Kjekt å ha! :-) Hilsen September 2012-damene

Volven

Cute but psycho! Things even out..
September 2012
Vi fikk en forespørsel om å opprette en tråd med litt nyttige tips her inne hos dere, så her er den. :)

Av de tingene jeg selv syns har vært veldig greie å ha er:

- Bilsete med base.
- Dunpose til bilsetet.
- 1 ml sprøyter er kjekt å ha til å dryppe morsmelk i nesa på poden hvis han er tett i nesa.
- Brystumpe.
- Baby-call.
- Vippestol.
- Badestol til å ha i badebaljen.
- Bepanthen salve både til såre stumper og såre brystvorter.
- Vogn.
- Ergobaby bæresele har jeg endelig fått i hus, men burde hatt det for leeenge siden! ;)
- Gulpekluter. Som ene venninna til mannen min sa; Kjøp som så mange du tror du trenger, og så dobler du det.. ;):p

Kommer sikkert på mer etter hvert :)

Lykke til med resten av graviditeten og det som følger med, jenter! :D

BÆRESJAL!
Dunpose i bilstolen
Base til bilstolen
;)

Hei jenter!

Jeg hadde ikke klart å amme uten cozyfix ammepute!!! Alle andre ammeputer er bare tull i forhold til cozyfix!
I tillegg var brystpumpe uunnværlig! Fikk ikke i gang melkeproduksjonen og måtte pumpe for å få den i gang, og når den endelig kom så flomma det over og da måtte jeg pumpe for å slippe spreng;)
Anbefaler Medela Swing si elektriske pumpe, Avent manuell pumpe er også effektiv men jeg foretrekker å slippe og pumpe manuelt;)
Nå fullpumper jeg og bruker Medela Freestyle, den er dobbel og GENIAL om man ikke kan amme men likevel vil gi mm!

Bæretøy noe vi ikke hadde klart oss uten, da snuppa fikk kolikk etter 4 uker og måtte bæres 5 timer om dagen i 2 måneder blei bæresjalet uunnværlig hos oss!!! :rolleyes:

Vi har også vært utrolig fornøyd med senga til snuppa, Troll Bedside Crib. GENIAL når man ammer og får ungen lett inn i senga si og så skyver jeg henne bare tilbake etterpå. Den bruker vi enda, har bare trukket opp sengekanten nå så hun ikke ruller inn i mi seng hele tiden;)

I tillegg til alle de vanlige tingene som vogn, bilstol, stellebord etc!

Lykke til alle sammen!

Brystpumpe, avent brystskjold/melkeoppsamlere, kort grense for å kontakte helsestasjonen for å få hjelp med amming, dunpose til bilstolen, amme innlegg, bæresjal

Hei, jenter!
I begynnelsen hadde jeg ikke klart meg uten
- Aventbeger å samle melka i (håndmelka)
- Tørre engangskluter til rumpevask. (Brukte kun disse med vann og olje på for å unngå sår stump. Maaaaasse bæsj i starten.)
- Gode ullklær til vesla.
- Masse eplejuice i kjøleskapet. (Smak og behag) Drakk som en tulling etter fødselen. :)
- Også er jeg så glad for at vi har bilstol med base/isofix. Elsker "klikk"-systemet. :D

Lykke til!!!

Hei hei:-)

Her hadde vi stor bruk for:
-bæreselen (manduca)både ute og inne.Helt fantastisk å kunne spenne den på og faktisk få gjort ting mens lillemor lå lunt og trygt inntil meg.

-2 ml engangs sprøyter til å gi litt sukret karvete med ved magevondt!

-purelan salve til såre brystvorter!!

Lykke til videre med graviditeten,jenter:-)

Kom på en ting til;
Ammeinnlegg av ull med "lomme", hvor jeg kunne ha papirinnlegg inni!!! :)

Brystvortene mine ble vonde, sprukne,og jeg fikk småe sår da jeg begynte amminga. Papirinnlegga forebygget lekkasje, men var for stive mot de vonde brystene. Ullinnlegget var skånsomme mot de såre knoppene, mens papirinnleggene tok unna den voldsomme overfloden av melk.

Anbefaler denne vogna på det sterkeste! Ei estetisk lekker vogn, stødig på all slags underlag, lett og nett til bagvogn å være og RIMELIG!!! Samme produsent som Simo og Brio men annet merke, det er utbredt i resten av Europa men ikke i Norge. Vi bruker ennå bagdelen til vesla, og så at den nå er på supersalg!!! :)
http://www.mimmis.no/produkt/2692-babyactive-ballerina-leather.aspx

Mimmis har i tillegg veldig god kundeservice!

Anbefaler denne vogna på det sterkeste! Ei estetisk lekker vogn, stødig på all slags underlag, lett og nett til bagvogn å være og RIMELIG!!! Samme produsent som Simo og Brio men annet merke, det er utbredt i resten av Europa men ikke i Norge. Vi bruker ennå bagdelen til vesla, og så at den nå er på supersalg!!! :)
http://www.mimmis.no/produkt/2692-babyactive-ballerina-leather.aspx

Mimmis har i tillegg veldig god kundeservice!
Oi! Denne sida liker jeg!!:)

Til dere som venter førstemann.. Ikke kjøp så mye klær i str 50 og 56, for du rekker ikke å bruke det likevel ;)

Jeg har blitt veldig glad i nattlyset vi kjøpte og babycallen.

Nattlyset er formet som en liten måne. Det kan enten lyse jevnt eller variere i styrke. Veldig fascinerende for lillemann å se på, samtidig som det er helt perfekt når en bare vil ha bittelitt lys til nattamminger. Anbefales!

Babycallen vi kjøpte er av merket Luvion og har video. Foreldreenheten har stor skjerm, og det er utrolig deilig å kunne følge med på lillebror når han sover i et annet rom. Veldig fornøyd med den! :)

Lykke til med tiden dere har foran dere!

Back
Topp