Kjemisk graviditet?! Noen erfaringer?

Lilletass

Blir kjent med forumet
Hei.
I går fikk jeg påvist graviditet i livmor(har tidligere XU ,derfor TUL) Uansett var det ikke mulig å se annet en at graviditeten var på rett sted , legen satte 5uker .
Jeg har hatt symptomer som veldig ømme bryst , absurde drømmer, og stikkinger i livmor. Men, er det ikke rart at digital CB fortsatt bare viser 2-3 uker? Det samme svare som for tre dager siden.. jeg har i tidligere svangerskap hatt ekstrem kvalme fra nærmest første dag, har en magefølse på at dette er en kjemisk graviditet .., noen som vil dele erfaringer ang kjemiske graviditeter, var symptomene der? Hvor lenge hadde dere positiv test? Etc

Hei.
I går fikk jeg påvist graviditet i livmor(har tidligere XU ,derfor TUL) Uansett var det ikke mulig å se annet en at graviditeten var på rett sted , legen satte 5uker .
Jeg har hatt symptomer som veldig ømme bryst , absurde drømmer, og stikkinger i livmor. Men, er det ikke rart at digital CB fortsatt bare viser 2-3 uker? Det samme svare som for tre dager siden.. jeg har i tidligere svangerskap hatt ekstrem kvalme fra nærmest første dag, har en magefølse på at dette er en kjemisk graviditet .., noen som vil dele erfaringer ang kjemiske graviditeter, var symptomene der? Hvor lenge hadde dere positiv test? Etc
CB digital er ikke eksakt vitenskap!! Det finnes utallige eksempler på her inne på folk som har fått 2-3 med både for høy og for lav hcg i forhold til hva man trodde man måtte ha for at det skulle slå ut. Har hørt om folk med flere tusen i hcg som har fått 2-3, og selv fikk jeg 2-3 med 101 i hcg. Den gir bare en indikasjon, og det er flere ting som påvirker hvor mye hcg du hadde i urinen på det tidspunktet du tok testen.
Den eneste måten å være sikker på hcg-nivå på, er en blodprøve.

Ingen svangerskap er like, og noen får mye kvalme mens andre får lite, sannsynligvis litt avhengig av flere ting, fordi man ikke klarer å koble kvalme til en spesifikk ting. Det er ikke nødvendigvis sånn at høy hcg=mye kvalme (hunder produserer feks ikke hcg, men kan bli kvalme allikevel), eller mye østrogen=mye kvalme (nivået av østrogen er mye høyere senere i svangerskapet), men sannsynligvis mye mer sammensatt.

Jeg har selv hatt en kjemisk. Da hadde jeg begynnende symptomer, veldig ømme pupper, ble svimmel og veldig kvalm hvis jeg beveget hodet for fort eller mye, murringer, ja, ingenting som egentlig kunne tyde på at det var noe i veien, men strimmeltestene mine ble aldri veldig sterke.
En dag fikk jeg rosa på papiret, tenkte ikke veldig mye mer på det, men var litt rosa nesten hver gang jeg gikk på do.
To dager etterpå (5+0 tror jeg) gikk jeg til legen og måkte hcg, den var på 101, da hadde jeg tatt digital samme dag og fått 2-3. Ny prøve to dager etter, 122. Blødde fortsatt veldig lite. Tok seg opp en dag etter den siste prøven om jeg ikke husker feil, men laaaaangt fra en vanlig mens! Noen dager etterpå tok jeg ny hcg, og BAM! Hcg på 21.
Tok aldri nye urinprøver etter 5+0, så når streken ble svakere eller borte vet jeg ikke..

Hei.

Hatt positiv test noen dager før mensen, så har "mensen" kommet rundt forventet mens dato. Så har testen vært negativ. Ingen andre symptomer enn typisk mens. Heller ikke smertefullt eller mer blod enn en vanlig mens..
Leste at 60% av alle befruktninger ender slik. Og hadde vi ikke testet så tidlig, så hadde vi gjerne aldri visst om de.
Du høres kjempegravid ut :Heartred

Kjemisk graviditet er vel at egget ikke fester seg skikkelig i livmorhalsveggen, slik at det mister festet etter få dager mellom el og ikm. Du ville nok aldri sett det på UL for så langt ville det aldri ha kommet før det har blitt skylt ut. - slik jeg har forstått det..

