Kjemi med jordmor

Bolla91

Blir kjent med forumet
Har vært på første kontroll med jordmor som jeg hadde sett skikkelig frem til. Ettersom jeg ikke er så fan av legen min hadde jeg planlagt å ha de fleste oppfølgingene hos jordmor. Men så kom jeg dit, også ble det selvfølgelig ikke helt som jeg hadde tenkt.. Jeg har hørt så mye godt om hvordan det er å komme til jordmor og var klar for å bli bli sett, beroliget og få omsorg. Da jeg kom dit ble det bare snakk om mat og trening og selv om hun virket helt grei, ble jeg skikkelig skuffet. Følte vi ikke hadde noen god kjemi. Andre som har opplevd dette? Er innstilt på å prøve igjen og gi henne en sjanse til, håper det blir bedre da..

Det er ofte litt standardspørsmål på første kontrollen, siden de har sine ting de er nødt til å informere om. Det blir nok mer tid til å prate om det du er mest opptatt av neste gang [emoji4]

Første gang jeg gikk gravid synes jeg det var veldig fint å gå til jordmor, så anbefaler deg å gi henne en sjanse til.

Ja.. dessverre! Både jeg og min samboer satt igjen med en følelse av at vi egentlig ikke hadde noe der og gjøre. Hun hadde en utrolig "ubehagelig" holdning til oss, å kalte meg blant annet pessimist- når jeg tok opp at jeg engstet meg litt for om alt var bra i magen.. Jeg har byttet og håper det klaffer bedre på neste kontroll [emoji4] Håper det gjør det for deg også!!

Ja, dessverre.. Forrige svangerskap var det sånn. Fikk en meget spesiell dame som hatet jobben sin [emoji849]

Er så redd for å oppleve det samme... har time på tirsdag, og har så høye forhåpninger om å ha god kjemi med henne så er livredd for å bli skuffa...

Er lov å bytte hvis man er skikkelig misfornøyd tenker jeg. Hvertfall lov å ringe inn og spør. Er veldig trist hvis man skal omtrent grue seg til jordmorbesøk. Jeg skal ikke til jordmor før i uke 24 så det er jo hundre år til... trist!

For de som bor i by eller i nærheten så finnes det jo private jordmødre. De koster jo selvfølgelig noe, men kan jo være man synes det er verdt det. Vet at mange bruker private her i Stavanger og er veldig fornøyde med god og tett oppfølgning.

Sist hadde jeg en jm på kontrollene som ikke kjente oss igjen fra hver gang...ble LITT slitsomt og veldig upersonlig og følte egentlig ikke det var mye vits å gå dit annet enn å ta blodtrykk,urin og høre hjertelyd..men pga ny lege som ikke er så hjelpsom vil jeg til jm denne gangen også og håper det blir bedre enn sist...men om det ikke går bra er det kanskje best å bytte jm?

Føler på en måte at det er "slemt" å bytte (særlig siden hun virket litt usikker), selv om jeg vet at jeg er i min fulle rett.. Også har vi allerede avtalt neste time, så jeg vet hun vil merke det. Uff, kjip situasjon det her, altså. Hun tok meg i hvertfall på alvor, så det er en start. Satser på at det blir bedre neste gang, hvis ikke vil jeg absolutt vurdere å bytte eller gå privat istedet.

Gi henne en sjangse til! Visst dere fortsatt ikke finner helt tonen så bytter du.. Ellers anbefaler jeg å finne noe positivt ved henne, og gi henne et komplement eller to. Visst hun virker litt usikker, så kan det jo hende at det er akkurat det hun er! Og da har det så mye å si at en får høre gode ord om seg selv og jobben man gjør [emoji4]

Jeg liker i grunn veldig godt begge jordmødrene vi har, men har forståelse for at de kan ha dårlige dager og kanskje noen ganger gi "dårlige" råd. Fikk et råd om å bruke ferie fremfor sykedager forrige svangerskap, og det var nok en ting hun angret på å si i ettertid. De ønsker jo ha så friske gravide som mulig.

Back
Topp