Kjedebrev!!!

Miriamsmams

Glad i forumet
Datteren min på snart 6 år har fått ett klistremerkekjedebrev i posten der hun skal få masse klistremerker på kort tid. Det skal sendes brev til 6 stykker i løpet av en uke. 
Hvordan stiller dere dere til dette?? Jeg for min del syns dette blir for dumt. Jenta kan ikke en gang lese, og jeg må stå for porto og finne hvem som skal få brev.. 

Vel, hvis hun skjønner konseptet og har lyst å være med, så ser jeg ikke hvorfor du ikke skal hjelpe henne med det?! Kjedebrev er kult!!! :D

Her har vi fått akkurat de samme to ganger. Av nære venner av meg... Og gutten min er bare 2... Jeg hater sånne kjedebrev. Har ikke 6 unger å sende videre til, med mindre noen vil ha for hver søsken, så jeg lot være. Glemte også, for hadde tenkt å bare sende noen klistermerker til de vi fikk av sånn at de skulle få, men... Var høygravid og glemsk...

Synes generelt ikke noe om kjedebrev. Verken i postkassa eller på facebook... (Men om ungen hadde vært litt større og hadde hatt lyst hadde vi så klart ordnet sammen)

Vi fikk også ett sånt brev for en god stund siden, jeg synes det er litt artig jeg :)
Bare at vi hadde rett å slett ingen å videresende brev til, jenta her går i liten barnehage, så da regnet jeg med alle der fikk av den samme jenta som mi. 

Ser ikke problemet. Har også fått det brevet og sendt det virdere. tenk så gøy for ungene å få klistremerker i posten da. Det koster faktisk ikke så mye i porto og klistremerker trenger heller ikke å være dyrt!

chinchillaen skrev:
Ser ikke problemet. Har også fått det brevet og sendt det virdere. tenk så gøy for ungene å få klistremerker i posten da. Det koster faktisk ikke så mye i porto og klistremerker trenger heller ikke å være dyrt!

vel, porto koster 9 kr, så kommer konvolutt og klistremerker. Jeg har enda til gode å finne klistremerker til en lavere pris enn 20 kr (med mindre man handler på ebay). Da koster det fort 30-40 kr per brev, og når man skal sende til 6 stykker er man fort oppe i 200 kr pluss. Jeg synes det er dyrt jeg! 200 kr er mat i flere dager for meg og jenta mi..
med andre ord, jeg liker ikke sånne ting nei!

Vet ikke hvor du bor, men vi har mange barn i nabolaget så vi kan jo bare legge et brev i postkassen. Kan lage konvolutt hjemme av et a4 ark og legge det gratis i postkassen. Så da koster det isåfall bare 20 kr per brev... Men man finne mye billiger klistremerker enn det. Spørs bare hvor fancy man vil ha de. 
Så det trenger ikke bli 200 kr..

Du trenger da ikke kjøpe en hel pakke til hver!! kjøp en elle to pakker på nille eller europris, del de opp i ca like store biter.. del ut i postkassa til de som bor nærmest, voila :) 
det er jo bare en engang utgift, tenk så glad snuppa DI blir da, når hun får tilbake masse brev med klistremerker i ;)

Jeg elsket kjedebrev da jeg var yngre. Husker vi hadde det med sjokolade, sokker (!), plakater og klistremerker. Vi var litt eldre enn 6 år, men jeg hadde nok latt en 6åring være med på det. Trenger absolutt ikke koste mye. Legg brev i postkassen til venner og bekjente fra skole/barnehage. Ikke nødvendig med frimerke! Klistremerker finner man på billige butikker som f.eks Nille eller Europris. Trenger jo ikke putte mange i et brev. Hvis de fleste dere gir brev til er rundt samme alder, så blir de nok glade bare for å få et lite klistremerke i posten! Du finner også billige pakker med konvolutter på de samme butikkene, eller lag selv hjemme. Kjenner du noen som jobber på et kontor eller noe, kan du jo spørre om de har et par konvolutter til overs der, er jo ikke som omhu skal ha en hel eske. Dette trenger Max å koste 30-40 kroner.

Min 2 åring fikk i fjor. Jeg sendte til alle 6 som er nære venner, men jeg angrer jo litt. for har ikke fått en dritt igjen for det. for det var vel sånn at det skulle komme tilbake en del klistremerker.

Jeg hater kjedebrev og kommer de til meg så stoppes de har jeg bestemt meg for. Men når dattern min er stor nok til å skrive selv, får hun velge.

Kjedebrev er gøy, men barna må være store nok til å skjønne det, og delta aktivt selv. Jeg gidder ikke sitte og lage og ordne alene når den tid kommer.

Å gud NEI!
Det hadde jeg rett og slett bare kasta med en eneste gang og lata som jeg aldri hadde sett det. Kjedebrev er det teiteste jeg vet om....

Back
Topp