Kjemisk graviditet er vel at egget ikke fester seg skikkelig i livmorhalsveggen, slik at det mister festet etter få dager mellom el og ikm. Du ville nok aldri sett det på UL for så langt ville det aldri ha kommet før det har blitt skylt ut. - slik jeg har forstått det..

Kjemisk graviditet er en meget tidlig abort som skjer før ultralydundersøkelse kan påvise noe hjerteaktivitet (innen 3 uker etter eggløsning/5 ukers svangerskap).

PS: Bare for å rette litt mer opp: Det er ingenting som fester seg i livmorhalsveggen, men i selve livmoren. Livmorhals er den delen som er utgangen til vaginaen, og som er lukket helt til baby melder sin ankomst.

Vedlegg

• 6CF12891-827D-40DE-A53F-5D9D08A31C10.png
    6CF12891-827D-40DE-A53F-5D9D08A31C10.png
    2,3 MB · Visninger: 16
Det høres ikke ut som du har kjemisk :happy:

De gangene jeg har hatt kjemisk har jeg testet svakt positiv noen dager før ikm. Så stiger aldri testene skikkelig før jeg har begynt å først og spotte, så blø. Sist gang var litt større enn en vanlig mens. Ingen smerter eller ubehag.
Har så testet negativt etter mensen.

Masse lykke til :)

PS: Bare for å rette litt mer opp: Det er ingenting som fester seg i livmorhalsveggen, men i selve livmoren. Livmorhals er den delen som er utgangen til vaginaen, og som er lukket helt til baby melder sin ankomst.

Joda, jeg vet det. Gikk litt fort da jeg skrev. Håpa leserne av innlegget lot den gli forbi ;)

Kjemisk graviditet er en meget tidlig abort som skjer før ultralydundersøkelse kan påvise noe hjerteaktivitet (innen 3 uker etter eggløsning/5 ukers svangerskap).
Ja, gyn.sa at jeg er 5uker gravid, egget har «gravd» seg ned i livmorveggen, men ingen tegn til liv , enda. I og med at jeg ikke har de samme symptomene som mine tidligere graviditeter trengte jeg kanskje at dette er typisk kjemisk . Men nå er det bare å smøre seg med tålmodighet et par uker.
Min svakeste side er utålmodighet

Ja, gyn.sa at jeg er 5uker gravid, egget har «gravd» seg ned i livmorveggen, men ingen tegn til liv , enda. I og med at jeg ikke har de samme symptomene som mine tidligere graviditeter trengte jeg kanskje at dette er typisk kjemisk . Men nå er det bare å smøre seg med tålmodighet et par uker.
Min svakeste side er utålmodighet

Hvordan går det med deg? Fortsatt symptomer? Hva med å måle hcg stigningen din hos fastlegen?
Klem :Heartred

Hei:) Takk for omtanke! Jeg er på stede hvil når det kommer til symptomer. Bortsett fra fullstendig forstoppa! Jeg kjenner at kroppen er hormonell, men kvalmen uteblir. Prøver å tenke på litt annet , later som jeg ikke vet noe enda En uke til! Hvordan er det med deg?

Hei:) Takk for omtanke! Jeg er på stede hvil når det kommer til symptomer. Bortsett fra fullstendig forstoppa! Jeg kjenner at kroppen er hormonell, men kvalmen uteblir. Prøver å tenke på litt annet , later som jeg ikke vet noe enda En uke til! Hvordan er det med deg?

Ble ikke kvalm før uke 6. Derimot forstoppet/masse luft fra før positiv test. Nå er jeg 9 uker, men ikke vært på noen kontroll enda.

Hvordan gikk dette?❤️

Back
Topp