Kjeder meg så utrolig mye

mkrago

Elsker forumet
Jeg er sykemeldt pga hyperemesis og orker derfor ekstremt lite, men jeg kjeder meg. Er så sliten i hodet at det er vanskelig å følge med i en bok, eier ikke evner innen håndarbeid og har ikke lappen så kommer meg ikke noe sted på egenhånd.

Begynner å få litt kontroll over kvalmen men feks det å lage mat gjør meg uvell, rydde funker ikke for da svimer jeg av pga blodtrykksfall.

Noen ideer til hva jeg kan fordrive tiden med?

Hjelper heller ikke at jeg er på vei inn i en begynnende depresjon da jeg føler meg totalt mislykket fordi jeg støyk på oppkjøring, jeg orker ikke ta meg av 2 åringen min osv. Men dessverre så får jeg ikke hjelp av sykehuset. Jeg gjør så godt jeg kan men det er ikke alltid godt nok.
 
Sender stor klem
Kjenner meg så utrolig igjen, i alt fra kvalme, kjedsomhet, ikke komme seg ut og ja.. Meste.

Her går det mye i serie, helst litt lette serier så ikke krever noe tenking for bøker kan vær vanskelig.
Ellers veldig lite råd, er grusomt kjedelig å sitte hjemme og ikke orke noe
 
Jeg er sykemeldt pga hyperemesis og orker derfor ekstremt lite, men jeg kjeder meg. Er så sliten i hodet at det er vanskelig å følge med i en bok, eier ikke evner innen håndarbeid og har ikke lappen så kommer meg ikke noe sted på egenhånd.

Begynner å få litt kontroll over kvalmen men feks det å lage mat gjør meg uvell, rydde funker ikke for da svimer jeg av pga blodtrykksfall.

Noen ideer til hva jeg kan fordrive tiden med?

Hjelper heller ikke at jeg er på vei inn i en begynnende depresjon da jeg føler meg totalt mislykket fordi jeg støyk på oppkjøring, jeg orker ikke ta meg av 2 åringen min osv. Men dessverre så får jeg ikke hjelp av sykehuset. Jeg gjør så godt jeg kan men det er ikke alltid godt nok.

Ikke noe ålreit I det hele tatt!
Har du prøvd lydbøker? Er mye du kan høre på youtube. Hvis du forstår engelsk greit så er det et hav av muligheter. Anbefaler Harry Potter ;) elsker de bøkene/filmene.
Evt serier på tv kan være underholdende.
Tror du kan ringe jordmor og høre hva du kan gjøre ift om du skulle gå inn I en depresjon. De har kanskje noen tips?

Har du prøvd akupunktur? Det funka for meg.
 
Æsj da.. er jo begrensa hvor lenge det er gøy å se på serier også. Jeg har dessverre lite tips å gi. Kanskje du kan bli god til å gjøre oppgaver veldig sakte? Bruke en times tid på å ta ut søpla. Utforske ny musikk du aldri har hørt før.
 
Hva med lydbok? Podcast?

Klem til deg
 
Jeg hadde ringt å fått meg time hos jordmor ang det at du føler selv du er på vei inn i depresjon.Bedre å komme seg utav enn helt inn:(

Har du venninner kunne jo de kommet til deg?
 
Sånn fargeleggingsbok for voksne! Som du får kjøpt på bokhandelen.

Kanskje noe hobbygreier for barn, perling eller noe? :) altså noe som ikke trenger å bli fancy men som du kan sitte og pusle med.

Og jeg ville tatt en tom skriveblokk og begynt å føre opp et eller annet. Få et prosjekt, om enn bare et lite et. Om morgenen kan du skrive ned hvordan du sov, drømmene kanskje? Om kvelden: tre positive ting du har gjort eller tenkt i løpet av dagen. Eller bare tre ting du har gjort. Og skriv ned dårlige følelser og dårlige tanker og finn sammenhenger og forskjeller mellom dem (tankene og følelsene, altså). Og/eller før opp systematisk i kolonner hva du ønsker å få gjort, utfordringer ved den tingen, når du eventuelt fikk gjort dette eller andre bragder og hvordan/hvorfor du fikk til dette. Og hvordan det føles! Har hørt at dette skal være bra mot depresjon. Du blir bevisst det positive, og får ut det negative.
 
I feel you! <3 Også vært sykemeldt siden uke 6 med hyperemesis. Er uke 15+4 nå, og like ille. Gått ned 7,5 kg hittil, og aner ikke hvor mange som poengterer hver dag hvor tynn jeg er blitt :( Aner ikke hvor mange ganger jeg har telt de 54 plankene jeg har på stueveggen hjemme, eller irriterer meg over små flekker jeg ser i taket osv. Har null energi selv, noe den stakkars hunden min får lide for, har luftet seg selv ute en stund nå.
Tips? Her går det mye i serier, tv, og trykking på tlf innimellom alle dobesøkene og spyingen. Har rett og slett ikke energi til noe annet. Sove får jeg heller ikke da jeg ligger bare og kjenner på kvalmen.. Nei sier jeg bare, å være gravid har ikke vært kjekt i det hele tatt! :( Om ikke andre ting, så er jo denne type isolering og total mangel av mestringsfølelse nok alene til å bli deprimert..

Vi kan ikke gjøre annet enn å håpe det gir seg snart, og satse på at alt er verdt det og blir bra til slutt <3
 
Det er tøft å være gravid og ha hypermesis! Jeg hadde det i forrige svangerskap, og måtte passere uke 23 før det gikk over...Jeg lå stort sett bare på sofaen hele dagen. Ikke alltid jeg klarte å se på tv. Det gikk i å få i seg mat, kaste opp, spise igjen, sove og prøve å fungere litt når mann og barn kom hjem.

Jeg fikk tips av fastlegen om å reise vekk en stund. Jeg hadde ikke økonomi til det da, men bare å ta en tur til foreldrene mine, var godt.

Når jeg begynte å fungere litt igjen, begynte jeg å strikke. Fant mye fint på nett (Ravelry) jeg kunne lage til babyen. Det opptok tankene mye.

Men hvis du sliter med tankene, ville jeg ha kontaktet jordmor. Evt fastlegen, bare for å få snakket litt.

Det er en mager trøst, men det går heldigvis over til slutt.
 
Back
Topp