Kjeks?

Vi har gitt mariekjeks flere ganger. Første gang rundt 6mndr. Av og til får hun store biter inn i munnen så da tar vi de bare ut. Hun elsker å spise kjeks :-) finnes sikkert sunnere kjeks enn mariekjeks å gi da :-)

Jeg vil på ingen måte gi Arian usunne kjeks med det første, eller andre... Hvorfor skal man det?

Jeg vil på ingen måte gi Arian usunne kjeks med det første, eller andre... Hvorfor skal man det?
Signerer! Sukker får hun tids nok smaken på, så gir heller andre ting. Hermine er veldig glad i å gnage på riskaker og glutenfrie knekkebrød :) Store biter spytter hun ut, så går veldig bra :D

For dere skjønner det at tanta mi ga emilie mariekjeks igår mens jeg var på visning (UTEN Å SPØRRE MEG FØRST) og det har hun aldri fått før.. og idag er a skikkelig hard i magen stakkars.. lurte på om det var pga kjeksen...

Her blir ikke kjeks hverdagskost uansett om det er sukker i eller ei. Vi ga mariekjeks fordi de vi var på besøk hos sine unger gnagde på og Simone var nysgjerrig. Hun har fått kavring også når vi hadde kakeselskap og det faller ikke av så store biter så det var bedre. Men for oss er kjeks likestillt med godteri og vi synst et vanlig kosthold og frukt og grønt dekker det daglige behovet så hun trenger ikke få den uvanen at hun ofte skal gnage på kjeks. Mange rundt oss gir ungene kjeks hver dag, men jeg har ikke tenkt å blande meg opp i hva de gjør så det får de bestemme selv. Synst bare at småspising er en farlig uvane :-)

For dere skjønner det at tanta mi ga emilie mariekjeks igår mens jeg var på visning (UTEN Å SPØRRE MEG FØRST) og det har hun aldri fått før.. og idag er a skikkelig hard i magen stakkars.. lurte på om det var pga kjeksen...

Det kan jo være at hun reagerer på gøuten da kanskje? Prøv noen glutenfrie neste gang :-) Tanta di mente nok ikke å overkjøre dere, men dere kan jo si fra at dere ikke ønsker at Emilie skal få annet enn det dere selv bestemmer :-)

Det kan jo være at hun reagerer på gøuten da kanskje? Prøv noen glutenfrie neste gang :-) Tanta di mente nok ikke å overkjøre dere, men dere kan jo si fra at dere ikke ønsker at Emilie skal få annet enn det dere selv bestemmer :-)

Jeg har sagt til henne at neste gang får a spørre først..

Kan godt hende det var kjeksen. Har hun fått gluten tidligere? Hvis ikke kan hun jo kanskje få litt hard mage fordi den ikke er vant med hvetemel ;) Eller så er det bare tilfeldig :P

Her blir ikke kjeks hverdagskost uansett om det er sukker i eller ei. Vi ga mariekjeks fordi de vi var på besøk hos sine unger gnagde på og Simone var nysgjerrig. Hun har fått kavring også når vi hadde kakeselskap og det faller ikke av så store biter så det var bedre. Men for oss er kjeks likestillt med godteri og vi synst et vanlig kosthold og frukt og grønt dekker det daglige behovet så hun trenger ikke få den uvanen at hun ofte skal gnage på kjeks. Mange rundt oss gir ungene kjeks hver dag, men jeg har ikke tenkt å blande meg opp i hva de gjør så det får de bestemme selv. Synst bare at småspising er en farlig uvane :)
Søstra mi si jente på 3 år NEKTER å spise annen kjeks enn Mariekjeks o_O Så håper jeg kan få Hermine til å ta andre alternativer, f.eks. Kornmo eller Sibas som iallfall er litt grovere ;) NÅR den tid kommer da! :)

Ikke forsøkt kjeks enda, men har Hopp sin babykjeks for 8 mnd, de synes jeg var litt for gode selv:D

Sent from my HTC Sensation Z710e using BV Forum

Kan godt hende det var kjeksen. Har hun fått gluten tidligere? Hvis ikke kan hun jo kanskje få litt hard mage fordi den ikke er vant med hvetemel ;) Eller så er det bare tilfeldig :P

Hun fårjo vanlig fullkornsbrød og d går jo bra...

Emmeth fikk kjeks her den andre dagen og igår:p det likte han veldig godt;) Idag fikk han potet og laks, samme som vi spiste:cool: det synes han også var Nammis, bare litt smaksprøver da:)

Har ikke prøvd kjeks enda..og tror jeg kommer til å avvente med det en stund til! Vil ikke introdusere søtsaker alt for tidlig, vil helst vente lengst mulig:) Men kan tenke meg at dere som har prøvd dette, har fått en ganske fornøyd baby!:P

Hehe, Hermine fikk gnage på et glutenfritt knekkebrød for første gang idag, og GJETT om det ble fornøyd baby ;) Var nok deilig for kløende gommer! :)

Back
Topp