Kjapt kakepyntspørsmål..(siste fra meg på en stund...)

minime2?

Forelsket i forumet
Har fått på mmf-lokket, men nå lurer jeg på en siste ting...når dere fester pynten, hva bruker dere da? Hvis dere bruker noe?
Jeg har stukket ut pynt i mmf og skal nå feste de på kaken...kan de bare trykkes på eller bruker dere noe (melisglasur f.eks eller går hele lokket i oppløsning da?)?

Takk for hjelpen (sånn på forhånd [;)] )

Du kan bruke en fyrstikk eller tannpirker! [:)] Da vises det ikke, og de sitter bom fast. Neppe noen som skal spise pynten med en gang [:D]

Men lar du de være i eller bruker du de kun for å feste? Når de skjærer i kaken kommer jo de tynne hjertene/blomstene med? De spiser vel de også?

Du kan bruke eggevitte eller bare melis;)
Man får også kjøpt spiselig lim på kakeboksen.no og cacas.no (sikker flere også), men du skal vel ha den ferdig i dag/morgen kanskje??

Blander du melisen i vann da?
Skal ha den ferdig i kveld ja..selskapet er kl 16 imorgen (HURRA!!)

Åh...hva skulle jeg gjort uten dere BV-damer???

Stikker under pynten og i kaka, da sitter de bom fast. Med melis blir det mye søl hvis du ikke har gjort det før.
Bare og gi beskjed til gjestene at de er festa godt, så de må passe på tenna [:D]

bare blande vanlig melis med vann ja:) Bare pass på at du ikke tar på for mye så det tyter utenfor formene dine[:D][8D]
Går sikkert kjempe fint... du må legge ut bilde da...
gruer meg til jeg skal lage selv jeg, hehe,,,... er jo så mange fine kaker ute og går[:D] Dere må ha en super dag i morgen[:D][:D]

Tusen takk for all hjelp!
Nå er det rett i seng, jeg er helt ferdig...
Skal prøve å legge ut bilde i morgen [:)]

Dere er gull verdt [:D]

neineinei, bruk en liten dråpe vann for å feste, det skal jo spises.

[:D][:D][:D] melis kan jo spises[8D][8D]

Hvordan gikk det???
blei det noe kake??

putt melis og eggehviter en bolle og visp så godt at den blir nesten helt stiv. dras mellom 2 fingrer skal d komme en streng med melis mellom de.
og oppi en sprøytepose med lite hull. da blir d nesten ikke gris og de sitter veeeldig godt. [;)]

ORIGINAL: NoahSmom

Hvordan gikk det???
blei det noe kake??

Jojo, men hun har kjøpt former som stikker ut flate figurer ala pepperkakeformer, og da trenger man ikke klæsje med melis for å få det til å sitte, når man kan bruke en dråpe vann. Det er liksom måte på hvor søtt det skal være også [;)] Også slipper man å kline med melis i tillegg til alt det andre. Jeg er fan av alt som er lettvint [:D]

Men om man skal feste 3D figurer, da kan man bruke Royal Icing, og det er bare eggehviter og melis pisket godt sammen [;)] Det blir så stivt at man kan også skrive på kaka med det [;)]

Jojo, men hun har kjøpt former som stikker ut flate figurer ala pepperkakeformer, og da trenger man ikke klæsje med melis for å få det til å sitte, når man kan bruke en dråpe vann. Det er liksom måte på hvor søtt det skal være også Også slipper man å kline med melis i tillegg til alt det andre. Jeg er fan av alt som er lettvint

Men om man skal feste 3D figurer, da kan man bruke Royal Icing, og det er bare eggehviter og melis pisket godt sammen Det blir så stivt at man kan også skrive på kaka med det

Du sier noe der;) DA går jeg for Royal Icing[;)]

Jojo, men hun har kjøpt former som stikker ut flate figurer ala pepperkakeformer, og da trenger man ikke klæsje med melis for å få det til å sitte, når man kan bruke en dråpe vann. Det er liksom måte på hvor søtt det skal være også Også slipper man å kline med melis i tillegg til alt det andre. Jeg er fan av alt som er lettvint

Men om man skal feste 3D figurer, da kan man bruke Royal Icing, og det er bare eggehviter og melis pisket godt sammen Det blir så stivt at man kan også skrive på kaka med det

Du sier noe der;) DA går jeg for Royal Icing[;)]

Jeg også skal bruke det når jeg fester figurene, med bare melis så sitter de ikke bom fast og det kan skli litt om det blir varmt i rommet, og deeeeeeet vil man jo unngå med mesterverkene [8D][:D]

Hvordan gikk det???
blei det noe kake??

Det ble kake, hadde jeg bare husket hvilken link jeg brukte for å lime inn bildet kunne jeg vist den frem her....[8|]

ORIGINAL: Tingeling2010

Det ble kake, hadde jeg bare husket hvilken link jeg brukte for å lime inn bildet kunne jeg vist den frem her....[8|]

Direct link. [;)]

Sååååååååååååååååå fin [:D][:D][:D]

Pokker:P jeg vil åååååååååååå se[:D][:D][:D]

Back
Topp