Kjeks å frukt

Vaniljemuffin

Glad i forumet
Dere.. har dere barn som setter lett i halsen?? Rikke spiser brødskiva heel uten problem, utenom litt gris.. men da det komme til frukt å kjeks så setter hun i halsen.. jeg vil at hun skal spise masse frukt men hun setter i halsen, gir henne i små biter. tommel str men de sette hun feil så jeg tørr ikke annet enn å sitte ved siden av henne pall å se på henn spise..

og kjeksen er jo nesten livsfarlig. den setter hun også i halsen hele tiden..

hva gjør dere ??

forresten så har hun alltid vært flink å spise brødet uten problem, noe jeg trodde faktisk hun ville ha vanskligheter med.. hun får nå bare revet frukt i grøten sin så hun får frisk frukt i maten istedet

tror Julian Emíl har litt problemer med å tygge alt som ikke er mykt eller "smelter i munnen" så fruktbiter får han ikke (til nød litt bananbiter). men jeg pleier å raspe av eple o.l. med en skje. har fått tips om å skrelle et helt eple og gi, for da får de ikke tygget av noen store biter. [:)]

oki da skal jeg prøve det :) jeg tørr ikke gi ett stort eple jeg da , er så redd de ni tennene får av en diiger bit.. :P

Hva med sånn matnett, eller hva det heter? Er et slags mininett med håndtak som man enkelt skrur opp og putter forskjellig frukt o.l i. så kan hun sitte å spise det sev fra den, uten å sette i halsen. Fryktelig dårlig forklart, men kan se om jeg finner link til det[;)]

ORIGINAL: Hybelelefant

Hva med sånn matnett, eller hva det heter? Er et slags mininett med håndtak som man enkelt skrur opp og putter forskjellig frukt o.l i. så kan hun sitte å spise det sev fra den, uten å sette i halsen. Fryktelig dårlig forklart, men kan se om jeg finner link til det[;)]

kan de bruke den når de har tenner? [8|][;)]

gjende kjeks smuldrer opp i munnen,snuppa setter også lett i halsen.
men gjende kjeks fungerer! [:)]

Hmm, det tenkte jeg ikke på..lenge siden jeg har brukt det her.
Men klarer de å tygge gjennom det nettet da?..Synes det ser ganske solid ut, men skal ikke si det sikkert. Må vell kansje undersøkes før man prøver på det da, ville tro det står på pakka, men de husker jeg jo selvfølgelig ikke =P

http://www.toffeliten.no/index.php?main_page=product_info&cPath=89_177_252&products_id=1425&zenid=4aab0b88f1de62c34328fd19092d6a07     <--- den her er kjempekjekk.. Ha frukt oppi, de kan spise selv uten å sette i halsen. 

Vår gutt setter veldig fort i halsen. Må gi bittesmå biter av alt, også brød. (og jeg sitter pal å følger med på han når han spiser.) Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har måtte hive han over fanget mitt og slå han i ryggen for å få biten ut igjen. :( Legen sa at han sannsynligvis har et trangt spiserør, at vi må bare gi bittesmå biter og mose mat, så skal det gå seg til av seg selv. Vi skjærer eple, pære o.l med ostehøvel så han kan spise det selv. Funker fint! [:)]

ORIGINAL: lillefot

..og digestive[:)]

ORIGINAL: Elis84

Vår gutt setter veldig fort i halsen. Må gi bittesmå biter av alt, også brød. (og jeg sitter pal å følger med på han når han spiser.) Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har måtte hive han over fanget mitt og slå han i ryggen for å få biten ut igjen. :( Legen sa at han sannsynligvis har et trangt spiserør, at vi må bare gi bittesmå biter og mose mat, så skal det gå seg til av seg selv. Vi skjærer eple, pære o.l med ostehøvel så han kan spise det selv. Funker fint! [:)]

Så LURT, Elis84!! Det må prøves her i huset også. Ellers bruker vi fortsatt "Safe feeder" til frukt og grønnsaker da, har ikke nok tenner (7 stk) til å tygge "harde" ting enda - så det går rett i vranga...

ORIGINAL: Påtide

..og digestive[:)]

ja [:)]

men oste høvel trikset var lurt da [:D][:D]
tror det skal prøves i morgen!

enig[:D]

ORIGINAL: Elis84

Så lurt med ostehøvel, det må prøves

men ostehøvvel.. er ikke det da lett å få de i lungene??[8|]

jeg tenker på alt jeg da.. jeg er LIVREDD for at hun skal dø eller no liksom[8D]

Back
Topp