Kjemikalier

Atila

Glad i forumet
Assistert-jentene
♡Julekulene 2021♡
Hva vil kjemikalier si? Klor, salmiakk, maling og den slags? Og det gjelder både det man puster inn, samt unngå å få på seg regner jeg med? Andre ting jeg bør tenke på? :)

Ser det er usikkerhet rundt kjemikalier fra frisør-hårfarging/bleking. Leser at det er usikkert hvor mye kroppen tar opp når det kommer i kontakt med hår og hodebunn. Hva er vanlig? Vente til 2 eller 3 termin før man bleker/farger håret? Unngå frisør helt?
 
Står ganske fint om mye av det du lurer på her :)
https://www.helsenorge.no/gravid/trygghet-og-gravid/

Det meste går bra i liten grad, men går igjen det å lufte godt for sikkerhets skyld.
Helsenorge skriver at hodebunnen tar opp i liten grad; men for sikkerhets skyld kan det være greit å lufte godt og bruke hansker. Men det skal altså gå greit. Den største faren er vel heller at hormonene kan få deg til å reagere annerledes enn ellers.

Klorin skal gå greit, salmiakk er greiere å holde seg unna hvis du ikke må bruke det (etter som jeg skjønte det; siden det regnes som løsemiddel). Men igjen; i liten grad går det meste greit (og med god lufting).
 
Se der ja! Der sto det jo mye, takk for info:happy:
 
Ville kun brukt gode kilder i slike tilfeller. Man hører og leser så mye rart man må holde seg unna i svangerskap som er basert på tull og tøys.
Folk må for all del tro og mene hva de selv vil. Men jeg fikk ganske mange råd under min graviditet som var helt på jordet. Spurte jordmoren min om dem og hun blåste det bort.
Helsenorge er en trygg og god kilde:)
 
Back
Topp