Kjekke brettspill ?

Settlers:
Går ut på å bygge hus, byer og veier. Lengste sammenhengende vei gir poeng osv.. Hvert hus/by står i et "kryss" med 3 landebrikker rundt seg. Disse brikkene er enten korn, leire, stein, sau eller skog(tror ikke det er fler?) og det kastes to terninger.. Står det f.eks et 5-tall på skogen der du har hus i krysset, og det kastes 5, da får du skog. For disse kortene kjøper man vei, hus og by og også utviklingskort. På disse utviklingskortene står det hva kortene går ut på.. noen er 1 poeng, andre er "riddermakt".

I spillet er det også en røver, denne flyttes når det kastes 7. Røveren settes på et av tallene som berører et hus, og kastes dette tallet får man derfor ikke råvaren.

Ja, alt i alt; et strategispill som er veldig morsomt. Første man til 12 poeng(men dette kan avtales også)...

Mulig jeg er dårlig til å forklare, men :P

Settlers som nevnt over, både med og uten utvidelser. Ticket to ride , strategi, bygge jernbane etter stasjons anvisning på kort. Samle poeng. Elgsund, strategi Carcassone, strategi, bygge landområder og samle poeng.

Settlers er et must i spillhylla!
Kan også anbefale "hva kom først høna eller egget", et selskapsspill som ikke krever så alt for mye kunnskap, men som engasjerer alle hele veien. Kan spilles av alle, både store og små.
"Alias" er jo en slager og "kokelimonke" er supergøy.

Til barna er "Se hva jeg kan" et fantastisk spill!

Sjekk ut http://www.brettspill.no der kan du finne det meste!

Hvis du liker litt fart kan jeg tipse om "ligretto", det er riktig nok ikke berttspill, men kort, fantastisk gøy!

Ticket to ride er kjempemoro! Veldig enkelt strategispill der alle har like god sjanse til å vinne:)

Ticket to ride!! Kjempe gøy, og enkelt!

Jakten på den forsvunne diamant!! Tror det heter det...

Jeg er så dårlig på å forklare, men jeg synes ihvertfall at spillet er kjempegøy! Spiller ofte med meg selv fordi samboern min er kjip... Hehe

Party&co!
En sammenslåing av fantasi, Alias, og to til..:P

Det er et brettspill der man får oppgaver fordelt på kategorier. De er tegning, miming, forklar ordet (som går ut på å ja, forklare et ord uten å bruke de forbudte ordene), spørsmål, kor (der man får for eksempel Vaskemaskin, og alle på ditt lag må si samme merket som lager vaskemaskiner, samtidig)..

Det er full fart, latter og spenning HELE veien!

Ticket, Risk, og jeg eeelsker ordforklaringsspill!
Med andre ord er helt supert. I alias har man jo litt av samme greia, vi har party alias, men vi kutter ut mestparten av partyeffektene for vi syns det blir bare teit.
Så er det jo mimeversonen av "Med andre ord", det som heter Med ville bevegelser. Hysterisk gøy. ;)

Ååå, jeg liker også brettspill! Jeg er glad i nye og gamle klassikere som Settlers, Risk, Monopol og Trivial Pursuit :-)

Back
Topp