Kjellerlukt i klær?

M

Mamma_Lillemor

Guest
Jeg har en hel del supersøte kjoler m.m fra jeg var liten som jeg gjerne kunne tenkt meg og brukt på vesla.

De har vært i pappesker i klesskap hele tiden, men naturlig nok lukter de litt kjeller. Det er en tørr kjeller altså, ikke sånn rå-kjeller. Stått i det skapet der jeg hadde soveværelse som liten liksom - men i 25 år.. :p

Noen med samme issue? Hvordan får jeg bort den lukten?
 
Hadde samme problemet, men da hjalp det med en vanlig vask :) også fikk de lufte seg godt før jeg la de i skuffen.
 
Gode tips! :) Det er ikke farlig å bruke disse klærne på den lille?

Leste et sted at lukt kom fra soppsporer og diverse.. Men det er jo ikke noen flekker eller noe å se? Er kun lukten liksom.

Og har som sagt ikke ligget i noen råkjeller akkurat. Bare maaaaaange år nedpakket.
 
Gode tips! :) Det er ikke farlig å bruke disse klærne på den lille?

Leste et sted at lukt kom fra soppsporer og diverse.. Men det er jo ikke noen flekker eller noe å se? Er kun lukten liksom.

Og har som sagt ikke ligget i noen råkjeller akkurat. Bare maaaaaange år nedpakket.
Nei tror ikke det altså. Men vet ikke 100%. :) klærne jeg vasket har ligget i varm utebod. Luktet kjeller de også men ikke etter vask :)
 
Vask dem og se om lukta forsvinner ;)

Den forsvant fra mine klær da jeg kjørte en vask på dem :)
 
Enkel vanlig vask går fint. Jeg har faktisk vasket først én gang med parfymert skyllemiddel, og så en gang etterpå med nøytral :p Haha...
 
En gang kjøpte jeg et par kjempe søte små duker i en designbutikk. Butikken måtte legges ned og alt var med 80% avslag. Det at de luktet merket jeg på butikken, men trodde at lukten blir borte etter vask.
Jeg vasket dukene 3 ganger med mye vaskepulver og luftet innmellom på klesstativet uten at lukten gik bort. Jeg kastet begge to og angret ikke.
Da lærte jeg mye ;)
 
En gang kjøpte jeg et par kjempe søte små duker i en designbutikk. Butikken måtte legges ned og alt var med 80% avslag. Det at de luktet merket jeg på butikken, men trodde at lukten blir borte etter vask.
Jeg vasket dukene 3 ganger med mye vaskepulver og luftet innmellom på klesstativet uten at lukten gik bort. Jeg kastet begge to og angret ikke.
Da lærte jeg mye ;)
Hva lærte du egentlig? :p Kanskje er jeg blind, men ser jo ut som du ikke lærte noen ting siden du bare prøvde å vaske på vanlig vis 3 ganger på rad, og til slutt ga opp? :p
 
He he ;) da lærte jeg å kjøpe aldri med lukt ;)
Haha, sånn ja! :) Jeg har heldigvis ikke betalt for dette. Men hadde vært veldig gøy om lille tulla kunne gå med de samme kjolene som jeg gjorde da.... :) Så håper virkelig lukten går bort! Kjenner jeg gleder meg til jeg er hjemme og kan begynne vaskeprosjektet. Er på besøk hos min far nå til i morgen kveld. Kan knapt vente til vaskemaskinen er i gang :p
 
Haha, sånn ja! :) Jeg har heldigvis ikke betalt for dette. Men hadde vært veldig gøy om lille tulla kunne gå med de samme kjolene som jeg gjorde da.... :) Så håper virkelig lukten går bort! Kjenner jeg gleder meg til jeg er hjemme og kan begynne vaskeprosjektet. Er på besøk hos min far nå til i morgen kveld. Kan knapt vente til vaskemaskinen er i gang :p
Det skulle være fint å høre om hvordan det går da ;) lykke til med prosjektet! ;)
 
Eddik har funket som fjell her, klærne har riktignok ligget i plastbokser i innebod i 2.etg, men luktet jo sært.
Så jeg heiv i eddik for å være føre var, og det ble iallfall luktfrie klær tilslutt :D
 
Eddik har funket som fjell her, klærne har riktignok ligget i plastbokser i innebod i 2.etg, men luktet jo sært.
Så jeg heiv i eddik for å være føre var, og det ble iallfall luktfrie klær tilslutt :D
Hvor mye tok du ca da? En spiseskje, eller en halvliter liksom? Bare sånn ish ?
 
Sånn apropos eddik;
Hvis dere har svarte bukser, holder de seg svartere lenger hvis dere legger dem i eddikvann før dere vasker dem første gang ;)

Eddik binder farge!
 
Back
Topp