Kjempe engstelig:/

ToBlirSnartTilTre<3

Elsker forumet
Aprillykke 2016
Vi har vært prøvere I nesten 6 år føre spira satt nå ❤ hadde en SA I november. Har hatt symptomer som endrer seg veldig fra dag til dag, og har egentlig klart å ikke være så engstelig over det. Var på tidlig ul forje uke å fikk se og høre hjertetslå.
Er I dag 7 + 5, hatt lite symptomer i dag og nå hadde jeg akkurat rosa utflod på papiret!:( blir så redd for at det her går galt!

har lest at faren for SA etter å ha sett hjerteslag er under 3%. Det er heller ikke noe uvanlig å ha noen småblødninger. Men kontakt lege om det fortsetter.

Skjønner du er utolig om dere har vært prøvere i 6 år.

Det er mange som har småblødninger uten at noe er galt. Krysser fingrene for at det er helt ufarlig ❤️ du har jo sett spiren din på UL også :)

Klarer ikke helt å roe meg forde:/ sendt mail til fertilitetsklinikken, så håper de ringer meg i morgen tidlig:/ måtte bare reise hjem fra kveldsvakt nå, klarte ikke å være på jobb da jeg fikk helt panikk. Tok meg en sykedag i morgen også.

Klarer ikke helt å roe meg forde:/ sendt mail til fertilitetsklinikken, så håper de ringer meg i morgen tidlig:/ måtte bare reise hjem fra kveldsvakt nå, klarte ikke å være på jobb da jeg fikk helt panikk. Tok meg en sykedag i morgen også.
Går du på progesteron? Jeg får småblødninger av det. Sist graviditet begynte jeg å blø 5+3 og blødde mer eller mindre fram til uke 11.
Spørs hvordan medisiner og sånn du går på, på min så ber de en øke progesteron og østrogen med 1 og det fortsetter man med til uke 12 når medisiner skal trappes ned.
Det er HELT normalt å bli redd og få panikk når man har vært gjennom den lange reisen som vi har. Jeg har dessverre ingen råd mot det, er like redd selv nå og det var jeg sist også, så jeg vet hvordan du har det. Men en ting vet jeg - hold det langt bort fra Google!! Om det hjelper, be om ny ul og se om de kan se hvor blødninger kommer fra. Hos meg fant de ikke grunnen. I Ivf svangerskap blør 60%, så igjen veldig vanlig. Har man først sett hjertet slå så er det superliten sjanse for at det skal gå galt, under 3-5% har jeg lest.
Symptomer kommer og går dessverre. Kunne jeg ha bestemt ville jeg heller ha ligget å spydd første trimester, for da vet man at man er gravid. Nå er jeg så tidlig( 5+2) at det er bare graviditetstedten jeg tok som viser at jeg er gravid. Lite symptomer ellers. Men jeg vet de kommer og da kommer de til å komme og gå dessverre.
Jeg vil ikke si at det beste du gjør er å slappe av og ikke stresse -hater når folk sier det til meg for man kan ikke for det! Men jeg hadde typ panikkangst hver dag i første trimester og jeg sitter nå her med en 10 måneder gammel baby allikevel :)

Vet ikke om det her hjelper, men jeg vil gjerne sende over en klem og si du er ikke alene.

Last edited:
Tenker på deg og krysser fingrene
Du gjør rett i å ta litt fri. Håper det klaffer denne gangen

