Kjedelige helger.. ensomt

Nesly

Juni 12s friske pust
Kjenner jeg syns helgene er ganske kjedelige til tider.. Vi har desverre litt lite nettverk og lite å finne på.. Blir mye til at vi er sammen kun oss 4 i familien og er mest inni huset eller i hagen liksom.. Skjer litt lite..

Andre som føler det sånn? Tips til hva en kan finne på? Skulle så gjerne hatt vært med andre med barn..men har omtrent ingen.. og søsken osv har visst nok med sitt...Er redd ungene kjeder seg...

Dra ut på små utflukter, ut i skogen, på stranden, i lekeparker. Ta med en grill, god matpakke e.l. Nå er det jo tid for festivaler for små og store alle veier snart. : )

Og for alle del, spør om noen vil bli med. Ikke anta at de ikke kan eller ikke vil. Godt mulig det er flere rundt dere som kjeder seg like mye ; )

Sign

~D@isigeD@ier~ skrev:
Dra ut på små utflukter, ut i skogen, på stranden, i lekeparker. Ta med en grill, god matpakke e.l. Nå er det jo tid for festivaler for små og store alle veier snart. : )

Og for alle del, spør om noen vil bli med. Ikke anta at de ikke kan eller ikke vil. Godt mulig det er flere rundt dere som kjeder seg like mye ; )

Ja...aner bare ikke hvem vi skal spørre..

Og de vi spør sier somregel at det ikke passer.. 

Uff var skikkelig klagete dette..

Hvor i verden bor du da? Vi har heller ikke så stort nettverk :)

Bli med i barnas turlag? og dra dere med på utflukter i nærområdet!
De har faktisk ganske mye spaserturer, familieturer, osv osv..

Ville også tatt å søkt opp museer og slike ting i nærheten.
Vi synes det er veldig koselig hvertfall og dra på. Lærerikt også

Ellers så kan dere jo begynne med geocaching, og dra på egenmekka utflukter for å finne forskjellige cacher. Veldig moro for ungene å være med på skattejakt :)

Ville først begynt med Barnas turlag, turistinformasjonen bla.

Galleri skrev:
Hvor i verden bor du da? Vi har heller ikke så stort nettverk :)

Ikke vi heller sånn sett.

Blir til at vi drar til familie. Synes det er koselig å jeg ;)

Vi har desverre ikke så mye familie å dra til. Mannen min sine foreldre er døde, søsknene mine har nok med sitt. (De har heller ikke barn). Blir helst til at vi drar til foreldrene mine, men kan jo ikke henge med de hele tiden heller.. 

Nesly skrev:
Vi har desverre ikke så mye familie å dra til. Mannen min sine foreldre er døde, søsknene mine har nok med sitt. (De har heller ikke barn). Blir helst til at vi drar til foreldrene mine, men kan jo ikke henge med de hele tiden heller.. 

Oppsøk steder med andre småbarnsfamilier, og prøv å bli kjent med nye mennesker? ... :)

Søk etter andre ifra samme sted feks her inne?
Sett inn annonse i avisen, på facebook....?

Ikke begrens deg selv, se etter løsninger : )

Vet åsse ndet er, vi er så og si alltid alene i helgene og jeg syns det er ufattelig kjedelig å ikke ha andre voksne å være sammen med!

Det er ikke så lett når de fleste voksne vi kjenner har et stort nettverk med masse familie og venner og dermed nesten alltid er opptatt og ikke kan osv..

Har nettverk.. men bor så spredt.. samt at de har mann.. og da føler jeg at jeg ikke vil trenge meg på:)

Blir mye bare meg og jenta mi de helgene jeg har henne.. da reiser til Ekeberg innimellom.. eller man kan besøke åpne gårder.. hoppeland.. museer.. gå på lekeplassen og bli kjent med andre foreldre, gå turer i skogen, mate endene,

Hvor bor du?

Hvis barna går i barnehage/skole så kan dere kanskje høre med foreldrene til noen av de andre barna der om de har tips til ting å finne på i nærmiljøet? Evt prøve å finne på noe med familiene til barnas venner? Om ikke annet, så bare inviter de hjem til dere på lunsj og lek for barna, så kan dere bli bedre kjent med foreldrene?

Back
Topp