Kjekt å ha første ukene etter keisersnitt?

Lotta915

Glad i forumet
Ei venninne skal ta keisersnitt i nær fremtid så jeg tenkte å fylle en liten kurv med ting hun kan ha behov for til det. Som kun er til mammaen og ikke baby.
Hva syns du var Kjekt?
 
Gikk egentlig fint etter ks, kjøpte arrsalve kostet mye men prøvde å redusere arret, blader, god mat, omsorgen i en oppmerksomhet
 
Tja, til meg første ukene....sjokolade, tvserier, men aller mest: hjelp til alt! Matlaging, oppvask, husvask, sterilisering av pumpe&flasker, passe baby så eg fikk sove....var helt ødelagt, det som redda meg var ammeslutt og bæresjal. Med sjalet kunne eg komme meg ut tross i bæreforbud (sneik med ei bleie og etterhvert også ei flaske i lita håndveske). Men alle er forskjellige da, heldigvis [emoji4]
 
Mange gode forslag. Her var termokopp (ikke alltid man får drukket opp te/kaffe før den blir kald ), vannflaske (man drikker masse når man ammet), kjeks (ikke alltid man rekker el orker å spise noe), purelan brystsalve, notatblokk og pen (ammetåke = dårlig hukommelse) viktige ting å ha vedsiden av meg
 
Krok å tau for å henge i taket, for å få reist seg opp av senga nogenlunde ok :rolleyes:
 
Hjemmelaget mat som kan fryses! (Middager, brød, boller etc.)
 
Sjokolade
Kalde omslag (sånne fra apotek som kjøler)
 
Hold in truser! Gjorde det så mye mindre vondt i såret :) vet ikke om det er noe du vil gi men kan evt tipse om det ;) har vært helt uunværlig her etter ks hvertfall!
 
Back
Topp