Kjapp mat å ta opp fra frysen

Mom87

Forelsket i forumet
Noen tips til hva jeg kan bake, og fryse ned for barselbesøk/ kjapp mat?

De jeg har tenkt på selv er:
Ostehorn
Kanelboller
Kjeks?

....
 
Husker jeg bakte en gulrotkake fra det søte liv i langpanne sist gang. Den kan fryses med glasuren, så delte den opp i 6 store stykker :)
Ellers tenkte jeg ikke så mye på barsel besøk, da det heldigvis er vane i vår krets at besøkende tar med :)
Men lagde en del som vi selv kunne spise til middag, som lapskaus/kjøttsuppe, gratenger osv :)
 
- hjemme laget lasagne. Kan lages helt ferdig i sånne små former fra europris etc, tine opp i kjøleskap og ta på ost.
- pizzabunner med grovt mel, så er det bare å ta på det fyllet du vil
- grove pizzasnurrer, ferdig etter 10-12 min på varmluft.

Ellers har vi alltid kylling ferdig renset og evt oppskjært, så det går fort å tilberede ettersom hva vi vil ha.

Jeg kommer bare til å smelle sammen en dobbel bolledeig å ha til gjester. Også god lunsj for meg med ost. Kanskje en langpanne krydderkake for den deler jeg opp i 8 biter og tiner kjapt i mikroen og blir like god.
 
Pizzasnurrer, muffins, boller, lefser, is

Men: barselbesøk forventer som regel ikke å bli varta opp. Det bør jo være omvendt. Mange har noe med seg også. Veldig greit å planlegge litt kjapp mat å ta opp til deg sjøl, da:happy:
 
Her har jeg laget opp og fryst ned mat til meg og familien.
Serverer ikke noe på barsel besøk, de aller fleste har med noe selv og forventer ikke å få noe.
 
Back
Topp