Kjeft av sambo idag

contesse

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Jeg måtte ringe samboern min idag å få han til å hente meg ca hallveis mellom jobb og hjem fordi jeg fikk så mye flimring foran øynene at jeg så lite:( dette fører vanlivis med seg ei koselig hauvpina:( måtte bare parkere biln.
Var på tur til jordmor da, sånselvfølgelig sa han til henne klart og tydelig at måtte jo være noe stress relatert fordi jeg jobber og styrer så mye. Så fikk begge på nakken og beskjed om å ringe legen min imorgen å omså få en dag sykemelding i uka (har 2,5 uker igjen).
Jeg ser jo stort sett det de ser, at jeh jobber på skolen 83%, ungdomsrådet 20% og med de prisjektene vi har på gang nå så blir det mye mer for ikke å snakke om alt jeg tenker på st må være gjort i går:( så har jeg jo en gutt på 3 år som skal ha oppmerksomhet, et hus det må gjøres litt i og litt forberedelser her og der. Men jeg klarer ikke se hvor jeg skal kutte ned:(
Det er ingen andre til å ta ungdomsrådet, det er utrolig dumt at alt vi har jobba for skal gå i vasken fordi det ikke er noen andre til å hjelpe og phuse. Oog jeg har ikke samvittighet til å gå fra hovedjobben, de har allereee en sykemelding og tar inn vikarer:(
Jeg føler meg bare litt rettningsløs egentlig. Vet jo at jeg må ta det mero, men det er jo bare 2 uker igjen, burde jeg ikke klare det? Og jeg er litt sånn at jeg bryr meg om hva folk sier om meg, og jeg er redd for at de skal si at jeg utnytter svangerskapet å bla bla bla fordi de ser meg kun på jobb og vet ille alt jeg styrer med i fritiden......
Baaaaaaahhhhhh..... månedens utblåsing!!!!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Om du trenger å sykmelde deg skal du gjøre det. Er ikke ditt problem om arbeidsgiveren din ikke kan ordne vikar.. hvem skal overta de to jobbene dine om to uker når permisjonen starter da?

I dette tilfellet er det ikke jobben som skal prioriteres, men din og babyens helse :-)

Sendt fra mobilen.

Eg syns ikkje du "burde" klare det bærre før at du har ca 2 uke igjen....
Heilt ærlig syns eg du ska høre på din samboer og jordmor :)

Ja, jeg vet. Det er bare så utrolig ekkelt å igrunn så stresser dette meg:) har begynt å forberede meg på å prate med sjefen når jeg kommer på jobb idag

Nei, du burde ikke klare to uker til bare fordi det bare er to uker igjen. Trenger du sykemelding, som det høres ut som, så trenger du det! Det finnes alltid noen som utnytter at de er gravide osv, men å sykemelde seg når det trengs to uker før - det er virkelig ikke grunn til å frese for noen! Ring legen og hold deg hjemme! Ingen er tjent med at du sliter deg ut nå før babyen kommer.

Jeg synes ikke du skal holde ut for å holde ut. Det er ikke verdt det. Kroppen sier ifra uansett. Delvis sykemelding tror jeg heller ikke har noe for seg, da du antagelig kommer til å kompensere den ene dagen med sykemelding med å jobbe ekstra mye de dagene du er på jobb. Nei, skaff deg sykmelding resten av tiden og slapp av hjemme. Og for all del, ikke ha dårlig samvittighet for det. Goklem:)

Kära dig, jag känner så väl igen mig i de du skriver. Man vill ställa upp och finnas där för alla. Men nu är det dig själv du ska ställa upp för, dig själv och den lille i magen! Jag fick också sjukskrivning när jag hade 2 v kvar innan permisjon, första dagen hade jag dåligt samvete, sen släppte de! Nu är jag glad för att jag lyssnade på kroppen! Gör det du också, med GOTT SAMVETE! :) stooor kram!

Tuuuusen takk for mange gode tilbakemeldinger, det hjelper på at flere er i samme bås. Tok mot til meg på slutten av dagen å forklarte, tårene bare trilla men sjefen var helt fantastisk og forståelsesfull:) det var alle sammen, og jeg er så glad for tilbakemeldingen jeg fikk:)

Back
Topp