Går du på progesteron? Jeg får småblødninger av det. Sist graviditet begynte jeg å blø 5+3 og blødde mer eller mindre fram til uke 11.
Spørs hvordan medisiner og sånn du går på, på min så ber de en øke progesteron og østrogen med 1 og det fortsetter man med til uke 12 når medisiner skal trappes ned.
Det er HELT normalt å bli redd og få panikk når man har vært gjennom den lange reisen som vi har. Jeg har dessverre ingen råd mot det, er like redd selv nå og det var jeg sist også, så jeg vet hvordan du har det. Men en ting vet jeg - hold det langt bort fra Google!! Om det hjelper, be om ny ul og se om de kan se hvor blødninger kommer fra. Hos meg fant de ikke grunnen. I Ivf svangerskap blør 60%, så igjen veldig vanlig. Har man først sett hjertet slå så er det superliten sjanse for at det skal gå galt, under 3-5% har jeg lest.
Symptomer kommer og går dessverre. Kunne jeg ha bestemt ville jeg heller ha ligget å spydd første trimester, for da vet man at man er gravid. Nå er jeg så tidlig( 5+2) at det er bare graviditetstedten jeg tok som viser at jeg er gravid. Lite symptomer ellers. Men jeg vet de kommer og da kommer de til å komme og gå dessverre.
Jeg vil ikke si at det beste du gjør er å slappe av og ikke stresse -hater når folk sier det til meg for man kan ikke for det! Men jeg hadde typ panikkangst hver dag i første trimester og jeg sitter nå her med en 10 måneder gammel baby allikevel :)

Vet ikke om det her hjelper, men jeg vil gjerne sende over en klem og si du er ikke alene.

Går ikke på noe medisiner. Hadde behandlingspause i sommer og da klaffet det visst på egen hånd!:o men heldigvis ikke noe mer på papiret siste timen. Håper på å få komme opp på ny ul i morgen bare for å berolige litt:)

Jeg hadde småblødning i uke 7+0 , ga seg etter ca 12 timer. Ble kjemperedd og tok sorgene på forskudd. Jeg ringte Volvat og de sa det var helt normalt da blodårene i slimhinnene er skjøre og lett blør da alt vokser.

Tenker på deg og krysser fingrene :) om det er noen trøst så blødde jeg hver dag i 12 uker, hun er nå snart 5 år :)

Jeg fikk beskjed av jordmor i går at det er helt normalt å blø litt i uke 4/5 og uke 7/8 og uke 11/12... :) jeg har nemlig blødd litt i uke 4+4 og uke 8+0...

Jeg hadde bittelitt rosa i uke 6 (tror jeg var 6+5), og jeg er nå 20+4 og alt er bra med baby :) var på ul i uke 6, uke 10 og nå da jeg var 19+3 :) Gynekologen sa at det mest sannsynlig var et blodkar som hadde ryke, og det var helt normalt.
Mitt råd er å ligge helt i ro, og ha noe å holde på med :) se på tv, spille på mobilen etc. Var det jeg gjorde iallefall :) beveget meg så lite som mulig i et par dager ;)

Hadde bitte litt rosa i min forgje graviditet og. Husker ikkje uke. Men kom ei frisk jente til verden

Tusen takk for mange beroligende svar!:) 2-3 timer uten noe mer på papiret, så er litt mer rolig nå:)

Hadde og rosa utflod og hun er nå 6 mnd ♡ Bli hjemme og slapp av :)

Jeg hadde rosa på mandag ved to dobesøk (6+4), bittelitt en gang i går.
Ble sykemeldt med beskjed om å være mest mulig i ro. Så er sykemeldt til jeg skal på ultralyd om en uke.
Kjenner jeg er nervøs ja!
Håper alt er fint med spiren din ♥

Du kanskje kan ta en tur på helsestasjonen? De har jo ulike tilbud for samtaler som er veldig bra :-)
Så kan du høre litt sannsynlighet rundt det du uroer deg for. Godt å snakke om det man uroer seg for, med fagfolk som jobber med gravide.
Kanskje du kan få noen teknikker for å stå i det. Sikkert lurt å prøve og fokusere på noe annet, som se en koselig film og sånn :-)
Lykke til det går nok fint :-)

Hadde rosa på papiret selv forrige gang, fikk ultralyd og alt var i orden : ) der så de at jeg hadde en liten blodansamling i livmortappen som kunne blø litt innimellom :)

Back
Topp