Kjappe middager??

*MissMe*

Gift med forumet
På tirsdagene er vi alltid i en tidsknipe med middag siden jeg er på babysang med minsta, henter i bhg, hjemom i 1 time før vi reiser på turn med begge jentene..
Til nå så har vi enten hatt pølser i brød eller tomatsuppe.

Noen andre gode forslag, oppskrifter??
Jeg gidder ikke styre noe kvelden før, annet enn å ta ut fra fryseren..[;)][8D]

Hva med omelett? pannekaker? Brødmat? Blomkål suppe!! [:D]

Hel ferdiggrilla kylling, boks med tzatsiki og hvitløksbrød - det er en HIT her i gården [:D] I dag heiv vi på litt feta og - mmmmmm

ORIGINAL: KathMor

Hel ferdiggrilla kylling, boks med tzatsiki og hvitløksbrød - det er en HIT her i gården [:D] I dag heiv vi på litt feta og - mmmmmm

Mmmm... Det er nammenam!! Jeg kan ikke ha hvitløk i siden mannen ikke tåler det, men finnes jo masse andre dressinger jeg kan bruke istedet!!![:D][:D]

Jeg bruker svært lite sånne fryseprodukter... Liker best hjemmelaga mat... [8D] (Pappa er kokk, bortskjemt ifra fødselen av..[8D][8D])

Pastasalat dagen før var ikke dumt da..[:D] Kvelds og middag dagen etter!![:)]

Wok-liknende mat er jo superkjapt å lage! Men kanskje ikke en hit til ungene? [8|]

Jeg stemmer også for kylling i pita eller tortilla med salat og goood dressing til! [8D]

pølsesuppe:

poteter,gulerot,purre og kjøttpølse i buljongvann. Bruker å ha opp rester av tomatpurre osv. namnam[:)]

Eller lage større prosjon søndag og mandag og ha matrester på tirsdag, oppvarmet med brød?

Ikke en direkte barnemiddag, men den er kjapp:

Ett par biffer av storfe (sånne billigbiffer fra kiwi fungerer godt!), skjer opp i strimler og stek bittelitt på hver side med masse krydder på.

Kutt opp salat og legg inni tortilla.. Sleng biffen oppå og ha oppå rømme-salsa-blanding! (halvt om halvt røres sammen)! Snadder for oss voksne![8D]

ORIGINAL: Vand

Wok-liknende mat er jo superkjapt å lage! Men kanskje ikke en hit til ungene? [8|]

Jeg stemmer også for kylling i pita eller tortilla med salat og goood dressing til! [8D]

Joda, vi spiser ofte wok vi, men tar litt tid å skjære opp grønnsaker...[8D]
Spiser ikke ungene deres wok??[8|]

Betasuppe med pølse og potet biter oppi med kvitløks baggis.
Pita pizza
Pølse og makaroni-grateng
Stekt ris
Spagetti med kjøttsaus
Fiskepinner
Fiskeboller
Pizza
Pølser med potetmos
Pai

ORIGINAL: *MissMe*

Vi har en tendens til å lage sterk wok, så det ender opp med at Ine spiser risen og Emmeli spiser kjøttet og hyler at det er sterkt! [8D] Og nå har vi jo sluttet å spise ris, så da blir det kjip middag for de[8D]

ORIGINAL: *MissMe*

Vi har en tendens til å lage sterk wok, så det ender opp med at Ine spiser risen og Emmeli spiser kjøttet og hyler at det er sterkt! [8D] Og nå har vi jo sluttet å spise ris, så da blir det kjip middag for de[8D]

Sånn du mente ja...
Vi lager som regel en "mild" variant så tilsetter vi litt chilisaus selv..[;)]
Vi spiser lite ris, helst nudler egentlig, men A elsker begge deler da!![:D]

føler at jeg har mislykka bigtime ang middag til mini her, han spiser ingenting[&o]

men kjapp middag ja, salat, ulike supper, ostesmørbrød...

tåler han ikke hvitløk? oi, kjipt, jeg elsker hvitløk[:-]

ORIGINAL: chrichri

føler at jeg har mislykka bigtime ang middag til mini her, han spiser ingenting[&o]

men kjapp middag ja, salat, ulike supper, ostesmørbrød...

tåler han ikke hvitløk? oi, kjipt, jeg elsker hvitløk[:-]

Han tåler litt, men ikke fersk...[8D]

vi bruker ofte supper som hurtigmiddag. Kan bruke pose og putte i ekstra kjøtt og grønnsaker eller f. eks sånn lettvindt nudlesuppe som jeg har lagt ut flere ganger her.

Back
Topp