Kjemisk graviditet - positive historier

K-40539367

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg har hatt 2 kjemiske graviditeter på rad og har ingen barn fra før. Lurer på om noen av dere har opplevd det samme og kan fortelle en «solskinnshistorie» hvor dere har fullført eller har en fin graviditet i dag? :)

Hvor mange kjemiske hadde dere før det gikk?
 
Hadde en kjemisk jeg visste om før jeg hadde en graviditet som satt. Etter den kjemiske ba gynekologen meg med å vente til dag 20 eller noe med å teste, slik at om jeg hadde kjemiske, så ville jeg ikke vite om det. Med dag 20 så mener jeg etter bekreftet eggløsning. Kjemiske er rett og slett graviditeter der det ikke funker med sammensmeltingen.
 
Hadde en 4+2 og en 5+1. Okt 18 og jan 19.
Dattera kom aug 20. IVF innsett alle sammen.

Er 4+1 med søsken i dag, og ganske redd for samme reisa.
 
Leser at de fleste ikke har negativ lenge etter fordi egget går til grunnet så raskt . Jeg testa positivt i helgen og negativt ikveld . De tre første er positive fra onsdag til lørdag , søndag kom mens og tok en ny test idag . Vi hiver oss på ny runde igjen nå :) Har ikke kommet lenger å fått noe postitivt test . Må vente til uke 45 hehe. Vet om flere som har fått baby etter kjemisk raskt . Det sies at man er super fruktbar etter kjemisk /SA/MA . Og de fleste går det jo bra for . Har hatt to MA og gravid etter 1-2 mnd . Har tre barn fra før .
 

Vedlegg

  • IMG_4813.jpeg
    IMG_4813.jpeg
    1,2 MB · Visninger: 17
  • IMG_4820.jpeg
    IMG_4820.jpeg
    1,9 MB · Visninger: 18
  • IMG_4821.jpeg
    IMG_4821.jpeg
    2 MB · Visninger: 18
  • IMG_4839.jpeg
    IMG_4839.jpeg
    1,8 MB · Visninger: 18
Jeg har hatt 2 kjemiske og en tidlig spontanabort. Dette skjedde mellom sep 2022 og siste var i april i år, så jeg blir lett gravid men mister også lett. Etter kjemisk i april dro jeg til privat gynekolog i mai og fikk resept på progesteron (lutinus) og skulle etterhvert utredes. Rakk ikke å utredes noe mer, for det viste seg at jeg var gravid igjen allerede så jeg begynte på progesteron fra positiv test som jeg tok til uke 14. Hadde også tre små blødninger veldig tidlig i graviditeten og var sikker på at dette ble det fjerde mislykkede.

Men nå er jeg her i uke 23+3 med en liten gutt som sparker meg forsiktig i magen mens jeg skriver dette :Heartpink og jeg tenker at såklart er det han jeg skal være mamma til, det er liksom meant to be. Samtidig som jeg tenker på de tre graviditetene og kan føle på den sorgen fortsatt. Og det føles nok litt som at jeg holder pusten helt til jeg ser han leve i armene mine.

Jeg får nok aldri vite hvorfor det gikk denne gangen og om progesteron hadde noe å si. Men uansett så går det som regel alltid til slutt for de aller, aller fleste.
 
Hadde aller først en MA i uke 12, så hadde jeg 4 kjemiske/tidligSA etter hverandre, det er aborter regnet før 5 fullgåtte uker. 1 av dem var jeg 4+6, så omtrent 5 uker, men jeg var også nede i 4+3 på en og to som jeg bare testet raskt positivt på, før mensen kom to-tre dager senere. Etter dette fikk jeg en frisk baby. Hun er nå snart 15 måneder. Gikk da på progesteron og blodfortynnende, men det gjorde jeg også på den tidligSA der jeg mistet 4+6, så vet ikke hvorfor det plutselig gikk bra, men ifølge gyn/lege, så er det bare sånn, litt tilfeldig også. Det går som regel bra til slutt. Håper du slipper flere kjemiske og får et friskt svangerskap neste gang. Lykke til! :Heartred
 
Back
Topp