nøtteskall[:'(]
Det skal altså ikke være mulig sier jeg bare...
Føler virkelig med dere...sliter selv med nav, kan ikke akkurat si at det fungerer der borte[&:]

Neimen, kjære vene!! Du visste jo ikke da at det var skjedd noe kluss?! Herregud, jeg GRUER meg til jeg skal begynne å søke foreldrepenger, og ha noe med NAV å gjøre i det hele tatt, de virker jo fullstendig inkompetente til tider!!![:@]

Jeg syns dette med å true deg med barnevern og diverse er å gå LANGT over streken, og derfor syns jeg ærlig talt du skal klage på nettopp det også, greit nok at det har skjedd noe kluss, men HALLO!

Ikke vær lei deg...(lett å si for meg, sikkert, men...) Trøsteklem[:(]

Kan ikke si anna at NAV er et sant HELVETE!
De finner liksom ting å ta en på , helt utrolig! Men har de lov å be om kontoutskrift?
Syntes det høres helt utrolig ut!!!

Uansett ønsker jeg deg lykke til å håper du kan få hjelp av familie?

Mange gode ønsker å klemmer fra meg/oss til dere[:)]

ja jeg er litt tom her jeg nå. skjønner ikke at det er mulig.
greit at nødhjelp er litt drastisk men allikevel. alt kræsjet jo denne mnd og jeg har aldri spurt dem om dette før. og så fikk de trøkt ut av siden vi hadde bestemt oss for å starte familie så måtte vi prioritere ting. skulle tro jeg hadde gått og kjøpt meg ny flatskjerm i stede for å ta vare på sønnen vår.

de kan be om kontoutskrift for å se om jeg har penger eller ikke. regner jeg med.-

Jeg hater selv nav og håpet på at jeg aldri måtte spørre om hjelp fra dem.
Men for noen dager siden ble jeg sagt opp fra jobben min og har ikke noe annet valg nå enn å måtte gå til nav å søke om dagerpenger og fødselspenger osv. Ettersom samboer ikke tjener nok.

Føler virkelig med deg[:(] men du er ingen mislykket mor og alt kommer til å ordne seg til slutt[:D]
Selv studerer jeg ved nki og er snart ferdig og da kan jeg forhåpentligvis begynne å jobbe litt slik at jeg ikke trenger hjelp fra nav[;)]

Herregud!!!
Ja, sier som alle andre, det er nav det er snakk om! Jeg har søknad om sv.penger inne, er spent på hva de klusser til denne gangen. Huff, føler virkelig med deg!
Å du, betal med kontanter heretter, så slipper du å måtte vise alle hva du bruker pengene på. Dette er ikke di feil!
Du er en super mor fordi[:)]
Lykke til i de dagene fremover da, håper det ordner seg for dere[:)]

ORIGINAL: Vugge

De eier ikke respekt for andre på de kontorene der! Man må kunne unne seg ting som en glede i hverdagen selv om man ikke nødvendigvis har verdens største utbetalinger! Det her minner mer om utpressing, nåe de skal gå i sømmene på dine bankutskrifter for å finne et grunnlag de kan "ta" dere på!

Helt utrolig!! Dere får begynne å betale med kontanter, selv om det i grunn er en syk tanke også iogmed de da på en måte har vunnet, men da har de hvertfall ikke noe å ta dere på ved en evt senere anledning!! Heeeelt sjokkert her!!
Lykke til !!

signer

Nav e bare ræva[:@]... kan jo ikkje svare på noe og holde på sånn så det e respektløs for de som trenger hjelp fra de.

Uff er dumt at noen på NAV skal være slik.
For jeg kan med handen på hjertet si at alle på NAV er IKKE slik.
Har vært der nå to ganger denne uken, å de skal prøve så godt de kan å hjelpe meg
med økonomien til høsten når lille kommer. Har gruet meg kjempe lenge til å dra på NAV å klage
å styre, men denne gangen trengte jeg heldigvis ikke det. Møtte på to fantastiske mennesker.

Men håper at alt ordner seg for deg da :) Og at NAV kan være litt mer behjelpelig.

takk for det jenter. føler meg litt bedre nå. i tillegg har jeg latt det gå utover kjøkkenet mitt så nå er det ryddig.. :p

jeg vet jo egentlig at de må ha rettningslinjer som dette for å fange opp de som sliter, men det ble så voldstomt.

Tipset er å ta ut kontanter og bruke kortet minst mulig slik at ikke de kan se hva du bruker penger på, min menging er vel at de ikke kan bestemme akkurat hva du skal bruke penger på.
De som jobber der kaster nok penger hit og dit en gang i mellom selv så hvilke rett skal de da ha til å klage på andre.[:@][:@]

jeg det er slutt på kortbruk nå. så sparer jeg de gebyrene. :P

hadde jeg hvert der flere ganger og søkt om nødhjelp eller ett eller annet så hadde jeg skjønt det, men det var bare en gang og det var kun på 370,- 
nei nå låner jeg heller av andre hvis det skulle være noe.....

Huff, vet ikke hva jeg skal si, jeg, annet enn at jeg håper det ordner seg, og at jeg sender mange varme tanker til dere!
Som flere andre sier her, så er det sikkert til det beste å begynne å bruke kontanter istedet..
Himmel og hav, at det er mulig altså!

Back
Topp